Verachten en minachten maakt je niet psychisch ziek?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlO ja?
Jesaja 45:7 Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
perihelium schreef:
>
> Als je bedankt voor het slechte ben je of een slecht mens of
> niet goed bij je hoofd. Je weet uit de Bijbel van wie het
> goede komt en wie de tegenstander is en daarmee behoor je met
> je woorden tot die tegenstander.
>
CU.
CU schreef:
>
> Exodus 4:11
>
> En de HEERE zeide tot hem: Wie heeft den mens den mond
> gemaakt, of wie heeft den stomme, of dove, of ziende, of
> blinde gemaakt? Ben Ik het niet, de HEERE?
>
> CU.
Dezelfde God opent volgens de Bijbel en uit ervaring ogen en oren, maar wie blijft een dwaas door dat niet toe te laten? Degene die zijn hart voor God sluit met ongeloof..
<><
O ja, dit zei jezus daarover.
Lucas 14:26
Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn.
En God, die haat niet? Of laat niet haten?
Psalmen 5:5 De onzinnigen zullen voor Uw ogen niet bestaan; Gij haat alle werkers der ongerechtigheid.
Psalmen 139:21 Zou ik niet haten, HEERE! die U haten? en verdriet hebben in degenen, die tegen U opstaan?
Prediker 3:8 Een tijd om lief te hebben, en een tijd om te haten; een tijd van oorlog, en een tijd van vrede.
CU.
CU schreef:
>
> O ja?
>
> Jesaja 45:7 Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik
> maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze
> dingen.
>
> perihelium schreef:
> >
> > Als je bedankt voor het slechte ben je of een slecht mens of
> > niet goed bij je hoofd. Je weet uit de Bijbel van wie het
> > goede komt en wie de tegenstander is en daarmee behoor je met
> > je woorden tot die tegenstander.
> >
> CU.
Daar kan je al in Genesis (hoofdstuk 15) over lezen. De Bijbel zegt dat God een echte liefdesrelatie met Zijn schepping wil aangaan en liefde is niet echt tenzij je het vermogen hebt om niet lief te hebben.
Hoe kon God ruimte laten voor liefde zonder ook ruimte te laten voor het potentieel voor slechte dingen?
Filosoof Alvin Plantinga schrijft: “Een al-liefhebbend, almachtig, alwetend Wezen zou zo veel kwaad kunnen toestaan als Hij maar wil zonder Zijn bewering om al-liefhebbend te zijn ongedaan te maken, zo lang als er voor elke slechte toestand die Hij toelaat een groter goed bestaat dat hiermee samenhangt”. Het potentieel om lief te hebben weegt zwaarder dan het bestaan van het kwaad, vooral als het kwaad slechts tijdelijk kan bestaan. Het kwaad is een neveneffect van liefde. Lijden en dood zijn een neveneffect van het kwaad (Romeinen 5:12)
God zegt in Zijn Bijbel dat dit neveneffect slechts tijdelijk is. Het kwaad dient het beperkte doel om werkelijke liefdesrelaties tussen schepping en Schepper in te stellen, en het kwaad zal verdwijnen nadat dit doel is bereikt. “De wereld met haar begeerte gaat voorbij, maar wie Gods wil doet blijft tot in eeuwigheid” (1 Johannes 2:17).
http://www.allaboutgod.com/dutch/het-probleem-van-het-kwaad.htm
http://www.allaboutgod.com/dutch/god-o.htm
<><
CU schreef:
>
> O ja, dit zei jezus daarover.
>
> Lucas 14:26
>
> Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en
> moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja,
> ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn.
>
>
> En God, die haat niet? Of laat niet haten?
>
> Psalmen 5:5 De onzinnigen zullen voor Uw ogen niet bestaan;
> Gij haat alle werkers der ongerechtigheid.
>
> Psalmen 139:21 Zou ik niet haten, HEERE! die U haten? en
> verdriet hebben in degenen, die tegen U opstaan?
>
> Prediker 3:8 Een tijd om lief te hebben, en een tijd om te
> haten; een tijd van oorlog, en een tijd van vrede.
>
> CU.
Wie niet nederig word zal vernederd worden. Die grote kop van je gaat een keer dicht..
<><
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?