Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Dortse Leerregels

• Boris

Het begint al gelijk met je reinste onzin.

1-1. Aangezien alle mensen in Adam gezondigd hebben, en des vloeks en eeuwigen doods zijn schuldig geworden, zo zou God niemand ongelijk hebben gedaan, indien Hij het ganse menselijke geslacht in de zonde en vervloeking had willen laten en om de zonde verdoemen, volgens deze uitspraken van den apostel: De gehele wereld is voor God verdoemelijk. Zij hebben allen gezondigd, en derven de heerlijkheid Gods (Rom. 3:19, 23). En: De bezoldiging der zonde is de dood (Rom. 6:23).

• perihelium

Boris schreef:

>

> Het begint al gelijk met je reinste onzin.

>

> 1-1. Aangezien alle mensen in Adam gezondigd hebben, en des

> vloeks en eeuwigen doods zijn schuldig geworden, zo zou God

> niemand ongelijk hebben gedaan, indien Hij het ganse

> menselijke geslacht in de zonde en vervloeking had willen

> laten en om de zonde verdoemen, volgens deze uitspraken van

> den apostel: De gehele wereld is voor God verdoemelijk. Zij

> hebben allen gezondigd, en derven de heerlijkheid Gods (Rom.

> 3:19, 23). En: De bezoldiging der zonde is de dood (Rom. 6:23).

Het is wat ouderwets taalgebruik en daardoor niet makkelijk te begrijpen. Je kan beter de gegeven Bijbel verzen lezen in een wat modernere vertaling.

Wij weten dat de wet in alles wat hij zegt alleen tot degenen spreekt die aan de wet zijn onderworpen. Maar uiteindelijk wordt ieder mens het zwijgen opgelegd en staat de hele wereld schuldig voor God. Daarom is voor hem geen sterveling onschuldig omdat hij de wet naleeft, want juist de wet leert ons de zonde kennen.

Rechtvaardig voor God door het geloof in Jezus Christus

Gods gerechtigheid, waarvan de Wet en de Profeten al getuigen, wordt nu ook buiten de wet zichtbaar: God schenkt vrijspraak aan allen die in Jezus Christus geloven. En er is geen onderscheid. Iedereen heeft gezondigd en ontbeert de nabijheid van God (Romeinen 3:19-23)

Het loon van de zonde is de dood, maar het geschenk van God is het eeuwige leven in Christus Jezus, onze Heer. (Romeinen 6:23)

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Rom+3%3A19-23%3B+Rom+6%3A23&id18=1&pos=0&l=nl&set=10

<><

• Boris

Oude wijn in een nieuwe zak.

• perihelium

Boris schreef:

>

> Oude wijn in een nieuwe zak.

Als dat alles is wat je te zeggen hebt over Bijbel teksten snap ik niet wat je hier doet behalve lopen klieren. Is dat je bedoeling?

<><

• Boris

Nee hoor.

• Verbaasd

perihelium schreef:

>

> Verbaasd schreef:

> >

> > Blijkbaar wel :D

> > Je zou maar gevoelig zijn voor depressiviteit. Na het lezen

> > over die verdorvenheid van de mens, zak je toch weg in een

> > depressie.

> > Vreselijk dat ze nadruk leggen op de verdorven mens.

> > Dat is hetzelfde als een kind bij het opvoeden alleen maar op

> > zijn/haar fouten wijzen en nooit op het goede wat hij/zij

> doet.

>

>

> Dat je zo kortzichting bent om niet verder te lezen dat er

> verlossing is gebruik je nu om een mening te vormen die te

> kort doet.

Daar gaat het even helemaal niet om Steven.

Gr. Majorie

• Verbaasd

perihelium schreef:

>

> Verbaasd schreef:

> >

> > perihelium schreef:

> > >

> > > Verbaasd schreef:

> > > >

> > > > Boris schreef:

> > > > >

> > > > > Waarom vind je het goed om hier aandacht aan te

> > besteden en

> > > > > wat vind je er leerzaam aan?

> > > >

> > > > Erg leerzaam is het weer om te lezen hoe vréselijk

> > verdorven

> > > > wij wel zijn. Zucht.

> > > >

> > > >

> > > > Gr. Majorie

> > >

> > >

> > > Vertel eens waarom wij zo goed zouden zijn uit onszelf.

> >

> > Vertel eens wat dan onder verdorven wordt verstaan.

> > Als ik die leerregels zo lees is jouw pastor Troy dus ook een

> > vreselijk verdorven mens. Waarom zou ik me bij hem aansluiten

> > of bij Zolder50. Wat moet ik nou met al die vreslijke

> > verdorven mensen.

> >

> > Gr. Majorie

>

>

> verdorven wil zeggen dat we uit onszelf niet goed genoeg

> zijn, mwe hebben God nodig.

Ok, die vraag is beantwoord.

> Wat bedoel je met die opmerking over Todd?

Pastor Todd is toch als ieder ander mens niet goed genoeg? Je zegt het zelf. We zijn uit onszelf niet goed genoeg.

> Waarom zou je een mens volgen?

Precies, waarom zou je een mens volgen. Dat doe ik dan ook niet. Waarom zou ik naar bijv. de paus moeten luisteren of naar een dominee of pastoor? Dat zijn allemaal mensen die uit zichzelf niet goed genoeg zijn.

> Je hebt wel rare

> ideeën over Bijbel kerk en geloof.

Nee hoor, dat valt best wel mee. Ik voel me alleen gevangen als ik me aan die kerkelijke leerregels MOET houden. Geef mij de vrijheid maar om zelf de bijbel te bestuderen.

> Het probleem is dat we het

> hier zo vaak over hebben en dat je dezelfde vragen blijft

> stellen. Je zou haast kwade zin vermoeden.

Nee hoor, geen kwade zin. Weet je waar de mens het meest van leert? Herhalen, herhalen, herhalen.

> Nogmaals HET GAAT

> OM JEZUS en niet om jouw ideetjes!!!

Mijn ideetjes :D Hoe kom je daar nou weer op. Ik stel vast dat er in die leerregels over de verdorven mens geschreven wordt. Is niet mijn idee geweest hoor.

Ik word het alleen een beetje beu om altijd te lezen hoe erg wij allemaal zijn. Het is mij allemaal te negatief.

Gr. Majorie

• b.i.b. (s)

Dus jij bent gelovig Allen, van de een op de andere dag geworden:? vreemd, heel vreemd, en weet je waarom jongen..

Omdat jij niet kan uit leggen waarom, hoeft ook niet alllen, maar daarom mag ik 't nog wel vreemd vinden toch:?

Tjah, ‘t ligt waarschijnlijk aan m’n opvoeding dat ik jou niet geloof, mag toch in dit Democratisch land.

Deze Paus behoort geen Paus te zijn, ‘t is een afwijking in de natuur, ’t is een homo, en sorry voor alle Katholieken, ik ben er ook 1tje, maar dit gaat er bij mij niet in.

Deze Paus dient snel vervangen te worden, maar jaH, deze word 100, God heeft 'm niet nodig.

Wist je dit Allen?

• b.i.b. (s)

Weet je wat ik niet snap? Dat jij op Boris reageerd

Lees z'n dommigheid nu eens, daar kun je werkelijk niets mee.

• CU

Kleuters kunnen niet lezen en ook geen konklusies trekken dus hebben ze zoiets als de Dordtse regeltjes nodig.

Volwassen mensen willen niet lezen en hebben hetzelfde nodig, vond men destijds, dus zijn er Dordtse regeltjes nodig.

Met deze regels begeef je jezelf in de rijen van bijbelverbeteraars.

Overigens schaar ik jou dan onder de kleuters, want het is Dordtse en niet Dortse. Zie je , zelfs dat is te moeilijk voor je.

CU.