Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De onversneden gelovige

• perihelium

Gonnie schreef:

>

> Er is mij vertelt door een oprecht gelovige moslim dat de

> koran de juiste waarheid bevat en dus, het ware geloof dat

> heeft die gelovige moslim.

De vraag is welke claims met de meest harde bewijzen gestaafd worden. De koran bevestigd dat de Bijbel het geïnspireerde woord van God is (wat tegelijkertijd word tegengesproken in sura 33:40) en in sura 19:92 staat dat Jezus Christus, de zoon van Maria, niet meer was dan een apostel van God en dat Jezus alleen een profeet voor Israël was terwijl Mohammed een profeet voor de hele wereld zou zijn terwijl Jezus verzoening brengt voor onze zonden, en niet alleen voor die van ons, maar voor de zonden van de hele wereld (1 Joh 2:2)

Wat geeft de koran een contrast met de Bijbelse kijk op Jezus waar staat dat Jezus God is (Joh 1:1), wie Hem heeft gezien heeft de hemelse Vader gezien (Joh 14:9), Hij is de Christus, de Zoon van de levende God (Mat 16:16) In hem schittert Gods luister, hij is zijn evenbeeld, hij schraagt de schepping met zijn machtig woord; hij heeft, na de reiniging van de zonden te hebben voltrokken, plaatsgenomen aan de rechterzijde van Gods hemelse majesteit (Heb 1:3)

<><

• CU

Jij hebt die waarheid dus ook niet.

Nou, dat weet ik dan ook weer.

Met groet, CU.

• perihelium

CU schreef:

>

> Jij hebt die waarheid dus ook niet.

>

> Nou, dat weet ik dan ook weer.

>

> Met groet, CU.

“dus ook niet”

wat wil je met die woorden? Het blijkt niet uit wat ik zeg, niet uit wat de Bijbel zegt, alleen wat jij insinueert. Wat wil je insinueren? Dat mijn geloof niet klopt of dat ik eigenlijk niet geloof? Daar lijkt het op wat je insinueert en mocht het niet zo zijn dan insinueer ik nu uit wat je zegt dat jij daar wel een handje bij zou willen helpen.

Je hoeft de waarheid niet te vinden door het bij iemand weg te nemen, ga naar God en Hij zal het je geven, in Jezus naam.

<><

• CU

Je zit weer een heel verhaal te produceren om de vraag die ik stelde niet te beantwoorden.

De vraag is, welke prikker heeft de echte waarheid? Wil die prikker zich melden?

Meer niet. Simpel.

Met groet, CU.

• DmB

Ooooooooooooooooooh ut staat in de bijbel en dus is het waar. Wat een onzin antwoord.

• perihelium

CU schreef:

>

> Je zit weer een heel verhaal te produceren om de vraag die ik

> stelde niet te beantwoorden.

>

> De vraag is, welke prikker heeft de echte waarheid? Wil die

> prikker zich melden?

>

> Meer niet. Simpel.

>

> Met groet, CU.

Degene die aan het kruis is geprikt.

<><

• perihelium

Esther schreef:

>

> Ooooooooooooooooooh ut staat in de bijbel en dus is het waar.

> Wat een onzin antwoord.

Waar haal jij je waarheid vandaan Esther?

<><

• CU

Nog wat. Je zegt zelf dat God waarheid is, dus heb jij die waarheid niet.

Je durft niet de topicvraag te beantwoorden.

CU.

• perihelium

CU schreef:

>

> Nog wat. Je zegt zelf dat God waarheid is, dus heb jij die

> waarheid niet.

>

> Je durft niet de topicvraag te beantwoorden.

>

> CU.

Geen mens heeft de waarheid, de waarheid heeft ons. De topicvraag over het juiste geloof is beantwoord in Christus. Hij is de weg, de waarheid en het leven, en tot Hem komen we tot God de Vader. Geen vrouw (of man) die daaraan kan voldoen.

<><

• DmB

Ik heb mijn eigen waarheid en die is mij genoeg. Daar heb niet een of ander boekje voor nodig en zeker niet de goedkeuring van andere mensen.