Ga je nu verder hierop in, dan de vorige keer?
Of is er nog geen durf of ervaring, die je kunt/wilt delen in reacties hoe dit alles te praktiseren?
http://bijbel.prikpagina.nl/read.php?f=2035&i=325518&t=325518
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDouce schreef:
>
> De Heidelbergse Catechismus bestaat uit vragen en antwoorden
> Steven.
>
> Zie hier:
> http://www.theologienet.nl/catechismus.htm
>
> Douce
Daar was ik niet mee bekend, ik dacht dat het een geloofsbelijdenis was. Wat een domme aanleiding het te schrijven, namelijk de voor de schrijvers onduidelijkheid over de aard en de positie van het avondmaal. Staat gewoon in de Bijbel.
<><
Het is ook een geloofsbelijdenis, maar dan aan de hand van vragen. Probeer je maar even op de hoogte te stellen van de ins en outs.
Volgens mij is de positie van het Avondmaal t.o.v. de HC in de Protestantse kerken niet in het geding, maar heeft dat meer te maken met gebruiken van de Rooms Katholieke kerken i.v.m. de Heilige Mis. Ik zou daar nog eens in moeten duiken, ik tast nu uit de geschiedenis van mijn eigen bovenkamer:)
Als het om de strikte leer gaat m.b.t. het Avondmaal, vind ik dat de meeste kerken zich niet aan wat letterlijk geschreven staat houden. Maar dat is weer een ander onderwerp en heeft als zodanig niet met deze topic te maken.
Douce
Ja, fantastisch toch van Allen?
De volgende keer komt ie met de Dordtse leerregels aanzetten, of met de Nederlandse Geloofsbelijdenis, maar kan ook aankomen met die van Nicea of met de twaalf artikelen van de Apostolische geloofsbelijdenis.
Maar die van Athanasius zal ie wel niet kennen.
met groet, CU.
Lees jij dan iets over de doop? Ik niet, in de hele geloofsbelijdenis niet.
Dus….zegt Allen hier omfloerst dat ie de doop niet nodig heeft. Punt.
Maar dat heb je wel meer met christenen die niet opletten. Het was jou ook niet opgevallen. Vandaar je pinnige reaktie op me, ook vanwege gebrek aan kennis.
CU.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?