Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Dank God voor de dieren ( boekje)

• DmB

.

Het boekje ‘Dank God voor de dieren’ bevat gedachten en gedichten over de eenheid van alle leven. Binnenkort is dit boekje via de website van de Stichting Kerk en Dier te bestellen :

http://www.kerkendier.nl/

• Boris

Een lekker geitenbiefstukje gaat er altijd wel in.

• Channah

Hoi Esther,

Ik heb de website even bekeken, en juich het uiteraard toe dat er ook vanuit kerkelijke omgeving langzaamaan aandacht komt voor dierenwelzijn. Bij de links kwam ik een bekende tegen: Marleen Drijgers, die zich inzet vóór duiven en tégen duivenoverlast. Ik heb haar jaren geleden geïnterviewd - overigens niet over duiven, hoewel dat wel ter sprake kwam - en ben nog steeds onder de indruk van de zeer doordachte inzet voor dierenwelzijn van deze vrouw.

Goed dat je deze aankomende publicatie én de website onder de aandacht bracht: alle beetjes helpen!

Groeten, Channa]h

• Channah

Flauw en kinderachtig.

• Boris

Jij bent vegetariër?

• Channah

Ja, sinds 1977.

• Maria

De duivenstront op mijn auto is eindelijk afgelopen.

Een kapvergunning van de gemeente was afdoende en inderdaad vind ik duiveborst ook niet te eten :)

• Marjorie

Je stelt de vraag aan Channah, maar ik reageer toch even: ik ben een ovo-lacto-vegetariër. Ik eet geen vlees,kip of vis maar wel zuivelproducten en eieren. En hetgeen ik eet is ecologisch/biologisch-dynamisch.

Niets mis mee toch?

• Boris

Inderdaad niets mis mee. Diervriendelijker kan het niet zou ik zeggen.

• Marjorie

Diervriendelijker kan wel, maar dat is een volgende stap. Voor het maken van kaas wordt stremsel gebruikt. Maar in deze fase is kaas/zijn zuivelprodukten de basis van mijn voedingspatroon.

Ik heb een prachtige zijden jurk liggen. Nooit gedragen omdat zijde niet diervriendelijk is.