Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Stenigen

• Michiel

Gonnie schreef:

>

> Maar daar zijn die arme hulpelozen niet mee geholpen dat God

> wil dat zij ook rechten en een menswaardig bestaan hebben ,ik

> blijf het Gods geklaagd vinden,laatst was er een kind van 13

> jaar die verkracht werd door een een 6 tal mannen en nadien

> werd zij gestenigd om dar zij onrein was, Je zag dat kind

> liggen haar hersens verbrijseld.Kijk waarom grijpt God niet

> in als er zulke mensontaarde dingen gebeuren.

In dit geval gaat het om de uitvoering van de Shariawetgeving. En dan hebben we het over de Islam, niet over Christendom. Overigens is het Gods wil binnen de Islam dat de Sharia overal ingevoerd zal worden. Op grond van de Sharia zouden misschien wel honderdduizenden Nederlanders gestenigd dienen te worden. Weinig Nederlanders realiseren zich dat overigens. Maar dat is een andere discussie.

God binnen het Christendom (niet te verwarren met de Allah van de Islam - laat je niets wijsmaken Gonnie) heeft de mens opgeroepen lief te hebben en om te zien naar de behoeftige en weerloze medemens. Wij doen dat niet. Je kunt daar God om verketteren of afwijzen. Maar je kunt je ook afvragen waarom wij gezamenlijk niet doen wat we allemaal diep van binnen zo graag zouden willen - elkaar liefhebben en in vrede en gerechtigheid met elkaar leven. Waarom doen we dat niet. Het klinkt zo eenvoudig en zo vanzelfsprekend. Maar het is nog nooit gelukt in de geschiedenis. De vraag ligt in de beantwoording van de vraag waar het kwaad vandaan komt. De seculiere mens zal zeggen dat dit komt door DNA, opvoeding, invloed van de omgeving , fouten in onze hersenen, enz enz. Ik als gelovige zeg dat dit komt omdat we God afwijzen en daardoor speelbal zijn geworden van demonische machten. Ik wordt om dit standpunt uitgelachen en bespot, dagelijks. En dat mag. Uitgelachen worden doet - in mijn individuele geval niet pijn. Gestenigd worden wel. Sexueel misbruikt worden als kind wel. Gemarteld worden wel. Enz enz. Wat wij als mens elkaar aandoen is in de natuur ongekend en niet vanuit een theorie als de evolutietheorie of andere seculiere theorieen te verklaren in mijn ogen enkel vanuit de geestelijke strijd zoals die in de bijbel ook naar voren komt.

> Er wordt zo gruwelijk met mensen om gegaan,dan is het wel

> moeilijk om te geloven dat God liefde is.

Het is in mijn ogen al een vorm van liefde dat God ons nog zo lang de kans geeft Hem in ons leven toe te laten. Of om het wat platter te zeggen: dat Hij ons nog zo lang laat rotzooien. Het is maar goed dat ik geen God ben. Ik had er al lang de stekker uitgetrokken, uit het project mens. Maar ik ben geen God, ik ben een mens. En dat zegt genoeg.

> Misschien moet er ook hier meer aandacht gegeven worden dat

> niet alleen dieren maar ook dat mensen op een enorme manier

> gekweld worden,en dan heb ik het niet over lichamelijk kwellen.

Het zou voor iedereen een kwelling moeten zijn om een ander gekweld mens te zien. Jammer genoeg is dat lang niet altijd zo.

Met een groet,

Michiel

• CU

Juist ja.

Heb je naaste lief als jezelf, en God boven alles?

Gaat dit voor David op?

Voor David was het alleen het liefhebben van zichzelf, en God daarbij, maar niet boven alles.

En zo ben je dan een man naar Gods hart. En goed voorbeeld, doet goed volgen, nietwaar?

CU.

• carl

Hoi Gonnie,

vroeger zei ik nogal eens in mijn berichten: ‘God is Liefde’, maar dat doe ik dus niet meer. Ik ben daarin veranderd.

Het omgekeerde vind ik nog steeds wel; Liefde is God.

je broer

carl

• boerenkool

om er nog even op terug te komen;

Ook jouw huis in het hemelse jeruzalem is al gereed. Ooit zul je het betreden. En weet je wat het mooiste is? Je hoeft er NIETS voor te doen.

• Michiel

Esther schreef:

>

> Ik heb respect voor jouw standvastigheid ten aanzien van het

> geloof. Maar wáárom geloof je zo standvastig, waarom ?

> Eerlijk gezegd ben ik er een beetje jaloers op.

Beste Esther,

Laat ik het zo stellen. Ik vraag jou om vanaf nu een grote afkeer van dieren en in het speciaal van honden te hebben. Jij juicht vanaf nu de komst van megastallen in Nederland toe en gaat de bres op om de bioindustrie te promoten. Ook op dit prikbord. Alle honden in jouw bezit breng je dadelijk naar het asiel.

………… En ?

Dat kan jij niet. Ook al vraag ik het jou 1 miljoen keer. Omdat jouw hele wezen en zijn begaan is met dieren en hun welzijn. Jij zou nooit de knop om kunnen zetten en afstand kunnen nemen daarvan. (Gelukkig zeg ik er daarbij meteen !).

Ik kan die bepaalde knop ook niet omzetten en besluiten om niet te geloven. Het geloof in God is onlosmakelijk met mij als persoon verbonden. Het is onderdeel van mij. Het is er altijd geweest sinds mijn kindertijd en alleen maar gegroeid met het ouder worden. Ik geloof nu veel meer in God als veertiger als toen ik een tiener was. In die zin bewandel ten opzichte van veel medelandgenoten de omgekeerde weg.

;)

Hopelijk maakt bovenstaande iets meer duidelijk waarom ik het geloof niet opzij kan zetten.

Met een groet,

Michiel

• Michiel

carl schreef:

>

> Hoi Gonnie,

>

> vroeger zei ik nogal eens in mijn berichten: 'God is

> Liefde', maar dat doe ik dus niet meer. Ik ben daarin

> veranderd.

> Het omgekeerde vind ik nog steeds wel; Liefde is God.

>

> je broer

> carl

Beste Carl,

Als A = B dan is per definitie ook B = A.

B=A is niet het omgekeerde van A = B maar precies hetzelfde.

Jij bent dus helemaal niet veranderd en zegt nog precies hetzelfde.

Gelukkig maar…

;)

Met een groet,

Michiel

• Gonnie

Ik heb een filmpje gezien waarop Hitler zijn hond liefdevol en vertederend liefkoosde, hij was een beest voor de mensen maar een engel voor zijn hond, hij vond ook dat je goed voor je dieren moest zijn.

Hoe kan God het goed vinden dat hij mensen als dingen beschouwde,die vernietigd moest worden, en de dieren beschermde.

Het blijft moeilijk Michiel om zo te geloven zo als jij dat doet.

Zou het met rechtsvaardiggevoel te maken hebben,:?

Je schreef ook als jij God was dan had je de stekker al lang uit getrokken,

maar misschien dat God de hoop nog steeds niet op geeft.?

Groeten Gonnie.

• DmB

Hallo Michiel,

Bedankt voor deze uitleg. Ik begrijp het nu veel beter, alhoewel ik het nog steeds bewonderingswaardig vind, zeker na al het verdriet van een aantal jaren geleden.

Groet,

Esther