Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vraag jezelf eens af;

• Jos

Oh, hier wil ik best wel kort op in gaan.

Hier spelen een aantal zaken mee.

De keus om non te worden is meestal niet opgelegd. En de keus om huisvrouw te worden is in veel gevallen inderdaad een keus.

Daarentegen wordt het van een moslima, terecht of onterecht, vaak gezien als een moeten.

De baard, daar heb ik het probleem nog nooit van gezien, dus daar kan ik niets over zeggen.

De toewijding van kinderen aan een vak zegt niets over potentie, hoewel men dat af en toe wel lijkt te vinden. Het zegt iets over de interesse van het kind.

Ik zou een kind wat extreem veel interesse heeft in religie niet willen veroordelen, maar ik zou er wel mijn vraagtekens bij zetten. Net als kinderen die interesse hebben in zaken als filosofie. Ik vind dat geen normale onderwerpen voor kinderen, hoewel er best uitzonderingen zijn. Let even op dat ik hier religie zeg en niets over de geloofsbeleving van een kind.

Dan als laatste de opmerking over het noemen van de religie als iemand gedood is.

Dat gebeurt als de media vind dat het relevant is. En dat is meestal omdat er een oorzakelijk verband wordt gezien tussen de daad en de religie. Hierbij is de Islam niet de enige religie waarbij dat gebeurd, als in de VS een abortusarts wordt omgelegd door een christen wordt dat ook wel vermeld. Het verschil? Als het een moslim zou zijn geweest was het voorpagina-nieuws, bij een christen komt het waarschijnlijk op de buitenland-pagina.

De reden? Het is nieuws. En tot nu toe heeft nog geen moslim bedreigingen geuit en aanslagen uitgevoerd tegen abortusartsen. En christenen wel. Dus als een moslim het zou doen zou dat een nieuwe situatie zijn en dus nieuws.

Als moslims dagelijks zouden protesteren bij abortusklinieken is het de eerste week nieuws, daarna niet meer.

En de Islam de snelst groeiende religie ter wereld?

Tja, christenen, zeker hier in het westen, krijgen steeds minder kinderen en moslims hebben er in verhouding meer. Daarbij heeft het christendom in de optiek van velen gefaalt maar zijn ze toch op zoek naar zingeving. En dan lijkt de Islam een zinnig alternatief. Maar snelle groei of zelfs het grootste aantal volgelingen is niet het kenmerk van een ware religie meen ik me te herinneren.

Zijn Nederlanders negatief over moslims?

Sommige wel, sommige niet. Net als dat sommigen negatief zijn over christenen en anderen niet. Tot een paar jaar geleden waren de ‘boosdoeners’ hier in de buurt de moslims. Nu zijn het de Polen. Je moet toch iemand de schuld geven?

• PS

Kijk uit voor de Polen. En hun bietensoep. :)

PS

:)

• CU.

Wat een maf idee om moslima's te make-overen, als er toch niets van te zien is.

Voor je het weet heb je een mes tussen je ribben omdat je een moslima aanraakt.

En wil je met een make-over bereiken dat de snorgroei van de moslima's niet terug komt?

Over dit snorrenprobleem zijn diverse sites en fora.

met groet, CU.

• Steven

CU. schreef:

>

> Wat een maf idee om moslima's te make-overen, als er toch

> niets van te zien is.

Hoe kom je erbij dat vrouwen zich voor iedereen mooi willen maken? Misschien doen ze dat wel om meer zelfvertrouwen te hebben of om mooi voor hun man te zijn.

>

> Voor je het weet heb je een mes tussen je ribben omdat je een

> moslima aanraakt.

Dat zijn van die angstverhalen die sommigen hebben maar ik ken zulke gevallen niet. Jammer dat je je zo ongemakkelijk voelt bij zo'n grote groep mensen. Voor zover ik weet hebben moslima's er over het algemeen geen problemen mee om ongesluierd met andere vrouwen om te gaan.

>

> En wil je met een make-over bereiken dat de snorgroei van de

> moslima's niet terug komt?

Nee dat doen we om ons dienstbaar op te stellen voor de stad en haar inwoners. Elke Pinksteren doen we activiteiten voor de stad via ‘ Serve the City’ die vrijwilligers mobiliseert om op een praktische manier vriendelijkheid te tonen aan mensen die dat nodig hebben. Er zijn nog projecten beschikbaar en onze kerk is dit jaat uitvalsbasis voor de activiteiten. Misschien kunnen we met een groepje prikkers wel gaan rolstoelduwen ofzo.

http://www.stcamsterdam.nl/

>

> Over dit snorrenprobleem zijn diverse sites en fora.

Tja, wat wil dat zeggen? Er zullen ook wel sites zijn die ons oor en neushaar ‘probleem’ aan de kaak stellen.

<><

• Steven

PS schreef:

>

> Kijk uit voor de Polen.

Hoezo? Ik zit er hier met drie naast me..

> En hun bietensoep. :)

Barszcz schijnt dat te heten, een echte tongbreker. Dat is zeker oppassen geblazen om dat niet verkeerd uit te spreken. Of verwacht je een conflict met onze tomatensoep? ;)

<><

• Steven

Sell. schreef:

>

> Dank je voor je reactie Steven; ik heb het geschrevene niet

> zelf bedacht maar wat mij betreft laat het duidelijk de

> bekrompen gedachten van velen zien.

Ik geloof niet dat wat wij of anderen denken uiteindelijk is waar het om gaat maar meer hoe we anderen behandelen ondanks dat we anders denken. Als je de ‘aanvallende partij’ bekrompen noemt doe je hetzelfde als zij die zeggen dat over wie jij het hebt achterlijk zijn.

> Wat je zegt, je weet niet wat anderen denken, maar ik vind

> het een mooi stukje tekst wat herkenbaar is.

Waar is dat herkenbaar voor je? Ik herken het alleen als ik bepaalde media lees en kijk en naar bepaalde politici luister of de reacties van anderen daarop.

> Nou hoor en zie ik in mijn dagelijkse meer positieve dan

> negatieve dingen over de Islam omdat mijn dochter moslima is

> en ik de positieve invloed in / door haar zie.

Sell, ik kan me voorstellen dat je je begaan bent met het lot van je dochter en je (islamitische) medemens. Maar waarom kom je voor een standpunt op die niet de jouwe is?

Mensen die zich zo uitermate druk maken lijken mij potentiele karstjes. Zonde dat die mensen geen rust bij God kunnen vinden.

>

>

> Fijne dag!

Vrede van Christus en alle goeds!

<><

• Douce

Steven schreef:

Mensen die zich zo uitermate druk maken lijken mij potentiele karstjes. Zonde dat die mensen geen rust bij God kunnen vinden.

Douce schrijft:

Steven, dit is een gore opmerking.

D.

• Steven

Douce schreef:

>

> Steven schreef:

>

> Mensen die zich zo uitermate druk maken lijken mij potentiele

> karstjes. Zonde dat die mensen geen rust bij God kunnen vinden.

>

> Douce schrijft:

>

> Steven, dit is een gore opmerking.

>

> D.

Hoezo? Ik bedoel niet te zeggen dat iedereen die zich op een ongezonde manier zaken aantrekt zo extreem zal reageren maar de voedingsbodem is er dan wel.

<><

• Douce

Ik vind het een gore opmerking, punt.

D.

• Steven

Douce schreef:

>

> Ik vind het een gore opmerking, punt.

>

> D.

Zo is het niet bedoeld. Maar kan je ook zeggen waarom je dat vind?

<><