Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vraag jezelf eens af;

• Kwint

Alles goed hier Karel :) daar ook ?

Ik heb wel aardige plaatjes geschoten.

• theo

Kwint schreef:

>

> Alles goed hier Karel :) daar ook ?

> Ik heb wel aardige plaatjes geschoten.

PANG–PANG.

theo

• Kwint

Chinees gegeten vanavond ?

Was het trouwens een mooie donderpreek geworden vandaag theo ?

• Kwint

Ik zei het toch ! :)

• Karel

Theo je verdraai is goed maar je stelt vraag op antwoord terwijl het hier toen wel degelijk over ging jij kwam met gelijkenissen aan niet ik, in hetgeen ik net plaatste zie ik een gelijkenis, en als je bedoeld wat voor zin het het of het feitelijk waar is tja, dan haal je in mijn ogen de Schrift onderuit.

Met andere woorden het staat er wel maar het is niet zo, of je moet het anders zien of lezen, dan kun je er wel 3 bijbels bij gaan schrijven om de ene Bijbel uit te gaan leggen.

Gr karel

• theo

Kwint schreef:

>

> Chinees gegeten vanavond ?

>

Nee hoor, een broodje.

> Was het trouwens een mooie donderpreek geworden vandaag theo ?

OOOK nee hoor, ik houd ook niet van donderpreken, die zeggen niks en lossen niks op behalve dat dat de toehoorders van mening zijn: DIE kan de buurman/buurvrouw mooi in zijn/haar zak steken, DIE kan er maar even goed over nadenken.

Dat is geen geen grapje, dat is echt realiteit !!!

theo

• Karel

Theo een goed verstaander heeft genoeg aan een half woord, niet van maar en of nee gewoon lezen wat er staat kerel en niet teveel boeken lezen van andere gasten die ook ineens denken verstand van zaken te hebben.

Gr Karel

• Steven

Sell. schreef:

>

>

> Vraag je af

>

>

> Waarom een non van top

> tot teen bedekt kan zijn en zij

> gerespecteerd wordt vanwege haar toewijding

> aan God..

> En wanneer een moslima dat doet, dan is zij

> onderdrukt?

Misschien voor sommigen of zelfs voor de ‘algemene’ opinie is dat zo (waar ik niet in geloof), maar waar is het daarmee niet. Dat is het wel als het geen eigen keuze zou zijn maar er word ook wel gedacht dat moslima's niet kunnen kiezen en dat is de ondeliggende discriminerende gedachte. Ieder mens kan keuzes maken. Er zijn moslima's die voor een hoofddoek kiezen maar er zijn er ook bij die voor Jezus kiezen.

Ik denk dat moslims over het algemeen wel weten wie ‘tegen’ hun zijn of die juist uit angst toenadering zoeken en gaan knuffelen, maar ook weten ze dat er veel mensen zijn die ze wel als mens en naaste behandelen en zien.

Met Pinksteren ga ik met een paar broeders in een moskee theedrinken en vertellen over de betekenis van Pinksteren terwijl een paar zusters de moslima's een make-over gaan geven (haar en nagels maar als God het wil ook geestelijk).

>

> Waarom een jood zijn baard kan laten

> staan en slechts bezig is met het

> praktiseren van zijn geloof

> En wanneer een moslim dat doet, dan is hij

> extremist?

Een orthodoxe Jood bedoel je waarschijnlijk. De moslims die hun baard laten staan om geloofsredenen zijn net als de ortodoxe Joden orthodox in hun geloof. Volgelingen van de Heer zijn ook orthodox in hun geloof maar laten geen baard en snor staan uit geloofsovertuiging, ze zijn vrij.

>

> Wanneer een westerse vrouw thuis blijft om op

> het huis en de kinderen

> te passen,

> dan offert zij zichzelf op en doet ze het

> huishouden daarmee goed

> Maar wanneer een moslimvrouw dat doet, dan

> “dient zij bevrijd te worden”?

Waarom heb je nu zo'n selectieve verontwaardiging wat sociale onrechtvaardigheden betreft? Je insinueert dat ‘wij’ denken dat moslima's worden onderdrukt en westerse vrouwen niet terwijl we juist weten dat huiselijk geweld een groot probleem is, ook in het westen.

>

> Waarom is het zo, dat wanneer een kind

> toegewijd is aan een bepaald vak, hij POTENTIE

> heeft

> En wanneer een kind toegewijd is aan de

> Islam, dan is hij VERLOREN?

Verloren voor wat of wie en wie heeft er geen potentie?

>

> Wanneer een Christen of een Jood

> iemand doodt, dan wordt religie

> NIET genoemd

> Maar wanneer een moslim wordt verdacht van

> een misdaad, dan wordt de Islam

> terechtgesteld?

Door wie word dat niet genoemd? Voor wie praat je? Namens wie denk je?

Bij Joods geweld tegen de palestijnen (wat Olmert een pogrom noemde) en de kruistochten (die aangezet werden door wereldse politici en kerkleiders met een valse leer en niet zijn geinspireert door het woord van God) worden de religies juist expliciet genoemd.

>

> Maar aan de andere kant…

> Hoe komt het ondanks dat allemaal

> Dat de Islam nog steeds snelst groeiende religie ter wereld is?

>

> Zoals altijd, in vrede*

Je poneert iets en beweert dat het zo is. Ik geloof er geen bal van en niemand weet uiteindelijk wat anderen allemaal denken, doen en zeggen. Dit hele verhaal speelt zich alleen maar af in het hoofd van mensen. Ik denk dat zij denken dat ik denk dat zij denken dat ik denk.. ;)

<><

• Karel

Ja hier ook hoor hoop wat foto's te gaan maken in zuid frankrijk komende zomer.

• theo

Ik heb een sterk vermoeden dat Sell evenmin antwoorden gaat geven als Steven doorgaans.

Wat denk jij?

theo