Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Stil

  • perihelium

    Gecondoleerd Channah. Amsterdam is met hem een kleurrijk persoon verloren en laten we hopen dat hij nu werkelijk vrede heeft gevonden.

  • CU

    Gecondoleerd met je vriend.

    Ik had nog niet eerder van de man gehoord.

  • Channah

    Ik sluit maar even bij de laatste aan: allemaal hartstikke bedankt voor jullie medeleven.

    Eind jaren 70 tot ver in de jaren 80 was Fabiola een zeer goede vriend van mij. Daarna zagen we elkaar minder, maar de laatste jaren weer meer omdat hij vlak bij mijn werk woonde en ook af en toe in mijn stamkroeg kwam. Dit was zo'n vriendschap die niet stuk kon. Hij was een lief en goed mens. Ik ben trots op hem.

  • Lut

    Gecondoleerd Channah,

    Je hebt pas je vriendin gesteund bij het afscheid van haar mama; nu is het afscheid van een vriend.

    Wat een gedreven man, om als laatste boodschap toch nog een oproep te doen tot inzet voor een betere wereld.

    En in die laatste boodschap zie ik aan de diepliggende ogen dat hij erg ziek is; en ook aan de zwakte, heesheid van zijn stem; maar eenmaal hij in die oproep zit, en in de kern ervan, dan is het wonderbaar om te horen, hoe hij opeens toch nog ergens kracht vindt en wint, om zijn stem sterker te doen klinken, en om heel vastberaden die boodschap te geven.

    Dank je wel, Channah , om dit te plaatsen

  • Daan

    Goed gesproken Lut .

    Dit vind ik ook.

  • theo

    Sterkte Channah.

  • Channah

    Lut en Daan,

    Dat afscheidsfilmpje is een groot cadeau van Fabiola (en van Menne Vellinga, die het filmpje gemaakt heeft). En met een overduidelijke boodschap en ook een opdracht.

    Daan, jij hebt Fabiola live gezien, en dus ook live ondervonden hoe leuk en apart hij was.

    Lut, er zijn de afgelopen tijd inderdaad velen in mijn omgeving overleden: in juli een vriendin (van slechts 52 jaar), in augustus een zeer goede vriendin én een zeer goede virend, in oktober de man van mijn nichtje, in november mijn lieve kater Sjarel, en eind december de moeder van mijn vriendin O. En nu dus Fabiola. Wat rijk was ik met al die goede en lieve mensen - en natuurlijk die kater - om mij heen. Maar wat fijn dat ze er waren! En wat fijn dat er altijd weer anderen op je pad komen.

  • Frans

    Je bent een lief mens Channah, we leven met je mee!

  • Gonnie

    Oh ik vind het ook zo verbazend hoe veel lieve mensen even ze goed hier komen.

    Het is elke keer hartverwarmend.:D Toch.?

    Trouwens jij bent ook toch een lieverd.

    Hoe gaat het met jou Frans.?

  • Daan

    Channah Schreef:

    ——————————————————-

    > Lut en Daan,

    >

    > Dat afscheidsfilmpje is een groot cadeau van

    > Fabiola (en van Menne Vellinga, die het filmpje

    > gemaakt heeft). En met een overduidelijke

    > boodschap en ook een opdracht.

    > Daan, jij hebt Fabiola live gezien, en dus ook

    > live ondervonden hoe leuk en apart hij was.

    We hebben er even van genoten Channah.

    Het was kort, maar erg leuk om Fabiola gezien te hebben.

    Ik wist dan ook meteen dat hij het was toen ik het bericht las.

    > Lut, er zijn de afgelopen tijd inderdaad velen in

    > mijn omgeving overleden: in juli een vriendin (van

    > slechts 52 jaar), in augustus een zeer goede

    > vriendin én een zeer goede virend, in oktober de

    > man van mijn nichtje, in november mijn lieve kater

    > Sjarel, en eind december de moeder van mijn

    > vriendin O. En nu dus Fabiola. Wat rijk was ik met

    > al die goede en lieve mensen - en natuurlijk die

    > kater - om mij heen. Maar wat fijn dat ze er

    > waren! En wat fijn dat er altijd weer anderen op

    > je pad komen.

    Er gebeuren vreselijke dingen, dit wordt steeds erger naarmate we zelf ook ouder worden.

    Dat met jouw kater vind ik ook zo erg…..sorry dat ik over een kat praat nadat jouw vriend is overleden.

    Sterkte hoor Channah.