Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Opvatting!

  • LeSage2

    David Schreef:

    ——————————————————-

    > LeSage2 Schreef:

    > ————————————————–

    > —–

    > > Je maakt nu namelijk onderscheid tussen Jezus

    > en

    > > God.

    >

    > Ik niet alleen de bijbel ook.

    > Worden er niet constant God en Jezus apart

    > genoemd?

    > Type God en Jezus maar in bij het zoekprogramma

    > van een online bijbel.

    >

    > 1 Korintiërs 8,6

    > wij weten: er is één God, de Vader, uit wie

    > alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en

    > één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat

    > en door wie wij leven

    Een vader UIT wie alles is ontstaan en een Heer DÓÓR wie alles bestaat……. wat is het verschil?

  • samuel

    David Schreef:

    ——————————————————-

    > samuel Schreef:

    > > > Want …… het zijn niet mijn woorden die

    > > Jezus

    > > > spreek maar de woorden van zijn Vader toch?

    > >

    > > Er staat geloof in Mijn woord!

    >

    > De tekst maakt toch duidelijk dat het niet Jezus

    > eigen woorden zijn die hij spreekt maar die van de

    > God

    > Als Jezus het dus over mijn Woord spreekt is het

    > omdat hij ze uitspreekt namens God.

    Hij en de Vader zijn één! Of denk je dat Jezus alleen een profeet was?

    > > > Jezus is de eniggeboren Zoon van God, de

    > > > mono-genes, de enige die uit God is

    > > voortgekomen

    > >

    > > Wat is Jezus Christus dan, God of geen God, een

    > > ondergod?

    >

    > Die vraag had ik al beantwoord maar nog een keer

    > dan.

    > Ik ken in de bijbel geen term ondergod dus zal ik

    > die ook niet gebruiken.

    > De bijbel zegt dat Jezus Heer is en die term wil

    > ik ook gebruiken.

    En wat houd dat in Heer?

    >

    > >

    > > Schepselen mogen niet vereerd worden van God,

    > is

    > > Jezus Christus een schepsel?

    >

    > Klopt. Ook die vraag had ik al beantwoord.

    > Jezus is geboren niet geschapen (Nicea) en dat zie

    > ik als ontstaan uit God.

    Dus, jij bent ook geboren ben jij dan ook geen schepsel?

    >

    >

    > > > Psalmen 82,6

    > > > Ooit heb ik gezegd: “U bent goden, zonen

    > van

    > > de Allerhoogste, allemaal.”

    > >

    > > Ja dus, schepselen mag je vereren volgens God?

    >

    > Nee in de bijbel worden mensen soms goden genoemd

    > maar dat zijn geen ware goden want daar is er

    > alleen maar één van de Vader.

    > Maar geef zelf eens de reden waarom ze goden

    > genoemd worden.

    Jij komt met die tekst, en nu moet ik jouw tekst uitleggen!

    > >

    > > Dat klopt Hij is een deel van God, net zoals de

    > > heilige Geest.

    >

    > Vind je het niet een beetje raar dat Jezus alle

    > macht ontvangt als hij die al had?

    Nee, Hij is immers als mens geboren, maar het verbaasd mij dat je Bijbel niet zo kent, of je ziet het over het hoofd:

    Wat is de mens, dat Gij zijner gedenkt, of des mensen zoon, dat Gij naar hem omziet?

    7 Gij hebt hem voor een korte tijd beneden de engelen gesteld,

    met heerlijkheid en eer hebt Gij hem gekroond,

    8 alle dingen hebt Gij onder zijn voeten onderworpen.

    Want bij dit: alle dingen onderworpen, heeft Hij niets uitgezonderd, dat hem niet onderworpen zou zijn. Doch thans zien wij nog niet, dat hem alle dingen onderworpen zijn; 9 maar wij zien Jezus, die voor een korte tijd beneden de engelen gesteld was vanwege het lijden des doods, opdat Hij door de genade Gods voor een ieder de dood zou smaken, met heerlijkheid en eer gekroond.

    10 Want het voegde Hem, om wie en door wie alle dingen bestaan, dat Hij, om vele zonen tot heerlijkheid te brengen, de Leidsman hunner behoudenis door lijden heen zou volmaken. 11 Want Hij, die heiligt, en zij, die geheiligd worden, zijn allen uit één; daarom schaamt Hij Zich niet hen broeders te noemen, 12 en Hij zegt:

    Uw naam zal ik aan mijn broeders verkondigen,

    in het midden der gemeente zal ik U lofzingen;

    13 en wederom:

    Ik zal op Hem vertrouwen,

    en wederom:

    Ziehier ik en de kinderen, die God mij gegeven heeft.

    14 Daar nu de kinderen aan bloed en vlees deel hebben, heeft ook Hij op gelijke wijze daaraan deel gekregen, opdat Hij door zijn dood hem, die de macht over de dood had, de duivel, zou onttronen, 15 en allen zou bevrijden, die gedurende hun ganse leven door angst voor de dood tot slavernij gedoemd waren. 16 Want over de engelen ontfermt Hij Zich niet, maar Hij ontfermt Zich over het nageslacht van Abraham. 17 Daarom moest Hij in alle opzichten aan zijn broeders gelijk worden, opdat Hij een barmhartig en getrouw hogepriester zou worden bij God, om de zonden van het volk te verzoenen. 18 Want doordat Hij zelf in verzoekingen geleden heeft, kan Hij hun, die verzocht worden, te hulp komen.

    Heb.2

    Waarom iets vragen, wat gewoon in de Bijbel staat?

    >

    >

    > > Ja daarom voor de Almachtige is geen probleem

    > om

    > > ook als Mensenzoon op de aarde zich te

    > > manifesteren.

    >

    > Maar dan een vraagje. Toen Jezus zei: "Niet mijn

    > wil maar uw wil geschiedde" was dat dan Jezus

    > alterego die in strijd kwam met de persoonlijkheid

    > van God?

    De mens Jezus!

    >

    > > Voor God zal elke knie zich buigen en voor

    > Jezus

    > > Christus eveneens. Nogmaals kan een geschapen

    > > wezen zo met God op één lijn gesteld worden?

    >

    > "‘Het lam dat geslacht is, komt alle macht,

    > rijkdom en wijsheid toe, en alle kracht, eer, lof

    > en dank.’

    > Jezus is dus geen geschapen wezen en komt alle eer

    > toe door wie en tot wie de schepping is tot stand

    > gekomen en door wie de herschepping mogelijk

    > gemaakt is.

    > Dus ik sta geheel achter de teksten die je erbij

    > haalt

    > In Openbaring staat dan ook dat God en het Lam

    > beide op een troon zitten.

    > "De troon van God en van het lam zal daar in de

    > stad staan. Zijn dienaren zullen hem vereren" Op

    > 22:3

    >

    > En dan betekent het niet dat op de ene troon een

    > drie-eenheid zit en op de andere een Lam.

    Je bevestigt steeds dat Jezus God is maar wil Hem niet zo noemen. :S

    >

    Jezus krijgt dus Goddelijke verering zoals God krijgt.

    Dat Jezus Goddelijke verering van mensen heeft ontvangen, valt eenvoudig uit de Schrift aan te tonen als het feit, dat de Schrift ons oproept Hem die eer te bewijzen.

    Wat het eerste betreft lezen we: 9 En zie, Jezus kwam haar tegemoet en zeide: Weest gegroet. Zij naderden Hem en grepen zijn voeten en zij aanbaden Hem. En : 17 En toen zij Hem zagen, aanbaden zij, maar sommigen twijfelden. Matteüs 28, en: 28 Tomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Here en mijn God! Johannes 20.

    Als later op Patmos Johannes aan de voeten van de engel wil neervallen om hetzelfde te doen als de vrouwen bij Jezus, dan zegt de dienaar berispend: Doet dit niet … aanbid God!” (Openbaring 19:20; 22:9). Jezus Christus laat zich echter deze Goddelijke huldiging wel toebrengen en dat terwijl Hij volgens de ontkenners een geschapen wezen moet is.

    We zouden dan toch mogen verwachten dat Hij daarvoor werd gestraft, zoals Herodes , “die God de eer niet gaf” (Handelingen 12:22-23) of als eertijds satan, die God gelijk wilde zijn?!

    Je moet Hem dus niet als een soort ondergod beschouwen, die in een positie verkeert tussen God en de engelen en die toch Goddelijke verering mag ontvangen.

    Daarmee beland je in het heidendom.

    9 Ik, Johannes, uw broeder en deelgenoot in de verdrukking en in het Koninkrijk en de volharding in Jezus, was op het eiland, genaamd Patmos, om het woord Gods en het getuigenis van Jezus. 10 Ik kwam in vervoering des geestes op de dag des Heren, en ik hoorde achter mij een luide stem, als van een bazuin, 11 zeggende: Hetgeen gij ziet, schrijf dat in een boek en zend het aan de zeven gemeenten: naar Efeze, en naar Smyrna, en naar Pergamum, en naar Tyatira, en naar Sardes, en naar Filadelfia en naar Laodicea.

    12 En ik keerde mij om, ten einde de stem te zien, die met mij sprak. En toen ik mij omkeerde, zag ik zeven gouden kandelaren, 13 en te midden van de kandelaren iemand als eens mensen zoon, bekleed met een tot de voeten reikend gewaad, en aan de borsten omgord met een gouden gordel; 14 en zijn hoofd en zijn haren waren wit als witte wol, als sneeuw, en zijn ogen als een vuurvlam; 15 en zijn voeten waren gelijk koperbrons, als in een oven gloeiend gemaakt, en zijn stem was als een geluid van vele wateren. 16 En Hij had zeven sterren in zijn rechterhand en uit zijn mond kwam een tweesnijdend scherp zwaard; en zijn aanzien was gelijk de zon schijnt in haar kracht.

    17 En toen ik Hem zag, viel ik als dood voor zijn voeten; en Hij legde zijn rechterhand op mij en zeide: Wees niet bevreesd, Ik ben de eerste en de laatste, 18 en de levende, en Ik ben dood geweest, en zie, Ik ben levend tot in alle eeuwigheden, en Ik heb de sleutels van de dood en het dodenrijk. 19 Schrijf dan hetgeen gij gezien hebt en hetgeen is en hetgeen na dezen geschieden zal. 20 Het geheimenis der zeven sterren, die gij gezien hebt in mijn rechterhand, en de zeven gouden kandelaren: de zeven sterren zijn de engelen der zeven gemeenten, en de kandelaren zijn de zeven gemeenten. Openbaring 1

    > David ;)