Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Opvatting!

  • Malakh

    Ze mag dan polytheïstisch zijn, de vertaling is wel correct gezien het Grieks, die elke eerstejaarsstudent zowat de eerste les onderwezen krijgt… Volgens Beduhn zou het misschien beter zijn om “en goddelijk was het woord te vertalen”, de volgorde van de woorden zou zich hiertoe lenen.

  • CU

    Het heeft wel iets herkenbaars:

    http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/read.php?335,16280930,16292883#msg-16292883

  • samuel

    Nee nu ga je dwaze dingen dingen verkondigen, woordjes zoals “een” komen niet voor in het oude Grieks!

  • theo

    samuel Schreef:

    ——————————————————-

    > Nee nu ga je dwaze dingen dingen verkondigen,

    > woordjes zoals “een” komen niet voor in het oude

    > Grieks!

    Even een oprisping van mij waar ik van niemand een reactie op hoef:

    —————————————————

    Natuurlijk.

    Maar of het nu om de letter gaat, om de technische kant van de zaak OF om bijbelse/geloofszaken: Iedereen die het niet met je eens is op welk gebied dan ook verkondigt dwaze dingen !

  • samuel

    Oh heb je ook nog dwaze dingen bij te dragen theo, of is wat je nu al bijdraagt al dwaas genoeg?

    Of heb je ook nog een mening aangaande de vertaling van Johannes 1, als theoloog zijnde?

    Oh ja dat is waar Grieks zat niet in je pakket, maar gooi eens een euro in het zakje theo.

  • David

    Het Woord is God, Jezus is de spreekbuis van God en draagt daarom de naam het Woord maar is niet het Woord zelf

    Johannes 3,34

    Hij die door God gezonden is, spreekt de woorden van God, en God schenkt de Geest in overvloed.

    Johannes 5,19

    Jezus reageerde hierop met de volgende woorden: ‘Waarachtig, ik verzeker u: de Zoon kan niets uit zichzelf doen, hij kan alleen doen wat hij de Vader ziet doen; en wat de Vader doet, dat doet de Zoon op dezelfde manier.

    Johannes 14,24

    Maar wie mij niet liefheeft, houdt zich niet aan wat ik zeg, en wat jullie mij horen zeggen, zijn niet mijn woorden, maar de woorden van de Vader door wie ik gezonden ben.

  • keessie

    Nee Samuel Jezus is niet God, Jezus is uit God de Vader.

    De volgorde is als volgt "in de naam van De Vader, de Zoon en de Heilige Geest.

  • David

    samuel Schreef:

    ——————————————————-

    > Naar de opvatting van de Jehovah`s Getuigen (JG`s)

    > was Jezus Christus het eerste schepsel, dat God

    > geschapen heeft, in de persoon van de aartsengel

    > Michaël. Zij menen dat Hij “een begin had en

    > “ in feite een schepsel van God was”.

    Zelfs de Niceaanse geloofsbelijdenis zegt dat Jezus een begin had.

    Ik geloof in één God de almachtige Vader

    Schepper van hemel en aarde, van al wat zichtbaar en onzichtbaar is.

    En in één Heer, Jezus Christus,

    eniggeboren Zoon van God,

    vóór alle tijden geboren uit de Vader.

    God uit God, licht uit licht, ware God uit de ware God.

    Geboren, niet geschapen, één in wezen met de Vader,

    en door wie alles geschapen is.

    Geboren uit de Vader

    Mono-genes uit God ontstaan

  • David

    keessie Schreef:

    ——————————————————-

    > Nee Samuel Jezus is niet God, Jezus is uit God de

    > Vader.

    > De volgorde is als volgt "in de naam van De Vader,

    > de Zoon en de Heilige Geest.

    Ja zo beschrijft de Niceaanse geloofsbelijdenis dat.

  • samuel

    David Schreef:

    ——————————————————-

    > Het Woord is God, Jezus is de spreekbuis van God

    > en draagt daarom de naam het Woord maar is niet

    > het Woord zelf

    >

    > Johannes 3,34

    >

    > Hij die door God gezonden is, spreekt de woorden

    > van God, en God schenkt de Geest in overvloed.

    31 Jezus dan zeide tot de Joden, die in Hem geloofden: Als gij in mijn woord blijft, zijt gij waarlijk discipelen van Mij 32 en gij zult de waarheid verstaan, en de waarheid zal u vrijmaken. Joh, 8

    >

    > Johannes 5,19

    >

    > Jezus reageerde hierop met de volgende woorden:

    > ‘Waarachtig, ik verzeker u: de Zoon kan niets

    > uit zichzelf doen, hij kan alleen doen wat hij de

    > Vader ziet doen; en wat de Vader doet, dat doet de

    > Zoon op dezelfde manier.

    51 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, indien iemand mijn woord bewaard heeft, hij zal de dood in eeuwigheid niet aanschouwen. Joh.8

    >

    > Johannes 14,24

    >

    > Maar wie mij niet liefheeft, houdt zich niet aan

    > wat ik zeg, en wat jullie mij horen zeggen, zijn

    > niet mijn woorden, maar de woorden van de Vader

    > door wie ik gezonden ben.

    44 Jezus riep en zeide: Wie in Mij gelooft, gelooft niet in Mij, maar in Hem, die Mij gezonden heeft; 45 en wie Mij aanschouwt, aanschouwt Hem, die Mij gezonden heeft. 46 Ik ben als een licht in de wereld gekomen, opdat een ieder, die in Mij gelooft, niet in de duisternis blijve. 47 En indien iemand naar mijn woorden hoort, maar ze niet bewaart, Ik oordeel hem niet, want Ik ben niet gekomen om de wereld te oordelen, doch om de wereld te behouden. 48 Wie Mij verwerpt en mijn woorden niet aanneemt, heeft een, die hem oordeelt: het woord, dat Ik heb gesproken, dat zal hem oordelen ten jongsten dage. 49 Want Ik heb niet uit Mijzelf gesproken, maar de Vader, die Mij heeft gezonden, heeft zelf Mij een gebod gegeven, wat Ik zeggen en spreken moet. 50 En Ik weet, dat zijn gebod eeuwig leven is. Wat Ik dan spreek, spreek Ik zó, als de Vader Mij gezegd heeft. Joh.12