Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Het oordeel over de beruchte hoer

  • Johanan

    Nou zorg dat je er bij komt,of,was je er een,en ben je nu een afvallige

    iemand die zijn heer heeft verloochend.

    Je kunt hem niet twee keer aan de paal hangen hoor,dat gaat niet.

    Als dat het geval is,dan ken je de uitspraak wel hé..

    "Het is verschrikkelijk om in de handen van de levende God te vallen.

    Johanan.

  • Johanan

    Je kunt je nergens verbergen hoor,je mag bidden dat hij je niet levend begraaft

    zoals dat in het verleden is gebeurd met mensen zo als jij;…Numeri 16:31-35;…. Nu geschiedde het dat zodra hij geëindigd had al deze woorden te spreken, daar spleet de grond die onder hen was vaneen. 32 De aarde opende toen haar mond en verzwolg hen en hun huisgezinnen en alle mensen die bij Ko̱rach behoorden en alle have. 33 Zo daalden zij en allen die bij hen behoorden, levend in Sjeo̱o̱l af,waarna de aarde hen overdekte, zodat zij vergingen uit het midden van de gemeente.

    Johanan.

  • CU

    Je hebt het vast niet gelezen. Want anders kan je niet slapen.

  • CU

    Ik op mijn beurt wens je niet dood. Maar wel ontmasker ik maar wat graag je leugenachtige schrijfsels.

  • Anna Lieze

    Jouw leven wordt beheerst door angst heb ik het idee

  • theo

    In ieder geval; Geloven op de juiste manier want anders zwaait er wat- kom je in de hel- hoor je niet bij de geredden enzomeer.

    Maar daar hebben de JG niet het alleenrecht op…talloze van mijn medegelovigen van verschillende richtingen denken er precies net zo over.

    God als stammengod die alleen mensen redt die bij hun eigen stam aangesloten zijn.

  • Anna Lieze

    De ‘echte’ gelovigen kunnen maar beter blij zijn dat dit prikbord bekend is bij een slechts een klein groepje mensen anders zouden er nog meer afvalligen bijkomen want zoals hier het geloof uitgedragen wordt kan niet de bedoeling zijn lijkt mij.

  • Malakh

    Wat mij tegenwoordig opvalt aan jouw berichten Theo is dat je vaak de discussie wil voeren of het juist is te geloven of er maar één enkele religie met DE WAARHEID kan gaan lopen.

    Je vertelt vooral wat iets voor jou niet betekent, maar je gunt ons weinig blikken in wat iets voor jou betekent… Ik vraag me dan ook echt en oprecht af wat volgens jou de bijbelschrijver hier bedoelde met Babylon de grote.

    Dat er nog geen Roomse gelovigen bestonden ten tijde van de bijbelschrijver gaat volgens mij voorbij aan het feit dat het om een profetie gaat, die zich bijgevolg in de toekomst afspeelt (volgens vele gelovigen) zoals hij schrijft in Opb 1:10… Waardoor hij veel dingen zou kunnen beschreven hebben die (nog) niet bestonden toen hij het neerpende.

    Ik meen me te herinneren dat men in theologische kringen er vooral vanuitgaat dat dit een troostboek is voor de tijd van de oorlog ten tijde 70.

    Ik ben dus wel benieuwd naar jouw visie.

  • Frederik D

    Maar in het OT is God toch een stammengod?

  • Frederik D

    Geloof of ik schiet.