Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Het oordeel over de beruchte hoer

  • CU

    Johanan Schreef:

    ——————————————————-

    > Je hebt het weer mis,ik wens niemand dood maar

    > walg van jouw Godonterende uitspraken,niet als

    > mens

    > maar jij gedraag je als een zoon van de duivel.

    Als je weet dat de duivel ook een zoon van God is, te lezen in het boek Job, dan ben ik volgens jou een kleinzoon van God. Pas dus maar op me me, want wie het dichts bij het vuur zit, warmt zich het best. Dwz, ik kan je zo uitgummen uit het boek des levens.

  • CU

    Wees eens een kerel en geen slaaf, en ga eens in op mijn bericht; http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/16274000/16277360/re-het-oordeel-over-hitler-en-de-beruchte-hoer#msg-16277360

    Zeg in ieder geval eens of het een leugen is om je zwart te maken?

  • ¥ breed ­­¥

    CU Schreef:

    ——————————————————-

    > Wees eens een kerel en geen slaaf, en ga eens in

    > op mijn bericht;

    > http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/16274000/162

    > 77360/re-het-oordeel-over-hitler-en-de-beruchte-ho

    > er#msg-16277360

    >

    > Zeg in ieder geval eens of het een leugen is om je

    > zwart te maken?

    heb jij kanker Gerrit meijer?

  • Boris

    breed Schreef:

    ——————————————————-

    > CU Schreef:

    > ————————————————–

    > —–

    > > Wees eens een kerel en geen slaaf, en ga eens

    > in

    > > op mijn bericht;

    > >

    > http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/16274000/162

    >

    > >

    > 77360/re-het-oordeel-over-hitler-en-de-beruchte-ho

    >

    > > er#msg-16277360

    > >

    > > Zeg in ieder geval eens of het een leugen is om

    > je

    > > zwart te maken?

    >

    >

    > heb jij kanker Gerrit meijer?

  • CU

    Rot op, klojo. Ik ben geen jood.

  • keessie

    ` De Britse prins Harry heeft vlak voor

    zijn vertrek uit Afghanistan gezegd dat

    hij er Talibanstrijders heeft gedood.

    "We schieten als het moet.Soms moet je

    doden om andere levens te redden",zei

    de 28-jarige prins.

    Harry vertrekt deze week uit het land,

    waar hij vijf maanden heeft gediend als

    helikopterpiloot voor de luchtmacht.Het

    is niet bekend wanneer ‘captain Wales’,

    zoals hij in het leger bekendstaat,in

    Groot-Brittannië aankomt.

    De Taliban hadden voor zijn aankomst in

    Afghanistan gezegd dat ze alles zouden

    doen om de prins te doden of gevangen

    te nemen tijdens zijn verblijf.

  • Scarlett 2de

    Leuk geprobeerd Thomas:

    Dit is de officieële vertaling uit het Latijn:

    In principio erat Verbum, et Verbum erat apud Deum, et Deus erat Verbum. Hoc erat in principio apud Deum.

    Au commencement était le Verbe et le Verbe était en Dieu et le Verbe était Dieu. Il était au commencement en Dieu.

    Omnia per ipsum facta sunt : et sine ipso factum est nihil, quod factum est : in ipso vita erat, et vita erat lux hóminum : et lux in ténebris lucet, et ténebris lucet, et ténebrae eam non comprenendérunt.

    Toutes choses ont été faites par lui et rien de ce quit a été fait ná été fait sans lui. En lui était la vie et la vie était la lumière des hommes, et la lumière luit dans les ténèbres, et les ténèbres ne l'ont pas comprise.

    Fuit homo missus a Deo, cui nomen erat Joánnes. Hic venit in testimónium, ut testimónium perhibéret de lúmine, ut omnes créderent per illum.

    Il y eut un homme envoyé de Dieu, dont le nom était Jean. Il vint pour servir de témoin, pour rendre témoignage à la lumière, afin que tous crussent par lui.

    Non erat ille lux, sed ut testimónium perhibéret de lúmine. Erat lux vera, quae illúminat omnem hóminem veniéntem in hunc mundum. In mundo erat, et mundus per ipsum factus est, et mundus eum non cognóvit.

    Celui-là était la vraie lumière, qui éclaire tout homme venant en ce monde. Il était dans le monde, et le monde a été fait par lui, et le monde ne lá pas connu.

    In própria venit, et sui eum non recepérunt. Quotquot autem recepérunt eum, dedit eis potestátem filios Dei fíeri, his, qui credunt in nómine ejus : qui non ex sanguínibus, neque ex voluntáte viri, sed ex Deo natisunt.

    Il est venu chez lui, et les siens ne lónt pas reçu. Mais, à tous ceux qui l'ont reçu, il a donné le pouvoir de devenir enfants de Dieu, à ceux qui croient en son nom, qui ne sont pas né du sang, ni de la volonté de l'homme, mais de Dieu.

    Et Verbum caro factum est, et habitávit in nobis : et vídimus glóriam ejus, glóriam quasi Unigéniti a Patre, olenum grátiae et veritátis.

    Et le verbe sést fait chair et il a habité parmi nous, plein de grâce et de vérité, et nous avons vu sa gloire, qui est la gloire aue le Fils Unique tient du Père.

  • Scarlett 2de

    En de aarde is vrouwelijk:D

  • Scarlett 2de

    In feite volgt Johannes de Jahweh-keuze van Israël. De keuze bestaat hierin dat op lange termijn er toch voordeel is aan opbouwende welskracht want die bestaat tenminste, terwijl de afbraak alleen dood dus onbestaan voortbrengt en daarom niet zou bestaan : De wil van “iets” is dan definitief sterker dan “niets”. de Hoop en het goede boodschap zijn dan de winnende partij. Dat blijkt dan duidelijk uit het begin van de evangelie van Johannes waar een ieder die zich openstelt zoon van God wordt genoemd