Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Heere is geen naam.

  • ¥ Lotje ­­¥

    Ik spreek nooit over Heere . nooit gedaan ook . Ik heb het altijd over God , Jezus , of heel soms Christus.

    Heere kan ik herinneren doen volgens mij gereformeerde wel. Ik kan iemand die protestant is en die spreek ook altijd over Heer

  • perihelium

    > theo Schreef:

    >

    > Nou verkondigen de JG dat ze de enige juiste leer

    > hebben.. de zwarte kousen zijn van mening dat ZIJ

    > de enige juiste uitleg hebben

    Zie jij wat jij verkondigt niet als juist?

  • BJE

    Christenen spreken God aan met: Onze Vader

    Wij heiligen zijn naam door hem HEERE te noemen en op Hem ons vertrouwen te stellen.

    Dit is ons door Jezus Christus zo geleerd.

    Zo deed men dat zeker ook in de Grieks sprekende wereld. In de Septuagint, de Griekse vertaling van de Hebreeuwse Bijbel van circa 200 v.Chr., is de naam Jahwè (J-H-W-H) consequent weergegeven met HEER. En er zijn genoeg verwijzingen dat Joden uit die tijd God ‘Vader’ noemden. Niettemin denken we als christen dat Jezus ons het vaderschap ten volle heeft getoond, waardoor ons hart naar Hem en zijn Vader ten volle uitgaat.

    Voor de volledigheid:

    (HEERE staat voor de naam Jahwè, terwijl Here staat voor Adonai, betekenis Heer.)

    BJE

  • Ellen-Josee

    Er zou eens wat beter naar Boaz geluisterd moeten worden, hij heeft heel vaak gelijk namelijk :)

    Ellen

  • appie

    Ja maar lotje misschien bedoelt hij mij wel :D

    Appie

  • theo

    Natuurlijk heeft Boaz altijd gelijk.

    Net als Samuel en Johanan en de paus en Peri en Ellen en Eliyahu en al die anderen die ook allemaal altijd gelijk hebben.

    Het eigen gelijk is ook een toegangbewijs tot de hemel na het aards bestaan.

    Er zou eens wat beter geluisterd moeten worden naar al die mensen ( AL DIE MENSEN) die hun eigen gelijk met geweld bij anderen door de strot willen duwen en niet weten wat een dialoog is.

    Er zou alleen maar geluisterd moeten worden naar mensen die altijd gelijk hebben.

    Stompzinnig dat alle mensen niet luisteren naar al die mensen die altijd gelijk hebben.

    Het zou verboden moeten worden om NIET naar al de eigengelijkhebbendemensen te luisteren.

  • Frederik D

    Maar nu even niet.

  • Eliyahu

    Bs'd

    Hoed u voor Boaz en de zijnen!

    Hij is een polytheïst en afgodendienaar, hij gelooft dat er drie (3!) J-H-W-H's zijn.

    Totale kolder natuurlijk, maar daar heb je het.

  • Eliyahu

    Ellen-Josee Schreef:

    ——————————————————-

    > Er zou eens wat beter naar Boaz geluisterd moeten

    > worden, hij heeft heel vaak gelijk namelijk :)

    Bs'd

    Behalve dan als hij beweert dat er drie J-H-W-H's zijn, daarmee vliegt hij volledig uit de bocht en in afgodendienst.

  • Frederik D

    Ik noem God God. De Heer als naam is inderdaad nogal protestants en wordt nogal zalvend uitgesproken. De Here God kom je als naam ook tegen.