Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Rijk worden in Afrika? Begin een kerk

  • Frederik D

    Feministische theologie is wel onbijbels.

  • theo

    Ten diepste was en is de gereformeerde kerk synodaal kerk in eigen dorp en stad zelf.

    De hervormde kerk zat anders in elkaar en nu de PKN moeten gereformeerden soms even slikken omdat er meer van bovenaf gergeld wordt maar NOG is de plaatselijke gemeente in zekere zin eigen baas.

    De synode heeft wel zeggingskracht en heeft en geeft rechten en plichten en richtlijnen maar als een plaatselijke gemeente een homohuwelijk wel/niet in wil zegenen- een predikant wil beroepen- kinderen wel/niet aan het avondmaal- dan beslist die plaatselijke gemeente.

  • theo

    Neen. Zij zeide mij: Wij mogen best veel hoor !

    Wat dan zo vroeg ik.

    Zij; kinderkerk- dienstbaar zijn in het schoonmaken en koffie zetten en serveren en nog een paar van die vreeeeeslijk belangrijke zaken.

    Ik vroeg toen ook nog: EN..van wie mogen jullie dan best veel? Van God of van de mannen?

    Haar antwoord weet ik niet meer.

  • 'en passant'

    nihil

  • CU

    Ik lieg nooit en spreek geen onwaarheid.

  • Frederik D

    Ik citeer:

    —————————-

    De tweede aanwijzing: Mattheus schreef begin dit jaar aan een aantal vrienden dat er verschillende keren goud op zijn lichaam en zijn bijbel verscheen. Dit was een van de weinige charismatische hypes waar Van der Steen nog niet aan meegedaan had, dus was het niet verwonderlijk dat dit ook voorbijkwam. Kan God dan geen goud scheppen? Natuurlijk kan Hij dat. Maar wat denk je dat er aan de hand is? Dat God het valse evangelie van Van der Steen bevestigt door hem met goud te beslaan, of dat Van der Steen voor 69 cent een zakje glitters gekocht heeft bij de plaatselijke kantoorboekhandel? Voor wie het antwoord niet vanzelfsprekend is: het hele goudstofidee is ruim 60 jaar geleden door de valse leraar Franklin Hall bedacht, en 10 jaar geleden nieuw leven ingeblazen door een Braziliaanse van wie bewezen werd dat ze inderdaad plastic glitters gebruikte. Van der Steen past naadloos in dat rijtje.

    ————————————

    Schitterende oplichting.

    Maar dat er nog mensen zijn die in die criminele clown trappen.

  • Frederik D

    Als vrouw mag je meer dan een man.

    Wij mannen mogen niet andermans vrouw begeren. Maar onze vrouwen mogen best andervrouws man begeren.

    Dus als vrouw heb je niets te klagen als je onderdrukt wordt door de Bijbel, je vader en je man.

  • Frederik D

    Tweeduizend jaar christendom en nog nooit echte vernieuwing. Maar nu plots wel vernieuwing?

  • Frederik D

    Ik verzet me met hand en tand tegen:

    - zo boven, zo beneden

    - vrouwen en mannen zijn complementaire wezens

    - kosmische principes

  • Gonnie

    Op welke manier waarschuwde God jullie daarvoor.?