Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

3 regels die echt werken, en waarmee je geestelijk vooruit komt

  • Douce

    Zo was het ook bedoeld (ik weet zeker dat jij het begreep;), jij doet het ook wel eens op vrijdagavond. Niet iedereen doet mete genoegen mee (heb je ook gisteren kunnen lezen………zucht) maar meestal Steven en ook Allen komen met hun favorieten, of ik die nu altijd leuk vind maakt toch niet uit? Jammer dat ik nu de aangedragen nummers, ik heb het gisteravond niet te laat gemaakt i.v.m. een volle agenda vandaag, niet meer kan beluisteren. Vanmorgen vroeg zag ik nog wel Muddy Waters en Cuby & The Blizzards in de gauwigheid…………..natuurlijk helemaal te gek.

    Hoe dan ook, ik heb een primeur: voor het eerst sinds mijn prikhistorie een topic van mij verwijderd, waarschijnlijk door een ouwe zeur of ouwe doos. Koninklijke strontkarren kom je overal tegen. Het Koninkrijk Gods iets minder vaak…………:D

    Douce*D

  • PS

    Ik zoek vaak geestelijke muziek uit. :) Maar jouw nummers hadden ook een link met het geestelijke. :)

    PS

    :)

  • Boris

    De bijdrage van Cuby and the Blizzards kwam uit mijn toetsenbord.

    Geweldige live opname uit 1968!

    Snel bij je favorieten zetten voordat ie weer weg is:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=85pNwGVMLG8

  • PS

    Meneer Gelling had nog lange haren en had nooit de Blizzards mogen verlaten. En Cuby was nog mager. C & B was toch een instituut, een fenomeen.

    PS

    :)

  • Douce

    Dank je Boris, opgeslagen.

    Ze treden trouwens nog deze maand op in Rotterdam……….zag ik gisteren op het parkeerterrein bij Blijdorp (de pijlers op het belendende terrein, waren volgeplakt). Ik was gek op deze groep in juist, mijn prille huppeldepup…..:D

    Douce*D

  • Douce

    Harry wilde toen nog vaak klimmen door de “windows of my eyes”, dat zal het zijn geweest………

    Douce

  • PS

    Nu iets tamelijk mafs:

    http://www.youtube.com/watch?v=zfMYQ32i8gY&feature=related

    Gitarist is Robert Crumb. Wie is die Crumb? Een goede tekenaar (o.a van de hoes van Cheap Thrills van Janis Joplin). Als gitarist is ie matig.

    PS

    :)

  • Douce

    Janis Joplin, had ik ooit gemeld (ik denk van wel) dat de songwriter van Bobby McG Kriss Kristofferson is/was? Wat een nummer….

    Die Crumb ken ik niet.

    Douce*D

  • PS

    Bobby … is een countrynummer. En inderdaad van KK.

    Robert Crumb is een wereldberoemde tekenaar, cartoonist. En een bluesliefhebber. Zijn cartoons zijn, laat ik zeggen, decadent. Een beetje de thematiek van Roland Topor. Maar Crumb is wellicht iets geestiger.

    Maar ik denk niet dat Crumbs werk jou zal bekoren.

    PS

    :)