Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

wonderen doen en geloof.

  • Elia

    PS schreef:

    >

    > Ik kan het je nog sterker vertellen. Er was een man die geen

    > kinderen kon krijgen. Hij stuurde zijn fiets naar de rabbi.

    > En ziet, de fiets werd zwanger van een mensenkind die na drie

    > dagen werd gebaard en meteen kon lopen en vliegen zonder

    > vleugels.

    >

    > Kijk, dat is pas een wonder.

    >

    > Maar zulke wonderen gebeuren nooit. Dus: wonderen gebeuren

    > nooit.

    >

    > PS

    > :)

    Zeker weten? Ik dacht in eerste intstantie bij jouw uitleg aan de anti-christ.

    Ellen :)

  • Verbaasd

    :D

  • carl

    was het wonder wat die rabbijn verrichte, het soort wonder dat Jesus voorzag?

    je broer

    carl

  • Elia

    Die mevrouw vond het een wonder.

    Ellen :)

  • carl

    LM schreef:

    >

    > Daar zou ik een studie naar moeten doen. Ik ben niet zo voor

    > hier en daar een tekst eruit plukken. Op zich is dat niet

    > verkeerd, maar ik geloof wel dat wij erg voorzichtig moeten

    > zijn met van die stevige conclusies op basis van een bepaalde

    > tekst. Dat gezegd hebbend:

    > 1) Ik haal uit het eerste tekstgedeelte niet dat Jezus daar

    > op een bijzondere manier is gekomen. Kun je dit nog

    > toelichten? Wat is het wonderlijke hier?

    De tekst beschrijft dat er maar één boot was, en Jesus voer daar niet in mee, alleen de discipelen. De discipelen -dat mogen we aannemen- voeren de kortste weg naar de overkant, Jesus moest dus langs de kust in een soort van halve boogvorige route. Toch wás hij er al toen ze daar aankwamen.

    >

    > 2) Hierover zijn wel de nodige commentaren geschreven. Zelf

    > denk ik niet dat hiermee bedoeld wordt dat wij net als Jezus

    > voortdurend wonderen zullen doen. Op andere plaatsen zegt

    > Jezus ook dat hen veel leiden te wachten staat etc. Het

    > geheel genomen, onstaat dit beeld bij mij niet. We voelen

    > denk ik ook wel aan dat Jezus hier niet bedoeld kan hebben

    > dat alles wat wij maar in Zijn naam vragen Hij zal geven (het

    > bekende gebeld om de Mercedes). De waarheid in deze tekst

    > moet ontdekt worden binnen het geheel van Jezus uitspraken.

    Maar Jesus zegt het wél zo, en iemand die het opgeschreven heeft, moet het toch ook zo hebben opgevat want waarom schreef hij het anders zo op? Ik moet overigens wel aantekenen dat van de apostelen bekend is (Handelingen) dat zij na de hemelvaart van Jesus en pinksteren, kennelijk in staat waren wonderen te doen.

    >

    > Laten we eerlijk zijn, dat is ook niet de praktijk. Het kan

    > zijn dat dit wel bedoeld wordt, maar dat dit met name gold

    > voor de 1e generatie christenen die met veel wondertekenen

    > het evangelie hebben verspreid over de aarde. Nog steeds is

    > de indruk dat in gebieden waar het evangelie nog niet bekend

    > is meer wonderen gebeuren dan bijv. in het westen. Ik geloof

    > sterk dat wonderen een doel hebben, bijv. om het evangelie

    > kracht bij te zetten. Ik wil ook rekening houden met het feit

    > dat wij zo zijn gaan vertrouwen op de wetenschap dat vanwege

    > ons ongeloof wonderen worden belemmerd.

    Als het vooral de bedoeling van wonderen is dat ze het evangelie kracht bij zetten - waarom gebeuren ze dan niet meer bij simpele christenen die op het evangelie vertrouwen? Neem nu mijn moeder….. een gelovig christin, haar hele leven al, en ik mag zeggen: een voorbeeld van een liefdevol en zorgzaam mens……en kijk eens hoe ze aftakelt in haar dementie……en ik kan bidden wat ik wil maar ze geneest er niet van…..

    >

    > Je hobbelt nu wat langs de definitie van een wonder heen,

    > maar mijn punt blijft dat dit wel een belangrijk punt is in

    > het praten over wonderen. Jij hebt daar volgens mij niet

    > hetzelfde beeld bij als ik.

    we begrijpen volgens mij allebei het begrip wonder heel goed.

    En mijn vraag is nog steeds: hoe komt het dat niet gebeurt wat Jesus ons beloofde? Waarom verhoort God gebeden om een wonder maar zo hoogst en hoogst zelden meer?

    je broer

    carl

  • thomas

    Je vraagt:´´Wie van ons heeft wel eens een wonder gedaan? En wat zegt wonderen doen (of natuurlijk: ze niet kúnnen doen) over je geloof?

    Hier staat een aardige omschrijving over de Zoon (of het Zoonschap) en wonderen doen…want wonderen doen is eigenlijk ´een getuigen van de Zoon´, door te geloven daarin en daardoor Deze uit te dragen…en dat is de Geest welke Zich dan toont..

    en kan je je afvragen..of is eigenlijk wel duidelijk,

    Wie het is, Die dit ´wonder´ doet..;)

    Het geloof en zijn vruchten

    1 Joh.5

    1 Een ieder, die gelooft, dat Jezus is de Christus, die is uit God geboren; en een ieder, die liefheeft Degene, Die geboren heeft, die heeft ook lief degene, die uit Hem geboren is.

    2 Hieraan kennen wij, dat wij de kinderen Gods liefhebben, wanneer wij God liefhebben, en Zijn geboden bewaren.

    3

    Want dit is de liefde Gods, dat wij Zijn geboden bewaren;

    en Zijn geboden zijn niet zwaar.

    4 Want al wat uit God geboren is, overwint de wereld;

    en dit is de overwinning, die de wereld overwint, namelijk ons geloof.

    5 Wie is het, die de wereld overwint,

    dan die gelooft, dat Jezus is de Zoon van God?

    6 Deze is het, Die gekomen is door water en bloed, namelijk Jezus, de Christus; niet door het water alleen, maar door het water en het bloed. En de Geest is het, Die getuigt, dat de Geest de waarheid is.

    7 Want Drie zijn er, Die getuigen in de hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn één.

    8 En drie zijn er, die getuigen op de aarde, de Geest, en het water, en het bloed; en die drie zijn tot één.

    9

    Indien wij het getuigenis der mensen aannemen, het getuigenis van God is meerder; want dit is het getuigenis van God, dat Hij van Zijn Zoon getuigd heeft.

    10

    Die in de Zoon van God gelooft, heeft het getuigenis in zichzelf; die God niet gelooft, heeft Hem tot een leugenaar gemaakt, omdat hij niet geloofd heeft het getuigenis, dat God getuigd heeft van Zijn Zoon.

    11 En dit is het getuigenis, namelijk dat God ons het eeuwige leven gegeven heeft;

    en dit leven is in Zijn Zoon.

    12 Die de Zoon heeft, die heeft het leven; die de Zoon van God niet heeft, die heeft het leven niet.

    13

    Deze dingen heb ik u geschreven, die gelooft in de Naam van de Zoon van God; opdat gij weet, dat gij het eeuwige leven hebt, en opdat gij gelooft in de Naam van de Zoon van God.

  • CU.

    Natuurlijk heb ook ik wel eens een wonder gedaan. Want, zoals je al insinueert, hoort het bij je charismatisch geloof.

    Je gaat daardoor heel makkelijk freeweelen, op datzelfde geloof.

    Maar dan. dan komt de tijd dat je tot diepere inzichten komt. Hoe? Wel, door heel gewoon je te verdiepen in wat de bijbel zegt.

    Ga maar eens in de bijbel te zoeken naar het organiseren van genezingsdiensten. Nergens te vinden en dus door de duivel bedacht, en die weet zijn vazallen wel te vinden. Oeps.

    Ik zet dit hier niet neer om de boel aan te jagen, maar toch is het raar dat het antwoord in de bijbel niet te vinden is. Wel hoe Jezus het deed, maar niet hoe een hedendaags mens zoiets moet/mag doen.

    Het is mij in ieder geval duidelijk dat deze verschijnselen zoals hier in de topic genoemd zich alleen afspelen in een bepaalde groep van zich christen noemende mensen.

    Men heeft er dan geen weet van voor wie Jezus en zijn dicipelen de tekenen en van mijn part ook de wonderen deden.

    ( O Ja, ik weet het, het dogma van het geestelijk Israël komt hier om de hoek kijken, dit voor de kenners onder jullie. )

    Maar dat gaat wat de wonderen en uitdrijvingen betreft niet op voor de hedendaagse christen. Lees dat maar eens aandachtig na in Hand. 2:5, 8 en 1 Kor. 14:21 .

    In 1 Kor. 1:22 heeft Paulus de koe bij de horens en haalt de dwaalleer onderuit dat wij mensen maar even kunnen uitwerpen en genezen, als hij schrijft : 22 Immers, de Joden verlangen tekenen en de Grieken zoeken wijsheid.

    Sterker, vanaf het begin starte het volk van Israël met tekenen en gedurende heel het OT kan je al lezende toch wel vaststellen dat ze werkelijk leefden met tekenen. Dan is het zo gek niet dat ze aan Jezus vroegen om tekenen.

    Een charismaat komt toch in de problemen als hij zich realiseert dat Paulus Trofimus en ook Timotheus niet kon genezen. Vraag jezelf als genezer dan eens af of je beter bent dan Paulus.

    Oordeel dan zelf over het ja of nee uitdrijven, genezen, tongen, profeteren en zo meer.

    Dat doe ik ook. En ik kan er nog veel meer over schrijven en ik heb op deze pagina al veel over genezen en zo geschreven.

    Met groet, CU.

  • CU.

    http://www.prikpagina.nl/archief/read.php?f=2035&i=249601&t=249601

    met groet, CU.

  • Elia

    CU. schreef:

    >

    >

    > http://www.prikpagina.nl/archief/read.php?f=2035&i=249601&t=249601

    >

    > met groet, CU.

    Ja ik droom er nog dikwijls van;)

    Ook met groet, Ellen

  • Elia

    Er zijn natuurlijk ook charismatische joden.

    Ik denk dat iemand die charismatisch is dat altijd blijft, eigenlijk staat dat los van geloof. Alleen het is hoe het charisma wordt geleid, dat een andere output geeft.

    Maar CU, vind je ook dat van de 3 grote wereldgodsdiensen de christenen het meest met zichzelf bezig zijn?

    Ellen