Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Extreme gelovigen.

  • Gonnie

    Volgens mij zijn die extreme gelovigen altijd al ook voor hun bekering in hun levenswandel heel extreem geweest en heeft niets met het geloof in God te maken, maar het is hun manier om zich te laten gelden, en dat gaat met misbruik van de bijbel. Het troostende van het geloof brengen zij niet over. Het lijkt wel of zij zich niet kunnen verplaatsen in een ander die in hun ogen een " afwijkende'' opvatting hebben over het geloof.

    .

  • Gonnie

    frans

    Ik kan je verzekeren dat dit niet de bedoeling is, al zijn zulke mensen er wel. Douce, Luke en ik willen alleen geen verkeerd evangelie brengen en de waarheid verdedigen. Maar laat me de eerste stap zetten omdat ik daar ook mee in de fout ging met de manier waarop. 

    1 Petrus 3

    9 en vergeldt geen kwaad met kwaad of laster met laster, maar zegent integendeel, wijl gij hiertoe geroepen zijt, dat gij zegen zoudt beërven.10Want: wie het leven wil liefhebbenen goede dagen zien,weerhoude zijn tong van het kwade, en zijn lippen van bedrog te spreken;

    11hij wijke af van het kwade en doe het goede, hij zoeke de vrede en jage die na, 

    12want de ogen des Heren zijn op de rechtvaardigen,en zijn oren tot hun smeking, maar het aangezicht des Heren is tegen hen, die het kwade doen.

    Filipenzen 4

    5 Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend. De Here is nabij.

    • 2 Korinthiërs 13:11 (NBG51)Overigens, broeders, weest blijde, laat u terecht brengen, laat u vermanen, weest eensgezind, houdt vrede, en de God der liefde en des vredes zal met u zijn.

    • Galaten 5:22 (NBG51)Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.

      Laat ons eerlijk zijn, als wij die het denken te weten hierin falen is er nog veel werk aan de winkel. God's Geest alleen kan de ander overtuigen, dus zullen we vanuit die Geest moeten leren omgaan met anderen.  Alleen met de waarheid uiteraard.

    Loze

    Frans,  luke komt heel duidelijk over dat hij echt niet bezig is om het evangelische boodschap over te brengen maar alleen om hoe dan ook zijn gelijk te krijgen en als het niet volgens hem goedschiks gaat dan maar kwaadschiks en dan op een vernederende en respectloze manier. Stuitend vind ik dat. Hij komt over als een dictator. Zoveel levens zo veel meningen maar bij hem moet het wel zijn mening zijn.

     

    .

  • Gonnie

    scarlett
    frans
    scarlett
    [...]

    Lees dan wat ik schrijf in het ander 1101 tellende topic Frans: het gaat over de joden en wat Gonnie daarover zegt in antwoord op Douce, en mijn verduidelijking daarbij : de keerzijde van de medaille. 

     

    Gonnie:

    Je moet er toch niet aan denken dat al die miljoenen Joden die niet in de Messias geloofden en allen zijn vermoord,dat al zoals Douce schreef na de terugkomst van Jezus  naar eeuwige pijn gaan. Een zeer onmenselijke gedachte vind ik. Ja met al die geloof getuigenissen dan stijgen mijn haren over eind. 

    Waar staat de vraag Scarlet, ken je een manier om dit wat sneller terug te vinden ?

    Als zij het als vraag bedoeld kan ik ze meteen gelijk geven, behalve dan dat Douce ten onrechte erbij gehaald werd. Maar ik wacht op wat jij wil weten.

    Ik neem aan dat dit een deel van jouw antwoord was ? 

    Scarlet: 

    Neem b.v. Matthias 27 vers 25Wanneer je de tekst letterlijk zou opvatten dan kan ik mij voorstellen dat sommige christenen daaruit zouden kunnen opmaken dat de Joden Jezus aan het kruis hebben gebracht en dat daarom God hen zal afstraffen door de vernietiging van de Tempel en uit hun land zal verbannen omdat ze de Messias niet hebben willen herkennen. (De straf van God jegens laster en ongeloof in Hem).

    Dat zou in die tijd zeker gekunt hebben, alleen hebben wij de bijbel zelf die ons daarvan weerhoud als we die tenminste niet misbruiken met enkel teksten die ons te pas komen en de gehele waarheid willen kennen.

    Eindelijk Frans, jij hebt het begrepen : zoals Douce zegt de Bijbel moet je in zijn algeheel nemen voor de  boodschap en wanneer ik daarmee vind dan discussies  niet afgebakend dienen te worden door het citeren van teksten maar door begrip te krijgen voor elkanders opvattingen dan zijn wij een stuk verder met teksten die ter sprake komen (maar vaak uit hun context worden gehaald). Dat wilde ik aangeven en duidelijk maken.  Dat is nou juist wat  sommigen hier niet willen en steeds door gedraai de steen naar anderen toewerpen! Niet bijbels waard, dat is dan mijn persoonlijke opvatting..

     

    En inderdaad daar is Luke een meester in om teksten uit zijn context te halen, wat hij bij jou ook heeft gedaan. Luke is niet eerlijk of eigenlijk zijn rechtvaardigheid gevoel is niet zo als het een christen betaamd.

    .

  • Gonnie

    Frans is het misschien mogelijk om een besloten groep te orginiseren op internet zo dat enkel zij die eensgezind zijn over de Bijbel en het geloof er kunnen komen. 

    Dan zijn er geen ergenissen meer.  

    Via Facebook moet dat kunnen.

     

    .

  • Gonnie

    luke
    Gonnie

    Frans is het misschien mogelijk om een besloten groep te orginiseren op internet zo dat enkel zij die eensgezind zijn over de Bijbel en het geloof er kunnen komen. 

    Dan zijn er geen ergenissen meer.  

    Via Facebook moet dat kunnen.

     

    Nee Gonnie dat is hier op het Bijbel forum, als je niet wil dat hier eensgezinde mensen komen of niet kan accepteren dat er over de Bijbel en het geloof in de Bijbel gediscuseerd kan en mag worden.

    Dan is het tijd voor jou om je niet meer te vertonen hier, dat zou je dan ook gelijk een hoop ergenis besparen toch Gonnie?

    Je zoekt het immers zelf op.

     

    Jij bent de enige Luke waar ik mij aan erger omdat jij je niet in kan leven als een ander het geloof anders beleefd dan jij doet. Maar ik begrijp best hoor dat jij graag wil dat ik hier niet meer kom. 

    .

  • Gonnie

    frans

    Moet jij ook nog wat Gonnie : In de periode tussen 2012 en 2015 zijn er 418 meldingen van slachtoffers van seksueel misbruik in de Rooms-Katholieke Kerk binnengekomen via de opvangpunten die de Kerk zelf heeft opgericht. Daarnaast zijn er 628 dossiers binnengekomen bij het Centrum voor Arbitrage.

    Het is onbegrijpelijk dat een volwassen personen kinderen misbruiken en dat deze figuren  door de kerk nog beschermt worden. Maar daar kan je toch niet alle katholieken aanrekenen.?

    En bovendien je kan je handen voor gelovige protestanten ook niet je handen in het vuur steken. Geloof dat maar.!

     

    .

  • Gonnie

    luke
    Gonnie
    frans

    Moet jij ook nog wat Gonnie : In de periode tussen 2012 en 2015 zijn er 418 meldingen van slachtoffers van seksueel misbruik in de Rooms-Katholieke Kerk binnengekomen via de opvangpunten die de Kerk zelf heeft opgericht. Daarnaast zijn er 628 dossiers binnengekomen bij het Centrum voor Arbitrage.

    Het is onbegrijpelijk dat een volwassen personen kinderen misbruiken en dat deze figuren  door de kerk nog beschermt worden. Maar daar kan je toch niet alle katholieken aanrekenen.?

    En bovendien je kan je handen voor gelovige protestanten ook niet je handen in het vuur steken. Geloof dat maar.!

     

    Oh dat maakt het dan allemaal weer oké?

    Hoe blind en krom kan je zijn!

     

    Zoek jij ruzie.?

    .

  • Gonnie

    luke

    Gonnie, scarlett kiest er voor om hier te komen schrijven als katholiek zijnde, maar er is voor scarlett ook een eigen startpagina katholiek.

    Net zoals voor tomas, tomas is een gnosticus, en hij wil hier ook graag schrijven maar er is ook een startpagina antroposofie.

    Beiden kunnen daar hun ei kwijt en met gelijkgezinden discuseren.

    Jij houd graag van roddelen en zelfs daar is een startpagina voor, en ook van andersgelovigen dus je kan kiezen waar je kan gaan prikken.

    Net als tomas en scarlett.

    En net zoals ik, en ik ben Bijbelgetrouw en dat draag ik uit, en daar is deze startpagina voor!

    Snap je het een beetje Gonnie?

     

    Roddelen is kwaad of vertrouwde gegevens van iemand over te brengen naar een ander om die in een kwaad daglicht te stellen, dat doe ik niet, als mij iets dwars zit over een persoon ,dan spreek ik die persoon daar over aan.

    Dat was weer een zeer onchristelijke opmerking Luke. 

    Dat bedoel ik nou over eerlijk zijn.

    .

  • Gonnie

    luke
    Gonnie
    luke

    Gonnie, scarlett kiest er voor om hier te komen schrijven als katholiek zijnde, maar er is voor scarlett ook een eigen startpagina katholiek.

    Net zoals voor tomas, tomas is een gnosticus, en hij wil hier ook graag schrijven maar er is ook een startpagina antroposofie.

    Beiden kunnen daar hun ei kwijt en met gelijkgezinden discuseren.

    Jij houd graag van roddelen en zelfs daar is een startpagina voor, en ook van andersgelovigen dus je kan kiezen waar je kan gaan prikken.

    Net als tomas en scarlett.

    En net zoals ik, en ik ben Bijbelgetrouw en dat draag ik uit, en daar is deze startpagina voor!

    Snap je het een beetje Gonnie?

     

    Roddelen is kwaad of vertrouwde gegevens van iemand over te brengen naar een ander om die in een kwaad daglicht te stellen, dat doe ik niet, als mij iets dwars zit over een persoon ,dan spreek ik die persoon daar over aan.

    Dat was weer een zeer onchristelijke opmerking Luke. 

    Dat bedoel ik nou over eerlijk zijn.

    Precies je raakt de kern van roddelen Gonnie, en dat is dan ook wat je doet hier.

    De opmerking heeft niets met christelijk te maken, de christen wordt opgeroepen niet te roddelen.

    En dat is nu eerlijk zijn, waar jij nog heel wat van kan leren blijkt.

     

    Jij gelooft jouw eigen leugens.  Ik vertel precies hoe ik over jou denk, en dat is inderdaad niet vleiend  noem jij dat roddelen. ?

    Nogmaals zoek jij ruzie ? En nee dat is geen dreigement, Belachelijk zo'n opmerking.

     

    .

  • Gonnie

    luke
    scarlett
    luke
    [...]

    Precies je raakt de kern van roddelen Gonnie, en dat is dan ook wat je doet hier.

    De opmerking heeft niets met christelijk te maken, de christen wordt opgeroepen niet te roddelen.

    En dat is nu eerlijk zijn, waar jij nog heel wat van kan leren blijkt.

     

    Hoor wie het zegt : eerlijk zijn!

     

    Je kan het lezen, maar dat wist je waarschijnlijk nog niet.

     

    Tjonge tjonge is dat jouw manier om het blijde evangelie te verkondigen ?Wat zal onze lieve Heer blij met jou zijn.Er straalt van geen enkel spoor van liefde van jouw af , nee alleen een dictatoriaal gedrag.

    .