Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Opvatting!

• LiaDonkers

Dat is net zo'n bekrompen standpunt als Eliyahu inneemt met zijn armzalige éénheidsworstgod.

Volgens mij zijn er tenminste zeven hemelen. Hoe kun je anders in de zevende hemel zijn?

En Jezus had het over het Koninkrijk der Hemelen. Meervoud dus.

• LiaDonkers

> Tricolore doet me denken aan de Roomse groep.

Het christelijk geloof is toch Rooms?

• CU

En Paulus over een derde hemel.

• Frederik D

De Franse vlag heet soms wel de tricolore.

• samuel

Nogmaals er is maar één hemel, waar God de Vader is. De zevende hemel is niet uit het christendom!

Er wordt over drie hemelsferen gesproken, de eerste is de ether, onze hemel dus tussen hemel en aarde, de tweede is de ruimte het universum het heelal, en de derde is dus waar God is, de hemel. Paulus schrijft over een man die naar de derde hemelsfeer, de hemel dus, werd opgenomen.

• LiaDonkers

De enig ware theologie.

• samuel

Nee het christelijk geloof is Joods van oorsprong dus eigenlijk gewoon christelijk. Zo werden ze voor het eerst genoemd in Antiochië christen, ver voor dat de Roomse groep bestond.

• LiaDonkers

Het is niet zo dat Vader, Zoon en Heilige Geest ieder hun eigen hemel hebben?

En hoe weet jij zeker of God er niet nog ergens een paar hemelen bij geschapen heeft?

• samuel

Waar ik vandaan kom wel!

• LiaDonkers

Je hebt gelijk, het christendom is eigenlijk Antiochisch. Dat was de uitvalsbasis van Paulus.

Van de echte volgelingen van Jezus in Jeruzalem is na de ondergang van de stad in 70 niets overgebleven. En daarna kregen de opvattingen van Paulus vrij spel.