Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De eerste stap, de eerste gevoelens.

• CU

Ze geeft de indruk indoordacht te handelen, niet zelfstandig te kunnen leven.

• LiaDonkers

Voor mensen die graag afhankelijk zijn van wat anderen denken is het natuurlijk wel heel vervelend tot de ontdekking te komen dat wat die anderen denken niet klopt.

• theo

FOUT.

• theo

Mens eigen ?

• LeSage2

Telepathie: ik heb in spelletjes met familieleden getallen en kleuren “overgeseind” (puur met behulp van de kracht van een soort concentratie), en ontving ze ook zelf. Echt, gekontroleerd.

Verwensing: ik heb gewenst dat iemands woning binnen een jaar in brand zou staan. En op de kalender nauwkeurig kwam dat uit. Exact een jaar later stond dat huis in brand en was hij alles kwijt. Ik ben daar zelf zo van geschrokken dat ik me heilig voorgenomen heb om nooit meer iemand iets slechts toe te wensen.

• LeSage2

Vind ik vaag.

Je kunt toch net zo goed zeggen dat het mens-eigen is om wél vrij na te denken en eigen gedachten en gevoelens te ontwikkelen en te koesteren?

• theo

De wereld is soms/vaak kl ote , een mensenleven is soms/vaak klo te… we verlangen naar zekerheden ( die anderen ( kunnen) bieden) ( denken velen)

Zijn de haakjes nog te volgen?

• LiaDonkers

Welles!

• LeSage2

Tja. Moet ik dan ergens in passen?

Misschien kun je mij het beste een ‘Iets-ist’ noemen. Maar misschien ontwikkel ik mezelf wel door naar een Niets-ist :) Misschien ook wel niet.

Het einddoel is niet belangrijk, de ‘reis’ die men maakt, díe is belangrijk.

• LeSage2

Ook dat vind ik wat te vaag.

Dat zou betekenen dat mensen het moeilijker vinden eigen gedachten en gevoelens te hebben naarmate men het minder goed heeft, en andersom. Ik denk niet dat het zo werkt. Ook hele arme mensen kunnen hele authentieke denkbeelden hebben, en juist bij vele rijken vindt men het napraten terug.

Haken gaven geen problemen.