Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

'Asielzoekers opvangen, daar is onze kerk niet voor gemaakt'

• perihelium

Boris Schreef:

——————————————————-

> Maar hij is dus vrijgelaten. Dat is niet hetzelfde

> als op straat zetten.

Als ze worden vrijgelaten staan ze als er geen opvang is op straat. Er worden er vrijgelaten omdat er een duur zit aan de detentie zit of omdat de zaak die een advocaat aanspant gegrond is verklaard.

>

> Wat is zijn achtergrond?

Dat laatste is bij Muthana het geval, zijn zaak is vanmiddag gegrond verklaard. Waarom?

Hij komt uit Mauretanië. Vanuit de IND blijkt dat in 2011 en 2012 niemand kon worden uitgezet naar dat land. Ook in 2010 is niemand uitgezet. Hiermee stond vast dat geen zicht op uitzetting bestaat. Dat is voorgelegd aan de rechtbank.

Vanmiddag kwam het bericht dat de rechtbank heeft besloten dat geen zicht op uitzetting bestaat en dat Muthana moet worden vrijgelaten.

• Boris

Vanmiddag kwam het bericht dat de rechtbank heeft besloten dat geen zicht op uitzetting bestaat en dat Muthana moet worden vrijgelaten.

Betekent dat dan niet automatisch een verblijfsvergunning?

• perihelium

Boris Schreef:

——————————————————-

> Vanmiddag kwam het bericht dat de rechtbank heeft

> besloten dat geen zicht op uitzetting bestaat en

> dat Muthana moet worden vrijgelaten.

>

> Betekent dat dan niet automatisch een

> verblijfsvergunning?

Was dat maar zo. Het kan geloof ik niet eens worden meegenomen bij een nieuwe asielaanvraag omdat het geen nieuw feit betreft. Ik ken mensen die op die manier al jaren worden opgepakt en vrijgelaten. Sommigen krijgen uiteindelijk een status maar de meesten zijn nog stateloos.

• CU

perihelium Schreef:

——————————————————-

>

>

> Ze worden niet teruggestuurd (omdat dat niet

> mogelijk is) maar op straat gezet.

Dat is het risico van gelukzoekers, zoals een klap met een honkbalknuppel het risico van een inbreker. Help je die dan ook?

• CU

Vandaag? Kijk eens naar het blad in die boom.

Waarom belazer je de boel?

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> Vandaag? Kijk eens naar het blad in die boom.

>

> Waarom belazer je de boel?

Er staat dat hij vandaag (gisteren inmiddels) is vrijgelaten en niet dat die foto van gisteren was. Die foto was genomen toen deze vluchtelingen in het tentenkamp in Osdorp bivakkeerden.

http://www.mixcloud.com/jovanderspek/mouthena-is-free-and-together-we-are-here-now-all-other-prisoners-of-ind/

• ¥ Lotje ­­¥

Er is niks zo veranderend dan het weer :D die bladeren zie je nu niet van de sneeuw.:)

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

> >

> >

> > Ze worden niet teruggestuurd (omdat dat niet

> > mogelijk is) maar op straat gezet.

>

> Dat is het risico van gelukzoekers, zoals een klap

> met een honkbalknuppel het risico van een

> inbreker. Help je die dan ook?

Waarom zie je asielzoekers die niet terug kunnen als gelukzoekers en vergelijk je ze met inbrekers? Gewonde inbrekers hebben wel rechten en worden geholpen en ik help als het in mijn mogelijkheid ligt ook mensen die geen rechten hebben.

• perihelium

¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> Er is niks zo veranderend dan het weer :D die

> bladeren zie je nu niet van de sneeuw.:)

CU had goed gezien dat die foto niet gisteren was genomen. Alleen stond dat nergens maar het was uit het verhaal misschien niet helemaal duidelijk.

• CU

perihelium Schreef:

——————————————————-

> en ik help als het in mijn mogelijkheid

> ligt ook mensen die geen rechten hebben.

Juist. Ze hebben geen rechten. En hen helpen is een anarchistische daad,