Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Yithaq Kaduri

  • Frederik D

    Dus als een man echtgenoot, voetballer en TV-kijker is, dan is hij schizofreen? En jij vindt polytheïsme des Bijbels?

  • Frederik D

    Pure geest is een dusdanige abstractie dat het irrealistisch is.

    Blijkbaar moet je nog wat dieper gaan denken en je eens afvragen wat dat is, pure geest. Hoe werkt pure geest?

  • Frederik D

    Menachem heeft geen zin om met lieden die zelfs de basale rekenkunde niet beheersen, te debatteren. Hij wil gewoon enig niveau.

  • Ellen-Josee

    Ik heb wel enig idee, omdat ik er al van heel jong af aan bewust van ben.

    Als je boeken leest die het pure geestelijke willen omschrijven, dan staat daar vaak dat die moeilijk, zo niet onmogelijk is.

    Het omschrijven dus he?

    Ook de werkelijkheid, of de realiteit ervaart iedereen al anders.

    Ellen

  • Ellen-Josee

    Ja daar heb je het al: van mij zal je zoiets niet horen.

    Ik zie (om het voor de duidelijkheid maar even zo te noemen) Vader, Zoon en heilige Geest als drie verschillende manifestaties van de ene God.

    Dus je kan niet zeggen dat b.v. Jezus 1/3 God is.

    Ik vind het hele gereken van Eliyahu kinderachtig en zonder enig begrip hoe een christen zijn God ziet.

    Hij mag van mij best tegen zijn, maar iedereen voortdurend met dom gedoe opzadelen en dan verwachten dat we daarover in discussie blijven gaan, vind ik minder.

    Ellen

  • Eliyahu

    Ellen-Josee Schreef:

    ——————————————————-

    > Ja daar heb je het al: van mij zal je zoiets niet

    > horen.

    >

    > Ik zie (om het voor de duidelijkheid maar even zo

    > te noemen) Vader, Zoon en heilige Geest als drie

    > verschillende manifestaties van de ene God.

    Bs'd

    In het begin van het christendom, ergens in de derde eeuw, stond er een bijbelgeleerde op, zijn naam was Sabelius, die leerde dat de christelijke God de vader, god de zoon, en god de heilige geest, drie verschillende manifestaties (openbaringen) waren van 1 god, net zoals water, ijs, en stoom, drie verschillende manifestaties zijn van 1 element; H20.

    Als dank voor dit briljante inzicht werd hij als ketter gebrandmerkt en de kerk uitgeschopt. Men begreep toen al dat dit een onmogelijkheid is.

    Als iemand zegt dat JC dezelfde is als J-H-W-H, dan zit je dus met het feit dat God zijn eigen zoon is, en tegelijkertijd zijn eigen vader.

    Dan zit je met het feit dat als JC tot zijn vader bidt, dat God dan tot zichzelf bidt.

    Lukas 22:41-42; “…, en bad deze woorden: … doch niet mijn wil, maar de uwe geschiede!” Dus hier had God een andere wil dan zichzelf?

    Zelfs in de hemel is JC ondergeschikt aan de Vader volgens 1 Korintiers 15:28, Matteus 20:23, Filippenzen 2:9.

    God ondergeschikt aan zichzelf?

    Toen JC aan het kruis hing riep hij uit: “Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten?” Matteus 27:46.

    Verliet God zichzelf?

    “zo zoekt hetgeen boven is, waar Christus is, zittende ter rechterhand Gods;” Colossenzen 3:1

    God zit aan zijn eigen rechterhand?

    God is doodgegaan aan het kruis, geslacht door zijn eigen schepselen?

    In dat geval: Wie heeft hem uit de dood opgewekt?

    De vroege christenen begrepen al dat deze theorie niet kan.

  • samuel

    Even goed in je oren knopen: God is Geest!

  • CU

    samuel Schreef:

    ——————————————————-

    > Even goed in je oren knopen: God is Geest!

    En die Geest liep door de hof en riep Adam en Eva. En die Geest daalde af om de torenbouw van Babel te bezien. En die Geest liep meteen fakkel door de hompen vlees die Mozes had klaargelegd.

  • Eliyahu

    samuel Schreef:

    ——————————————————-

    > Even goed in je oren knopen: God is Geest!

    Bs'd

    En wat wou je daar nou mee zeggen?

  • Eliyahu

    Bs'd

    Ik zal dit nog één keer uitleggen, en dan wil ik NOOIT meer iets horen over die heidense buitenbijbelse afgodische “drie-eenheid”:

    De bijbel leert dat er maar ÉÉN God is die ÉÉN is.

    NERGENS in de bijbel staat dat God drie, drie in één, een drie-eenheid, of wat dies meer zij, is.

    Dus kom alstjeblieft nooit meer met die heidense buitenbijbelse afgodische onzin aan die verzonnen is door de beeldenaanbiddende kinderverkrachtende RK kerk en die nergens in de bijbel te vinden is, en die regelrecht in gaat tegen de zuivere bijbelse leer die zegt dat God één is.