Je kunt het ook omdraaien Frederik, jij wilt min of meer dat ik God ter verantwoording roep voor bepaalde zaken, en dat in de wetenschap dat het menselijk verstand beperkt is in het begrijpen zeker t.o.v. God
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlFrederik, kan en hou jij van schaken?
Ik ook!
Laten we God eens als een Schaakmeester noemen en Hij heeft het schaakspel ontworpen en gemaakt en de regels opgezet, en iedereen speelt schaak in de hemel, maar er is er een satan die is de beste schaker van al de schakers, althans dat vind hij van zichzelf! En hij is zo zelfverzekerd dat Hij God de Schaakmeester uitdaagt, en zegt ik kan beter schaken als U, God zegt zo is dat zo? Ik ben de schepper van het schaakspel ik heb het ontworpen en gemaakt en de regels bepaald, waarom denk jij dat je beter bent in schaken dan Mij, satan antwoord U heeft dan wel het schaakspel geschapen en ontworpen. maar ik ben beter in spelen van het schaken.
Goed zegt God, we spelen een spel, maar ik zeg je van te voren in hoeveel zetten ik je schaakmaat ga zetten! Want ik ben de Schaakmeester ik heb niet alleen het spel bedacht en ontworpen en geschapen maar ook elke zet die er gemaakt kan worden.
Dus ja vriend, soms vallen er stukken, en vooral de pionnen hebben het te verduren, maar het schaakmat is onvermijdelijk.
Chris Schreef:
——————————————————-
> Ik vraag mij wel eens af wat als Jezus met geen
> woord gerept zou hebben over eeuwig leven als je
> in Hem zou geloven , hoeveel mensen er dan nog
> gelovig zouden zijn.
Ik kan alleen voor mezelf praten. Niet voor anderen. En ik ben van mening dat je niet berekenend kunt geloven. En dan bedoel ik berekenend in de zin van - ik geloof maar want je weet maar nooit of het allemaal waar is en dan kom ik toch maar mooi in de hemel. Je gelooft in Jezus verteld of je gelooft niet. Een tussenweg is niet mogelijk. En het is geen zaak van de ratio. Het is een zaak van vertrouwen. We hebben het over geloof en niet over een exacte wetenschap.
Bij mijn geloofsbeleving speel het toegangskaartje tot de hemel een zeer beperkte rol in die zin dat het nooit het motief is geweest om te geloven.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?