Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gelovigen hebben helaas geen vrije wil

• Ellen-Josee

Ja ik zag het, ik heb een andere link voor je gezocht, ik hoop dat die het wel doet: http://www.eo.nl/geloven/programma/adieu-god/

Je moet op die page even naar beneden scrollen naar ‘eerdere afleveringen’ en daar klikken op Franca Treur.

Ik hoop dat het nu wel lukt en zo niet, laat het me dan nog even weten.

Shalom, Ellen

• samuel

Ik heb geprobeerd of de uitzending van Rob Kampheus maakt vrienden met Jan Zijlstra en de travestiet te vinden maar helaas niet op het internet meer te vinden wel commentaar erop, was een tijdje geleden 2003.

Commentaar Nijntje

• Ellen-Josee

Ik heb het even snel doorgelezen. Ja ik had liever die uitzending gezien. Aangezien die uitzending denkelijk heel anders is als het optreden van Jan Zijlstra zelf.

Ik ben daar zelf ook wel eens getuige van geweest, maar tegen zijn optreden is ook wel één en ander in te brengen.

Zoals op het forum genoemd wordt; langdurig en tot vervelens toe op de collecte hameren - dit is overigens echt niet alleen bij genezingsdiensten van Jan Zijlstra het geval - er nog bij zeggen dat het papiergeld en geen munten moeten zijn.

Waar ik zelf ook niet goed van word is de overdreven wijze waarop Jan zegt; ‘in de NÁÁM VAN JEZUS!’ Hij schreeuwt dat zowat uit. Dat is helemaal niet nodig.

Ik denk; het is te groot geworden, er hangt een magie om hem heen alsof hij alleen woorden van heling uit kan spreken. Terwijl iedereen bij machte is.

Het gaat er ook niet om, om de NAAM in een soort routine te gebruiken, maar om de heilige Geest het werk door jou heen te (durven) laten doen.

In feite kan iedere wedergeboren christen dat laten doen, dus (wanhopige) mensen zouden niet urenlang hoeven te reizen, tirades aanhoren en geld te hoeven te geven.

Ellen :)

• Gonnie

Wat houdt wedergeboren christen eigenlijk in.?

Kan je dat aan mensen die wedergeboren in Christus zijn merken in hun doen en laten. ?

Kan jij voorbeelden geven van mensen die hier beweren dat zij wedergeboren in Christus zijn.

Het is natuurlijk makkelijk om dat van je zelf te beweren zo als hier enkelen dat doen, maar ik zie eigenlijk weinig van hun beweringen.:S

Of hoef je dat niet aan een ander dat te laten merken.

• samuel

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> Ik heb het even snel doorgelezen. Ja ik had liever

> die uitzending gezien. Aangezien die uitzending

> denkelijk heel anders is als het optreden van Jan

> Zijlstra zelf.

> Ik ben daar zelf ook wel eens getuige van geweest,

> maar tegen zijn optreden is ook wel één en ander

> in te brengen.

> Zoals op het forum genoemd wordt; langdurig en tot

> vervelens toe op de collecte hameren - dit is

> overigens echt niet alleen bij genezingsdiensten

> van Jan Zijlstra het geval - er nog bij zeggen dat

> het papiergeld en geen munten moeten zijn.

Dit was in 2003, toen zaten ze nog in het oude gebouw, en toen vroegen ze collecte voor het nieuw te bouwen gebouw.

Ben je daar al eens geweest, in Leiderdorp?

>

> Waar ik zelf ook niet goed van word is de

> overdreven wijze waarop Jan zegt; 'in de NÁÁM

> VAN JEZUS!' Hij schreeuwt dat zowat uit. Dat is

> helemaal niet nodig.

De naam van Jezus fluisteren hoeft ook weer niet.

> Ik denk; het is te groot geworden, er hangt een

> magie om hem heen alsof hij alleen woorden van

> heling uit kan spreken. Terwijl iedereen bij

> machte is.

Ik heb meer de indruk dat de mensen dat zelf doen, Jan Zijlstra zelf hoor je daar niet over, ik zou wel graag willen zien dat ieder bij machte is, maar ik zie dat niet veel.

>

> Het gaat er ook niet om, om de NAAM in een soort

> routine te gebruiken, maar om de heilige Geest het

> werk door jou heen te (durven) laten doen.

In de naam van Jezus is in de naam van Jezus!

>

> In feite kan iedere wedergeboren christen dat

> laten doen, dus (wanhopige) mensen zouden niet

> urenlang hoeven te reizen, tirades aanhoren en

> geld te hoeven te geven.

Ja dat zou moeten, maar waarom gebeurt het dan niet? Velen gaan niet in hun geloof staan! Jan Zijlstra in ieder geval wel.

Daarbij moet je ook de gave van genezing ontvangen hebben van de heilige Geest: 8 Want aan de een wordt door de Geest gegeven met wijsheid te spreken, en aan de ander met kennis te spreken krachtens dezelfde Geest; 9 aan de een geloof door dezelfde Geest en aan de ander gaven van genezingen door die ene Geest; 10 aan de een werking van krachten, aan de ander profetie; aan de een het onderscheiden van geesten, en aan de ander allerlei tongen, en aan weer een ander vertolking van tongen. 11 Doch dit alles werkt één en dezelfde Geest, die een ieder in het bijzonder toedeelt, gelijk Hij wil. 1 Kor.12

De heilige Geest dus.

>

>

> Ellen :)

• samuel

Omdat ten volle te begrijpen Gonnie moet je een christen zijn!

• CU

Wedergeborenen zijn uit Geest opnieuw geboren. Dat wil zeggen dat ze zich met een hamer op hun duim kunnen slaan zonder wat te voelen.

Dus je kan een wedergeborene gewoon voor de kop slaan zonder dat ze wat merken.

Want Geest is onstoffelijk.

• Frederik D

Alleen medici hebben die gave. Geen praatjesmakers.

• samuel

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Alleen medici hebben die gave. Geen

> praatjesmakers.

Medici hebben geen gave die hebben een vak geleerd.

Dat had je kunnen weten, en dan was je geen praatjesmaker.

• Frederik D

Maar je redenaties worden op hun beurt veroorzaakt door je hersencellen, hormonen, voeding, herinneringen, je vorige redenaties, je intelligentieniveau en dergelijke.

Er is geen vrije(lees: oorzaakloze) wil. Alles heeft een oorzaak.