Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

kinderdoop

• Boris

:D

• ¥ Lotje ­­¥

;)

• M*j*r**

Onbegonnen werk Theo, onbegonnen werk.

Hij zet ons liever op de brandstapel dan dat hij de leugens die hij over ons verspreid terugneemt.

Nou ja, de bijbel is duidelijk over leugenaars.

• Nada

Waarom begrijpelijk?

• theo

M*j*r** Schreef:

——————————————————-

> Onbegonnen werk Theo, onbegonnen werk.

>

> Hij zet ons liever op de brandstapel dan dat hij

> de leugens die hij over ons verspreid terugneemt.

>

> Nou ja, de bijbel is duidelijk over leugenaars.

Ik ben en blijf de onuitstaanbare en onuitblusbare (naieve??) optimist.

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> Ik zou het absoluut niet durven om mij te

> vereenzelvigen met God of te vergelijken met God

> onze Schepper.

Waarom doe je het dan wel?

>

> Edoch:

> De “”echte Samuel“” had ook enige tijd nodig tot

> hij besefte dat er tot HEM werd gesproken om

> gehoor te geven .

De echte samuël kent de stem van God, en jij klinkt in de verste verte niet als God.

>

> Nou was deze echte Samuel niet arrogant en

> betweterig en beledigend maar het doordringen

> van……..

De echte Samuël hakte een hoofd van een afgoden anbiddende koning eraf!

Wat weet je eigenlijk van hem, zee weinig tot niets.

>

>

> Misschien geeft het je te denken….

Ik heb je toch al antwoord gegeven!

>

> Zo niet nu (meteen) dan over enige tijd of zelfs

> over enige jaren, als je wat ouder en hopelijk

> wijzer gaat worden.

Ja dat wijsheid met de jaren komt dat klopt, ik hoop het ook eens bij jou te zien.

Denk daar maar eens over na, als je weer met de goddelozen christenhaters samenspant!

En bewaar dat goede advies goed in je zak, wellicht heb je ooit en zelfs in de nabije toekomst zelf nodig.

• LeSage2

Wat ik wel jammer vind is dat inhoudelijke gesprekken (draadjes) met die man altijd als een soort pispot lijken te moeten eindigen.

• Malakh

Je zegt in een bericht aan Theo hoe mooi het is als men schriftuurlijke antwoorden krijgt, maar nergens staat dat Elia naar een ander deel van de aarde werd gevoerd, dat is wat ze noemen invulling… En daar mag je in geloven voor mijn part…

Net zo met het feit dat Elia later een brief zou hebben geschreven naar Joram, ook hierover bestaan er verschillende theorieën… Sommigen stellen b.v. dat dit een mindere profeet was, omdat hij een andere manier van spreken had dan de “oorspronkelijke” Elia, volgens de kanttekening bij de statenvertaling schreef Elia deze brief inderdaad vanuit de hemel, maar dan wordt weer Johannes 3:13 anders geïnterpreteerd.

Het is met andere woorden niet altijd zo gemakkelijk om er een “enige” waarheid aan te verbinden.

• Nada

Samuel toch :(

• theo

Nada Schreef:

——————————————————-

> Waarom begrijpelijk?

Niet antwooren, niet regaeren op reacties die wat zwaar op de maag liggen …ach ..anderen vergeten het misschien wel en dan kraait er geen haan meer naar.

WEL antwoorden op moeilijke vragen brengt misschien dingen aan het licht…en sommige zaken kunnen hte daglicht niet verdragen..

Dus negeren is de gemakkleijkste weg, de weg van de minste weerstand en dus begrijpelijk.

Toch??