Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

kinderdoop

• CU

En passant is weer terug van weggeweest.:)-D

• Malakh

Ik heb nog nooit een erg grondige studie van dit vers gemaakt, behalve de vergelijking dan naar de eindtijd… En het feit dat waar ik in Koningen (of Kronieken of Samuel) Jehovah zie staan, dat ik er niet meteen vanuit ga dat dit door toedoen van Jehovah is. Dat staat er volgens mij ook niet in dit vers. Verder ga ik ook niet zo nauw af als zeggen dat deze boeken constant letterlijke geschiedenis zijn.

Verder vind ik de dood niet het ergste, daar Jezus een zoenoffer bracht en dus het beproeven voor de gehele mensheid nog in de toekomst ligt. Ik ervaar soms (niet constant) de dood als genadig.

Ik vind dan ook je vraag en onsteltenis heel plausibel.

Eerst en vooral wil ik dan ook duidelijk maken dat het goed kon dat deze jongeren de dood over hem afsmeekten (kan vervat zitten in het “ga op” naar vergelijking van de meester van Elisa, namelijk Elia, kaalkop kan dan weer gaan over het feit dat de voorganger van Elisa naar de hemel was opgestegen en hij dus geen meester meer had, aldus Strongs (ik heb namelijk nog nooit Hebreeuws geleerd))

Verder kwam ik ook Genesis lexicon tegen waar staat dat het woord die wij vertalen met verscheuren, ook een andere betekenis kan hebben, en dat die jongeren dus niet noodzakelijk hier ook gedood werden.

Dit zijn maar enkele kanttekeningen dat ik bij het vers wil maken.

• Johanan

Elia,ging niet naat de hemel hoor;…Wat was de hemel waarnaar Elia in de storm opvoer dan, is natuurlijk jouw vraag?

Dat was niet een ver verwijderd deel van het stoffelijke universum noch de geestelijke plaats waar God en zijn engelenzonen verblijven Deuteronomium 4:19; Psalm 11:4; Mattheüs 6:9; 18:10.

Waarom kan dat niet is dan meestal de volgende vraag:….Johannes 3:1;…. Bovendien is geen mens tot in de hemel opgestegen, dan hij die uit de hemel is neergedaald, de Zoon des mensen.

De hemel waarnaar Elia opvoer, was de atmosferische hemel Psalm 78:26; Mattheüs 6:26.

De vurige wagen, die zich met grote snelheid door de atmosfeer van de aarde bewoog, bracht Elia kennelijk over naar een ander deel van de aarde, waar hij nog een tijdlang verder leefde.

Jaren later schreef Elia namelijk een brief aan Joram, de koning van Juda.;….2 Kronieken 21:12;….Ten slotte kwam er een schrijven tot hem van de profeet Eli̱a, dat luidde: „Dit heeft Jehovah, de God van uw voorvader Da̱vid, gezegd.

Johanan.

• Anna Lieze

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Elia,ging niet naat de hemel hoor;…

Dat klopt want : 13 Er is toch nooit iemand opgestegen naar de hemel behalve degene die uit de hemel is neergedaald: de Mensenzoon? ( johannes 3 )

• Johanan

RESPECT voor Jehovah.

De bijzondere aandacht of eerbied die wordt geschonken aan iemand die men dit waardig acht; een erkenning van en gepast ontzag voor iets, of in het bijzonder voor een persoon, zijn eigenschappen, prestaties,zijn Goddelijkheid/God zijn.

Jehovah God heeft als Schepper recht op de grootste eer,respect ,vrees van de zijde van al zijn met verstand begiftigde schepselen;…Opb 4:11.

Een dergelijke eer/respect vereist dat mensen hem getrouwe gehoorzaamheid schenken, een gehoorzaamheid die gebaseerd is op liefde jegens hem en waardering voor wat hij ten behoeve van hen heeft gedaan.

Verder ga ik hier over niet in discussie,hij dient gewoon gerespecteert te worden.

Johanan.

• theo

Ik blijf me verbazen waarmee jij/jullie het ene verplicht letterlijk (moeten) lezen en een andere keer met droge oogjes met alle gemak weer niet

Daarnaast het door elkaar kunnen husselen van de verschillende schrijfstijlen in de bijbel. Een belastingaanslag is hetzelfde als een lied of een liefdesbrief of een procesverbaal of een les uit een geschiedenisboekje..alles op één hoop.

• Anna Lieze

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Jehovah God heeft als Schepper recht op de

> grootste eer,respect ,vrees van de zijde van al

> zijn met verstand begiftigde schepselen;…Opb

> 4:11.

>

Over welke schepselen heb je het dan ?

• CU

De pratende ezel van Bileam.

• Anna Lieze

Zou hij zelf zijn bijbel schrijven ?

• M*j*r**

samuel Schreef:

——————————————————-

> Nee meid je verzint van alles en liegt de boel al

> je hele leven bij elkaar, maar je zelf

> rechtvaardigen gaat je echt niet redden.

Kijk, hieruit blijkt jouw smerige manipulatie. Wat jij hier dus nu beweert met deze reaktie is dat de bijbel een grote leugen is. Want dat wat ik allemaal schrijf staat letterlijk in de bijbel. Dat jij de bijbel niet begrijpt en grote delen weglaat is jouw probleem. En dat jij de doop in de bijbel manipuleert naar je eigen hand moet je ook zelf weten.

Maar hoe lost Samuel dit probleem op op dit bord? Door anderen constant uit te maken voor leugenaar.

Het zal je niet baten Samuel. Maar ik kan me het wel voorstellen. Want jij bent in het ootje genomen en jij neemt de Bulgaren nu ook in het ootje. Je durft en zal het niet terugdraaien want dan verlies je natuurlijk je aanzien.

Wat val jij door de mand (alweer). En een groter voorbeeld dat jij na je waterdoop helemaal geen Heilige Geest hebt ontvangen kon je met deze reaktie niet geven.