LiaDonkers Schreef:
——————————————————-
> Johanan Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Mijn raad aan jouw is,ga de bijbel bestuderen
> en
> > leer wat hij echt leert.
> > Dan ga je veel,nu onbegrijpelijke,punten zien
> > zoals de schepper ze heeft bedoeld.
>
> Het probleem is dat ik de door mij genoemde punten
> juist tegenkom bij het bestuderen van de bijbel.
>
> Als de Here 42 kinderen laat afslachten door twee
> beren, omdat ze een profeet voor kaalkop uitmaken,
> dan vind ik dat een heel goed te begrijpen
> verhaal. Wat kan er anders mee bedoeld zijn dan
> dat wat de Here betreft kinderen niet zwaar genoeg
> gestraft kunnen worden, zelfs voor een vergrijp
> van niets. Ik denk dan echt niet: ik zag twee
> beren broodjes smeren, o het was een wonder.
Lia,je bent niet de enige die dit moeilijk te verwerken vind,maar aan de andere kant is het toch raadzaam
Gods gedachte/maatstaf proberen te begrijpen.
Waar ging het om? Alleen om de profeet Elisa,of was er nog iets veel belangrijkers bij betrokken.
Jehovah’s profeet Elisa was kaal. Terwijl hij van Jericho opging naar Bethel, nadat hij Elia in diens ambt van profeet was opgevolgd, werd hij door een groep kinderen bespot, die riepen: Ga op, kaalkop! Ga op, kaalkop!
Was het zomaar kattekwaad,of was er meer….een voorm van grove minachting Elia is weg,en jouw moeten we ook niet.
Je moet wel in gedachte houden dat een profeet van Jehovah niet echt geliefd was,sommigen werden gedood.
De voornaamste reden voor hun gehoon schijnt niet geweest te zijn dat Elisa kaal was, maar dat zij een kale man zagen die Elia’s bekende ambtsgewaad droeg.
Zij wilden geen opvolger van Elia in hun buurt. Hij kan maar beter verder naar Bethel opgaan of net als de vorige drager van dat ambtskleed in een storm ten hemel varen(Hij gin niet naar de hemel hoor zoals sommige prikkers denke/beweren;… 2 Kon 2:11.
Teneinde deze jonge knapen en hun ouders, die hem niet als Elia’s opvolger erkenden, het juiste respect voor Jehovah’s profeet bij te brengen, smeekte Elisa in de naam van de God van Elia kwaad af over deze groep schimpende jongeren.
Nu zou aan het licht treden of hij werkelijk een profeet was. Jehovah maakte duidelijk dat hij Elisa goedkeurde doordat hij bewerkte dat er twee berinnen uit het nabijgelegen bos kwamen, die 42 kinderen verscheurden. — 2Kon 2:23, 24.
God gebruikte ze om goddelijke gerechtigheid uit te oefenen jegens degenen die zijn vertegenwoordiger op grove wijze minachttenen dus Jehovah zelf minachtten.
Je laat je mee slepen door je emotie's,maar gebruik je verstand en probeer er achter te komen wat voor een God Jehovah is.
Deuteronomium 32:4;… De Rots, volmaakt is zijn activiteit, Want al zijn wegen zijn gerechtigheid. Een God van getrouwheid, bij wie geen onrecht is; Rechtvaardig en oprecht is hij.
Jehovah’s gerechtigheid is net als elk ander facet van zijn onvergelijkelijke persoonlijkheid volmaakt, in niets tekortschietend
Elke uiting van Jehovah’s gerechtigheid is volmaakt ….nooit te toegevend, nooit te streng.
Johanan.
>
> > Wie of wat is Jehovah God,waarom laat/doet hij
> > dingen die ik/jij anderen soms niet begrijpen.
> > Een ding mag/kan je misschien niet
> begrijpen,hij
> > kan/zal alle leed pijn en verdriet terug
> draaien.
>
> Leed terugdraaien? Prachtig. Maar mij gaat het
> erom dat hij eerst dat leed en verdriet
> veroorzaakt.
>
>
> > Denk je dat de kinderen van Job voor eeuwig
> zijn
> > verloren,absoluut niet de meeste mensen die
> zijn
> > gestorven ontvangen in de naaste toekomst een
> opstanding,ook die
> > kinderen en wie weet allemaal nog meer.
>
> Ik sla jou in elkaar en later kom ik je een
> fruitmand brengen in het ziekenhuis.
> Ik had jou dan toch beter niet in elkaar kunnen
> slaan?
>
>
> > Ja hij is de gever van het leven,en hij,ja hij
> > alleen bepaald wie er in de naaste toekomst zal
> > leven en wie niet,
> > en wie er een opstanding zullen ontvangen en
> wie
> > ook niet.
> > En daar kan niemand iets aan veranderen,of je
> het
> > er nu mee eens bent of niet,wat hij je wel
> aanraad
> > is kies het leven en gij zult leven.
>
> Kiezen voor een god die 42 kinderen om niets laat
> afslachten, is een keuze voor het leven????