Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

kinderdoop

• erik7

Als het - bij een baby/kind - bij de ouders ligt, dan is het toch in ieder geval geen keus van dat kind.

• Gonnie

Mooi allemaal, dat is geen antwoordt op mijn vraag hoe dat vergaat met al die zielen die geleefd en in God geloofd hebben voor dat Jezus geboren werd, en ook zo als nu de joden, moslims en hindoes.?

Ga jij er van uit dat alleen christen die gedoopt zijn ‘'gered’' worden.?

• Sfred+

Kinderdoop prima, maar wel op zijn/haar 21 levensjaar een brief sturen of hij/zij zich wel of niet langer ingeschreven wil blijven in het kerk register. Als het nog strengen wil maken, iedereen met 21 uitschrijven zonder tegenbericht.

• erik7

Wie geloofd zal hebben én gedoopt zal zijn, die zal zalig worden.

Dat is een duidelijke tekst.

Degenen die het niet hebben geweten, kan het ook niet aangerekend worden.

God is rechtvaardig, dus ik geloof dat Hij dat dan zeker niet zal aanrekenen.

Zie het voorbeeld van de moordenaar aan het kruis, die in Christus geloofde.

De doop op zich is ook niet zaligmakend, maar Jezus heeft het wel duidelijk zo geleerd.

Wie dan weet goed te doen, maar doet het niet, voor die is het zonde . . .

Ook de gave van de Heilige Geest is ermee verbonden, zowel aan de doop als aan het gehoorzamen aan Christus' Woord.

• samuel

Erik 7 heeft het mooi verwoord!

Gonnie geloof jij in hemel en hel?

• Gonnie

Dus voor kinderen als die heel jong sterven maakt het niet uit of de ouders wel of niet christenen waren, en hoe zit het dan met zij die wel geloven maar die Jezus niet zien als hun verlosser, zo als ik ook schreef, zo als moslims en joden en hindoes.??

• Gonnie

Nee.

• samuel

Waar maak je je druk om dan?

• erik7

Hallo Gonnie,

God zal een rechtvaardig oordeel geven aan ieder mens.

Los van allerlei ‘regeltjes’, die bij het geloof horen, gaat het God ten diepste om oprecht leven op zoek naar het goede, de waarheid.

Ik geloof dat wie oprecht op zoek gaat naar waarheid in het leven, dat God Zich aan diegene openbaart.

De praktische problemen om de Bijbel te onderzoeken in een cultuur die bijvoorbeeld streng islamitisch is, zijn duidelijk.

Maar zelfs daar hoor je van dat toch mensen zich bekeerd hebben tot Jezus.

Dat zij daarmee zichzelf zwaar in problemen brengen, geeft aan wat ze er voor over hebben Gods wil te doen.

Ook zal zeker rekening gehouden worden met ieders talenten en vermogen.

Maar islam en boedha en hindoeisme zijn geen geloven, waarmee je behouden wordt (geloof ik dus).

Ze hebben hoogstens een deel van Gods wijsheid overgenomen.

Groet,

Erik

• Gonnie

Ik maak mij niet druk Samuel, maar ik volg veel van wat er al geschreven wordt over het geloof, en ik verbaas mij steeds wat er al zo gelooft wordt.

Of er wat is na de dood weet ik echt niet, maar zeker niet in de hel als je niet op de juiste manier geloofd hebt.

Wel geloof ik dat het ieder mens zijn opdracht is in het leven om je naaste altijd bij te staan zonodig, en zeker respect op brengen voor ieders leven.:)