Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

„De dood van een christen is geen verlies, maar grote winst!”

• Anna Lieze

samuel Schreef:

——————————————————-

> Dus dan ga je een homo redden? Vertellen dat hij

> moet stoppen met sodomie en vergeving aan God moet

> vragen voor zijn zonde,

Ik zou hem een opwekkingslied laten zingen : “Toon uw heerlijkheid ”

http://bladmuziek.opwekking.nl/Toon-uw-heerlijkheid-505-p-19967.html

• Johanan

De gehele wereld theo,satans wereld ,licht in de macht van de goddeloze;…2 Kor 4:4.

Over deze wereld …de onrechtvaardige mensenmaatschappij en haar koninkrijken ….oefent Gods Tegenstander, Satan de Duivel, heerschappij uit; hij heeft zich in feite opgeworpen als de god van die wereld ;….Mt 4:8, 9; Jo 12:31; 14:30; 16:11

Weet je wat het motto van Hitler was toen hij zag dat duitsland onder de voet werd gelopen? Satan is nog erger.

Die onrechtvaardige mensenmaatschappij staat op het punt te verdwijnen, aangezien ze door God vernietigd zal worden (1Jo 2:17), evenals de goddeloze wereld van voor de Vloed is vergaan. — 2Pe 3:6.

Johanan.

• theo

Zolang dat echter nog niet het geval is..zoalng de wereld is zoals de wereld is en wij er op rondlopen of banjeren:

Verkondig de blijde boodschap, zie om naar wees en weduw , kom op voor rechtelozen en durf te protesteren tegen onrecht.

• CU

Is het grote winst als je de pil van Drion gaat gebruiken?

En waarom is de foto niet volgens de beschijving van het schot?

• Johanan

Maar dat gebeurd ook,maar aan de andere kant vertellen aan de mensen wat Gods plannen zijn;…..Johannes 3:16: Want God heeft de wereld zozeer liefgehad dat hij zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven, opdat een ieder die geloof oefent in hem, niet vernietigd zou worden, maar eeuwig leven zou hebben.

En wat impliceerd deze uitspraak?

Gods grote liefde Jezus zei eens in gebed tot God: ’Vader, gij hebt mij liefgehad vóór de grondlegging der wereld;…Johannes 17:24.

Omdat Jezus in de hemel Gods liefde had ervaren, wilde hij op aarde die liefde in haar vele schitterende facetten onthullen.

Jezus maakte duidelijk dat Jehovah’s liefde zich ook tot anderen uitbreidt.

Wat bedoelde hij in Johannes 3:16?

Het Griekse woord dat met wereld is vertaald, heeft geen betrekking op de aarde.

Zoals het hier wordt gebruikt, doelt het op mensen ……op de hele mensenwereld.

Gods liefde voor de mensheid is zo groot dat hij zijn dierbaarste Zoon heeft gegeven zodat getrouwe mensen uit de greep van zonde en dood bevrijd kunnen worden en het vooruitzicht kunnen hebben eeuwig te leven.

We kunnen onmogelijk bevatten hoe groot die liefde eigenlijk is;….Romeinen 8:38, 39.

Jezus bekrachtigde een bijzonder geruststellende waarheid: Jehovah heeft zijn aanbidders ieder afzonderlijk lief.

Jezus onderwees dat Jehovah als een herder is die elk van zijn schapen kent en kostbaar vindt Mattheüs 18:12-14.

Hij zei dat er geen mus op de grond kan vallen zonder dat Jehovah het weet.

En hij voegde eraan toe: Zelfs de haren van uw hoofd zijn alle geteld;….Mattheüs 10:29-31.

Als Jehovah opmerkt dat één mus uit een bepaald nest ontbreekt, dan zal hij toch zeker aandacht en zorg voor elk van zijn aanbidders hebben?

Als hij elke haar op ons hoofd kan zien en tellen, is er dan één detail van ons leven onze behoeften, onze problemen en onze zorgen ……dat hij niet kent?

De losprijs is een kostbaar geschenk van Jehovah, maar hij dwingt ons niet het te aanvaarden.

Zelfs het grove gebrek aan waardering dat onze eerste menselijke ouders aan de dag legden voor alles wat God voor hen had gedaan, weerhield God er niet van zijn eigen liefde tot uitdrukking te brengen.

Uit mededogen met destijds nog niet geboren mensen ….met inbegrip van ons die thans leven …stond God Adam en Eva toe vóór hun dood een gezin te stichten.

Maar nu ruim 2000 jr later is Gods geduld binnen kort ten einde;.Denk hier eens over na,Jezus woorden hé:….IEMAND vroeg Jezus eens: Heer, zijn het er weinig die gered worden?

Wat antwoordde Jezus? Zei hij: Aanvaard mij gewoon als uw Heer en Redder, en u zult gered worden? Ja die onzinnige gedachte wordt hier op dit pb wel verkondigd….Nee! Jezus zei: Spant u krachtig in om door de nauwe deur binnen te gaan, want velen, zeg ik u, zullen trachten binnen te gaan, maar zullen niet in staat zijn.;…..Lukas 13:23, 24.

Liet Jezus na de vraag van de man te beantwoorden? Nee, de man vroeg niet hoe moeilijk het zou zijn om gered te worden; hij vroeg of er weinigen gered zouden worden. Jezus maakte dus enkel duidelijk dat minder mensen dan men zou verwachten, zich krachtig zouden inspannen om deze schitterende zegen te ontvangen.

Dus theo God is liefde,en dat toond hij ook….maar laat niet met zich spotten,mensen moeten een keuze maken…Of je bent voor zijn koninkrijk/nieuwe wereld

of je bent er tegen.

Er is geen gulden midden weg.

Johanan.

• keessie

Bij Theo is soms meer mogelijk als bij God.

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Ondanks de bijbel is het nog maar de vraag of jij

> in wezen een beter mens bent geworden , die

> mentaliteit wat jij had voor dat jij tot ''

> bekering'' bent gekomen, komt dat karakter trek

> wat jij hoogst waarschijnlijk had om dat

> ‘'beroep’' uit te oefenen, weer naar boven, want

> jij bent wel weer dwingend en zonder enig

> nederigheid weer dwingend bezig nu.

> Laat dit je even gezegd zijn.

>

> En ja ik weet het één en ander van de bijbel.

> De bijbel is na de dood van mijn ouders dwingend

> op gedrongen.

Gonnie, al heel lang zeg je vragen te hebben over de Bijbel en je had voorgenomen de Bijbel te gaan lezen. Je blijft nog steeds met vragen zitten en denkt het soms beter te weten. Ondertussen heb je de Bijbel nog niet gelezen en nu kom je met uitvluchten om dat niet te doen, ik ben zo slecht en het is je opgedrongen. Als ik je vraag of je de Bijbel al hebt gelezen is dat omdat je daar antwoord in kan vinden.

• theo

Het komt erop neer dat jij beweert dat mensen de redding zelf kunnen en moeten verdienen.

Dat zeg jij als JG, en met jou zeggen dat Samuel en Peri en Boaz en Ellen en…en… vele vele geloofsgemeenschappen .

Zelf de redding kunnen en moeten verdienen MITS ze… en dan komt het…JG zijn, gereformeerd vrijgemaakt, zwartekousenkerklid, hetzelfde geloof moeten hebben als…..

Al die geredden die NIET in de vrijfgemaakte hemel komen die komen op de JG nieuwe aarde- in de gereformeerde hemel of de katholieke hemel.

Ieder naar gelang zijn/haar eigen club.

God is dus geen genadig God, nee God beloont wie bij het juiste kerkgenootschap zaten, het juiste geloof hadden, de juiste geloofsgemeenschap aangesloten waren.

Ik WIL en ik KAN dat niet geloven.

Kijk, ik kan me er best iets bij voorstellen dat gelovigen van mening zijn en zeggen: Alleen wie christen is en het offer van Jezus aan heeft genomen die wordt in de hemel toegelaten / mag op de nieuwe aarde wonen.

Daar ben ik het niet mee eens zoals je weet maar dat kan ik nog begrijpen.

Ik begrijp er echter niks van als het beperkt wordt tot het eigen clubje.

Menigmaal heb ik pogingen ondernomen om uit te leggen wat de brede en de smalle weg is …. je komt er weer mee met een m.i. verkeerde uitleg.

Menigmaal heb ik pogingen ondernomen om op bijbelse gronden aan proberen te tonen dat God genadiger is dan veel mensen willen.

De bijbel is een moeilijk boek, dat blijkt wel uit al die verschillende uitleggingen en de talloze christelijke groeperingen.

Wat brengt jou-mij-Samuel- Boaz- de paus er toe dat onze eigen uitleg de enige juiste is.??

Waarbij ik graag wil vermelden dat ik persoonlijk (doorgaans) geen enkel probleem heb met mensen die de bijbel anders uitleggen dan ikke.

Ik word hier door sommigen persoonlijk naar de hel verwezen vanwege mijn vermeende foute bijbels opvattingen.

Niemand kan mij betichten van beledigingen naar mensen die andere bijbelse opvattingen hebben dan de mijne.

Dat ik het er niet mee eens ben dat uit ik hier wel maar ik beschimp/beledig ze niet vanwege hun geloofsovertuiging.

Het enige waar ik enorme problemen mee heb is jullie bloedtransfusieweigering maar bij mijn weten heb ik jou of andere JG daarmee nooit met beledigingen naar het hoofd gesmeten.

Ons noord oost Friesland is bezaait met vele verschillende kerk/geloofsgemeenschappen. Over Amsterdam heb ik eens gelezen hoeveel multiculturele verschillende geloofsgroepen er zijn. Vele , ik weet nioet meer hoeveel.

Maar God is alleen genadig …(..genadig???… ) voor een handjevol…JG ??……Ger.vrijgemaakten?? ..zwartekousenkerkganger??…

Kom asjeblieft voor je eigen geloof op…dat doe ik ook… maar is het goed om te denken dat God slechts een handjevol van zijn door Hem geschapen miljarden mensen zal redden vanwege hun eigen verdienste??

Komt opnieuw mijn opmerking waar je de vorige keer geen reactie op gaf.

Laat ik het als stelling deponeren: We behoren bij DIE geloofsgroep die verkondigt wat wij zelf geloven en graag willen horen./willen zien bevestigen.

• Johanan

Niet overdrijven theo,heb het woord JG niet gebruikt,dat maakt jij er van.

Een ding kan ik van jouw absoluut niet begrijpen,je gaat voorbij aan Jezus woorden dat niet alle mensen worden gered.

Of de vloed in de dagen van noach,waarin de meeste mensen de dood vonden,maar HIJ/ZIJ die de wil van god doet blijft in eeuwigheid.

Ja GOd is vol van barmhartigheid en liefde,en juist om die redenen zal hij iedereen die hem tegenwerkt van de aarde verwijderen.

Met andere woorden iedereen jij ik alle prikkers kunnen van zijn barmhartigheid gebruik maken,maar wel onder zijn voorwaarden.

Hij Jehovah,voor jouw de almachtige God,hij steld de voorwaarden voor het eeuwige leven niet ik jij of wie maar ook.

En als je dat niet wil,of kan inzien daar kan niemand je bij helpen.

Jehovah zegt ergens in de bijbel ik dacht Jes “Dit is de weg wandelt daarop; ”En Jezus zij : "Ik ben de weg.

Nogmaals theo iedereen ongeacht wie kan de komende vernietiging van deze oude wereld overleven.

Maar dat er heel veel mensen zullen sterven zijn niet mijn woorden ,maar die van De schepper zelf en zijn Zoon.

Johanan.

• theo

Redding; in de Christelijke wereld doorgaans: Je wordt door God in de hemel toegelaten na het aards bestaan.

Bij JG; deel uit mogen maken van de nieuwe aarde.

Ik zeg: Redding heeft alles te maken met het hier en nu…

Daarnaast: In Gods hand geborgen, in leven en in sterven.

Paulus heeft geschreven dat niets en niemand ons kan scheiden van de liefde van God welke is in Jezus Christus onze Heer.

NIETS EN NIEMAND.

Opnieuw mijn stelling: we geloven iets en horen bij DIE geloofsgemeenschap die zegt wat wij willen horen.

Aanvulling: We zoeken DIE bijbelteksten die onze eigen geloofsovertuiging ondersteunen.

——————————————————–:

31 Wat zullen wij dan van deze dingen zeggen? Als God vóór ons is, wie zal tegen ons zijn? 32 Hoe zal Hij, die zelfs zijn eigen Zoon niet gespaard, maar voor ons allen overgegeven heeft, ons met Hem ook niet alle dingen schenken? 33 Wie zal uitverkorenen Gods beschuldigen? God is het, die rechtvaardigt; 34 wie zal veroordelen? Christus Jezus is de gestorvene, wat meer is, de opgewekte, die ter rechterhand Gods is, die ook voor ons pleit. 35 Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus? Verdrukking of benauwdheid, of vervolging of honger, of naaktheid, of gevaar, of het zwaard? 36 Gelijk geschreven staat:

Om Uwentwil worden wij de ganse dag gedood,

wij zijn gerekend als slachtschapen.

37 Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars door Hem, die ons heeft liefgehad. 38 Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, 39 noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here.