Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

„De dood van een christen is geen verlies, maar grote winst!”

• Johanan

Wat was je vraag,beetje vergeetachtig zit in de leeftijd.

Johanan.

• theo

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Ik wel hoor theo,we zijn het zelden met elkaar

> eens maar blijven mens.

> Jij en ik weten dat dit soort kloven/ravijnen

> bijbels gezien nooit zullen worden

> overbrugt.?????????????????

>

> We leven alsware in twee verschillende

> werelden,maar als ik stop met,van uit mijn

> gezichtspunt,de waarheid

> uit te dragen dan verloochen ik mijn vriend

> Jehovah.

> Dit klinkt misschien overdreven,maar ik sterf

> liever.

>

> Johanan.

Je zult bedoelen datje NIET zult stoppen neem ik aan.

Dat moet je ook nie tdoen.

Jij stopt niet met waarschuwen voor Armageddon en ik stop niet met het verkondigen dat Gods liefde eindeloos is.

Een groot verschil van geloofsopvatting en bijbeluitleg op vele punten.. maar ik hoop wel dat je( en anderen) eindelijk wilt inzien dat, getuige de veelheid van uitleggingen en talloze geloofsgroeperingen met HUN eigen uitleg .het nog niet zo gemakkelijk is.

Ik heb niet het alleenrecht op de juiste uitleg en jij ook niet en dat heeft niemand.

Mijn volstrekte overtuiging is MIJN overtuiging, basis de bijbel.

Jouw volstrekte overtuiging is JOUW overtuiging, basis de bijbel.

Ja maar IK heb gelijk, nee IK heb gelijk.

Bruggen bouwen is heel goed mogelijk trouwens.

1) In ieder geval elkaars meningen in fatsoen en met respect te bejegenen.

2) om meer over overeenkomsten te praten dan over verschillen.( hoewel dat snel zal gaan vervelen)

• Johanan

theo Schreef:

——————————————————-

> Johanan Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Ik wel hoor theo,we zijn het zelden met elkaar

> > eens maar blijven mens.

> > Jij en ik weten dat dit soort kloven/ravijnen

> > bijbels gezien nooit zullen worden

> > overbrugt.?????????????????

> >

> > We leven alsware in twee verschillende

> > werelden,maar als ik stop met,van uit mijn

> > gezichtspunt,de waarheid

> > uit te dragen dan verloochen ik mijn vriend

> > Jehovah.

> > Dit klinkt misschien overdreven,maar ik sterf

> > liever.

> >

> > Johanan.

>

> Je zult bedoelen datje NIET zult stoppen neem ik

> aan.

> Dat moet je ook nie tdoen.

Nee natuurlijk niet,wie stopt haalt de eindstreep niet,en dan is het einde verhaal.

> Jij stopt niet met waarschuwen voor Armageddon en

> ik stop niet met het verkondigen dat Gods liefde

> eindeloos is.

>

> Een groot verschil van geloofsopvatting en

> bijbeluitleg op vele punten.. maar ik hoop wel dat

> je( en anderen) eindelijk wilt inzien dat, getuige

> de veelheid van uitleggingen en talloze

> geloofsgroeperingen met HUN eigen uitleg .het nog

> niet zo gemakkelijk is.

Nee het is ook niet makkelijk,en soms frustrerend als mensen de waarheids-boodschap afwijzen.

> Ik heb niet het alleenrecht op de juiste uitleg en

> jij ook niet en dat heeft niemand.

Hier moet ik je toch teleur stellen, geloof theo, is derhalve de basis voor hoop en het bewijs dat als grondslag dient voor een overtuiging aangaande werkelijkheden die niet worden gezien.

Geloof is op concrete bewijzen gebaseerd. De zichtbare scheppingswerken getuigen van het bestaan van een onzichtbare Schepper Ro 1:20.

Niemand is te verontschuldigen .

Er is maar,zegt de bijbel één geloof,en één waarheid.

> Mijn volstrekte overtuiging is MIJN overtuiging,

> basis de bijbel.

> Jouw volstrekte overtuiging is JOUW overtuiging,

> basis de bijbel.

Jezus zij "De waarheud zal u vrijmaken,er is maar een waarheid en die staat in de bijbel,

Een waarheid …een uitleg

> Ja maar IK heb gelijk, nee IK heb gelijk.

Is geen punt van ik wilgelijk hebben,er valt over te redeneren..en te proberen overeenkomsten te vinden meestal onmogelijk.

> Bruggen bouwen is heel goed mogelijk trouwens.

> 1) In ieder geval elkaars meningen in fatsoen en

> met respect te bejegenen.

Dat is een van de vereisten van een getuigen het fatsoen bewaren,mogelijk dat het op een andere tijd wel overeenkomsten vinden.

> 2) om meer over overeenkomsten te praten dan over

> verschillen.( hoewel dat snel zal gaan vervelen)

Wat ik al schreef,ben in 1960 in de waarheid gekomen,zoals men dat beschrijft,en vindt het nog steeds het allermooiste wat'

een mens voor zijn schepper kan doen ….de prediking van het goede nieuws van het koninkrijk,en doe dat ± 80 uur per mnd.

Door die beroertes heb ik veel last van mijn benen,en nog wat anderen probleempjes maar ga door met Jehovah's hulp.

Johanan.

• theo

Even zo vrolijk….wil je niet van me aannemen, nou ja laat ik zeggen dat je het niet met me eens bent dat er verschillende Godsbeelden zijn en er verschillende uitleg gegeven MAG worden over de bijbel.

Laten we het daar maar op houden.

Om op mijn geloofsovertuiging en bijbeluitleg terug te komen: Je naam heeft een prachtige bijbelse betekenis die bij mij zou passen.

Overigens mijn echte naam heeft ook een prachtige bijbelse betekenis.

• Johanan

De betekenis van Johanan is ook mijn echte naam.

Ben toch wel een beetje trots op die naam;…Jehovah heeft gunst betoond; Jehovah is goedgunstig geweest.

Heb genoeg gebijbeld,ga een poosje TV kijken.

Johanan.

• theo

Johanan Schreef:

——————————————————-

> De betekenis van Johanan is ook mijn echte naam.

> Ben toch wel een beetje trots op die

> naam;…Jehovah heeft gunst betoond; Jehovah is

> goedgunstig geweest.

>

> Heb genoeg gebijbeld,ga een poosje TV kijken.

>

> Johanan.

Nou vooruit, nog een klein opmerkingetje dan over uitingen van geloofsovertuigingen.

T.V. kijken.

In sommige kringen mag helemaal geen tv in huis staan .

Ik was 13 jaar toen wij tv kregen maar zondags mocht er niet gekeken worden. Later wel maar geen studio sport. Weer iets later kreeg mijn zus verkering die nogal van voetballen hield en toen moch studiosport ook worden beeken.

Mijn ouders zijn op latere leeftijd weer terug gegaan naar hun roots..een“” zwaardere“” kerk. Vrouwen rokje-hoedje-jurkje- zwart pak voor de mannen. Alleen statenvertaling en allen langzam zingende psalmen, geen gezangen.

Zondags tv niet meer aan, ook geen journaal ongeacht wat er gebeurde in de wereld.Vel kerkgenoten hebben nog steeds geen tv vanwege geloofsovertuiging.

Dorpsfeest? – voor ieder huis een paal met versiering maar niet meer bij mijn ouders en hun kerkgenoten..je kon ( en kunt nog) dan aan de huizen zien wie er bij die kerk hoorden.

Alles uit volstrekte geloofsovertuiging.

Jij zult wellicht zeggen: Wat een flauwekul, waarom geen t.v.

Veel van deze gelovigen zullen tegen jou zeggen: Wat een flauwekul, waarom geen verjaardag en sinterklaas vieren.

Beide geloofsgroepen handelen uit volstrekte goede eerlijke en voor hun eerbiedwaardige bijbelgetrouwe argumenten.

Nou ben ik het niet eens met beide groeperingen maar daar gaat het nou niet om.

Het gaat mij erom dat je inziet dat mensen verschillend zijn en hun geloof verschillend beleven en de bijbel verschillend uitleggen met bepaalde uitingen.

Slechts een praktijk voorbeeldje.. het schoot me te binnen nu je over tv kijken begon.

• Frederik D

Frederik is nog prachtiger. Vrederiek, vrederijk. De IJ werd vroeger als IE uitgesproken. Volg mij en het vredesrijk zal aanbreken.

• theo

Ik hoor je partner roepen; FREDERIE, KUS MIJ.

• David

Daan Schreef:

> Lijkt mij niet aannemelijk.

> In de Bijbel wordt gesproken over een schare die

> niemand tellen kon.

> Die 144.000 waren al geteld .

Ik zal de tekst erbij halen Daan en vertellen waarom ik dat denk

Openbaring 7:4 Toen hoorde ik het aantal van hen die het zegel droegen: honderdvierenveertigduizend in totaal, afkomstig uit elke stam van Israël.

.

9 Hierna zag ik dit: een onafzienbare menigte, die niet te tellen was, uit alle landen en volken, van elke stam en taal. In het wit gekleed en met palmtakken in hun hand stonden ze voor de troon en voor het lam

Als je gelooft dat die 144.00 letterlijk zijn dan is de consequentie dat je ook letterlijk neemt dat die 144.000 alleen uit de stammen van Israel afkomstig zijn

Dus dat kunnen dan alleen Israelieten zijn! En dus geen adventisten of Jehova's getuigen..

ik denk dat die 144.000 ook niet te tellen zijn. Dat klopt ook want Johannes hoort het getal alleen.en ziet dan nog niets.

En dan in vers 9 dan ziet hij ook wat hij eerder gehoord had. Dat die 144.000 niet netterlijke Isrealieten zijn maar een grote schare die niemand tellen kan uit elk volk stam of natie.

Overigens is de letterlijke visie van de 144.000 van het WTG ook een viiei die door orthodoxe adventisten wordt gedeeld.

• David

Daan Schreef:

>

> Natuurlijk weet jij het beter dan Johanan.

> Johanan is meer dan zijn halve leven JG heeft hij

> ooit geschreven.

> Dan moet hij maar niet overstappen naar de ZDA ,

> want van die leer weet hij veel meer dan David.

Een aantal van die vrienden familie of kennissen die JG waren zijn adventist geworden.waaronder mijn echtgenoot en schoonmoeder.

En dat is niet zonder slag of stoot gegaan Ik heb ook de andere kant van JGén leren kennen en dat was berpaald niet de positieve kant. Maar dat terzijde.

Ik heb heel wat discussie gevoerd met ouderlingen van het WTG en ik de wachttoren vanaf 1970 is mijn bezit gekregen van mijn schoonmoeder en ze doorgespit..

Maar ik ben daar overigens mee gestopt omdat men meende de in hun ogen afvalligen geestelijk te moeten doorsteken wat overigens ook geadviseerd is in de Wachttoren als je niet loyaal bent naar de organisatie. Ouders moeten hun kinderen doorstekenals ze afvallig zijn geworden.

Ik weet dat dit niet leuk voor je is om te horen maar dit is mijn ervaring. En ik ben erg mild omdat ik mr in delen van de leer goed kan vinden maar dat is zeker niet het geval van mijn echtgenoot die onzettend gekwetst is en op momenten nog steeds wordt.

Wat de leer beterft heb ik me voorla verdiept in de berekening van de 7 tijden of 2520 jaren die tot 1914 zou leiden.

Maar ook het standpunt over de drie-eenheid waardoor ik mijn eigen visei heb moeten wijzigen.

David ;)