Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Als je een christen bent ......

• Gonnie

Dan mogen christenen elke dag weer, dag in dag uit bidden om vergeving want het is mij opgevallen dat christenen wel net zo hard zondigen als niet christenen, want ik kan maar niet ontdekken in waar christenen beter en respectvoller in zijn dan niet christenen. Wat het moraal aan gaat verschillen gelovigen en ongelovigen niets van elkaar.

• CU

Verkeerd gegokt. Maar had gekund.

• Johanan

Ja,droom maar lekker verder merkje wel tijdens Armageddon.

Of was dit zomaar een vraag om er achter te komen hoe men zou reageren?

Johanan.

• theo

Nee.

Zondigen en daarna vergeving vragen en je oude leventje voortzetten van mishandeling en stelen en arrogantie en denigrerend uit de hoogte doen naar andersdenkenden is niet aan de orde, zou niet aan de orde moeten/mogen zijn.

Vergelijk: Manlief slaat echtgenote en vraagt vergeving en morgen doetie het weer en vraagt weer vergeving en morgen etc. etc. etc. dan is vergeving vragen een wassen neus en het doen vergeven bijna of voor velen geheel onmogelijk.

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Dan mogen christenen elke dag weer, dag in dag uit

> bidden om vergeving want het is mij opgevallen dat

> christenen wel net zo hard zondigen als niet

> christenen, want ik kan maar niet ontdekken in

> waar christenen beter en respectvoller in zijn dan

> niet christenen. Wat het moraal aan gaat

> verschillen gelovigen en ongelovigen niets van

> elkaar.

Wat in jouw ogen, als ongelovige,beter en respectvoller is heeft natuurlijk niks met niet zondigen te maken. Je gaat ook helemaal niet in op wat Samuel zegt maar alleen op hoe jij het ziet, als ongelovige.

• LeSage2

Dat is het standaardevangelisatievraag, maar dat vroeg ik niet.

Wat ik vroeg is dit:

Als jij vindt dat het niet zo is, hoe zit het dan wel met christenen? Is het hen toegestaan te zondigen?

Jouw stukje roept bij mij overigens nog de volgende vraag op, als ik deze zin lees: "maar dat we dood zijn voor de zonde, omdat we gestorven zijn aan ons oude leven aan het kruis samen met Jezus Christus door onze doop"

stel ik heb een vriendin, en ik ben dood voor haar. Dan betekent dat, dat ik niet meer naar haar luister, niet meer op haar stem of haar wat-dan-ook reageer, niet meer met haar samenwerk ….. ik reageer op geen enkele manier meer op haar.

Hoe zij jij in dat kader een christen die gelooft dood te zijn voor de zonde, maar iedere dag nog wel zondigt?

• LeSage2

Daar heeft Gonnie toch het volste recht toe?

En waarom zou ‘beter en respectvoller’ niet samen kunnen hangen met minder zondig? Denk aan het je houden aan geboden als niet moorden, biet liegen, en niet vreemd gaan terwijl je van een ander houdt. Het hangt allemaal samen met het simpele respect voor elkaar.

Ook hangt het ontwikkelen van de vruchten van de geest samen met het hebben van respect voor elkaar.

• Sfred+

Hahahahaha…. Het is toch wat met die vergeving. Dus alleen christen krijgen vergeving. Ja ja……

• LeSage2

Het lijkt me vooral een vraag die een christen uit de slaap houdt. Toch?

• perihelium

LeSage2 Schreef:

——————————————————-

> ….. dan kun je er eigenlijk best op los

> zondigen.

> Daarna vraag je gewoon God om vergeving, want

> Jezus heeft voor al jouw zonden immers de straf

> gedragen.

Hoe je hier over zondigen praat is niet hoe iemand die zijn zonden inziet en zich bekeerd zijn zonden overweegt. Zie bijvoorbeeld deze Jesaja tekst.

Jeremia 31:19

Ik ben tot inkeer gekomen, ik sla mijzelf nu ik mijn hart doorzie. Ik ben vol berouw, ik schaam mij diep, ga gebukt onder de zonden van mijn jeugd.

In Christus ben je vergeven, krijg je een nieuw hart en is er geen schaamte. Prijs de Heer!