Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

God als vertaling van Elohim.....

• Ellen-Josee

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Yeshua? Waar in het door God geïnspireerde

> Griekse NT staat Yeshua? Weet jij beter dan Jahweh

> hoe Jezus heet?

Ik ben hier even met Boaz in gesprek. Jij mag gerust meepraten, maar als je het niet begrijpt; jammer dan.

Je schrijft trouwens onzin, je zou jezelf wat minder belachelijk maken door je even afzijdig te houden.

Ellen

• Johanan

Man je maakt me bang,strijden tegen Jehovah.

Ga even rustig zitten!

Jehovah heeft een vaste woonplaats,en daar komt hij nooit van daan.

De Bijbel zegt over God dat hij een specifieke woonplaats heeft: de hemel. Koning Salomo vroeg in gebed aan God: Moogt gíj vanuit de hemel, uw vaste woonplaats, luisteren;…1 Koningen 8:43.

Toen Jezus Christus zijn volgelingen leerde bidden, zei hij dat ze hun gebeden moesten richten tot Onze Vader in de hemelen;…Mattheüs 6:9. Na zijn opstanding ging Christus naar de hemel zelf, om nu ten behoeve van ons voor de persoon van God te verschijnen;…Hebreeën 9:24.

De hemel zelf: ons sterrenstelsel?.anderen sterrenstelsels?….Kijk nog eens goed naar die verzen;…Deze verzen geven duidelijk aan dat Jehovah God niet overal woont, maar alleen in de hemel. Natuurlijk wordt hier met de hemel niet onze atmosfeer of het uitgestrekte heelal bedoeld. De stoffelijke hemel kan de Schepper van het heelal niet bevatten 1 Koningen 8:27. De Bijbel zegt: God is een Geest;…Johannes 4:24.

Hij woont in het geestenrijk, dat losstaat van het stoffelijke heelal 1 Korinthiërs 15:44.

Wordt toch eens volwassen man,en gooi de fabeltjes krant weg.

Johanan.

• samuel

Het begrip vaste woonplaats: een vaste woonplaats is een plaats waar iemand gevestigd is zoals een adres, zoals bv ook een hoofdkantoor, aards gezien.

Iemand kan dus verschillende huizen hebben in verschillende landen, maar zijn vaste woonplaats is een huis met adres in Nederland.

Een bedrijf kan verschillende kantoren hebben in diverse landen maar heeft één hoofdkantoor op een adres in een land.

Dat God een vaste woonplaats heeft wil niet zeggen dat Hij nooit ergens anders zou kunnen zijn, en dat bewijs kan je zeker lezen in Exodus als God aan Mozes voorbijtrekt!

20 Hij zeide verder: Gij zoudt Mijn aangezicht niet kunnen zien; want Mij zal geen mens zien, en leven.

21 De HEERE zeide verder: Zie, er is een plaats bij Mij; daar zult gij u op de steenrots stellen.

22 En het zal geschieden, wanneer Mijn heerlijkheid voorbij zal gaan, zo zal Ik u in een kloof der steenrots zetten; en Ik zal u met Mijn hand overdekken, totdat Ik zal voorbijgegaan zijn.

23 En wanneer Ik Mijn hand zal weggenomen hebben, zo zult gij Mijn achterste delen zien; maar Mijn aangezicht zal niet gezien worden.

Exodus 33

Nu geen rare dingen meer verkondigen en eerst zelf eens onderzoek plegen en dan praten.

• Frederik D

Maar mensen met een vaste woon- of verblijfplaats kunnen best wel eens buiten de deur boodschappen doen.

Dus ik vind jouw argument niet overtuigend.

• Frederik D

Je argumentatie is overweldigend. Maar niet heus.

Als jij dweept met de Bijbelse naam van God, namelijk Jahweh, dan dien je ook te dwepen met de Bijbelse naam van Jezus, namelijk Jesous (Jesoes). Jouw Yeshua-gedweep is gewoon onbijbels. De naam Yeshua komt niet voor in het door God gedicteerde Griekse NT.

Ik wijs je op een inconsistentie in je denken. En jij wordt boos.

• samuel

Ἰησοῦς Iesous (ee-ay-sous`) n/p.

1. Jesus (i.e. Jehoshua), the name of our Lord and two (three) other Israelites of Hebrew origin

KJV: Jesus

יְהוֹשׁוַּע יְהוֹשׁוַּע Yhowshuwa` (yeh-ho-shoo'-ah) (or Yhowshua {yeh-ho-shoo'-ah}) n/p.

1. Jehovah-saved

2. Jehoshua (i.e. Joshua), the Jewish leader

Even ter info Frederik, Wat Ellen zegt klopt.

• Ellen-Josee

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Je argumentatie is overweldigend. Maar niet heus.

>

>

> Als jij dweept met de Bijbelse naam van God,

> namelijk Jahweh, dan dien je ook te dwepen met de

> Bijbelse naam van Jezus, namelijk Jesous (Jesoes).

> Jouw Yeshua-gedweep is gewoon onbijbels.

Jezus was een Jood en hij heette gewoon Yeshua.

> De naam

> Yeshua komt niet voor in het door God gedicteerde

> Griekse NT.

Ik ben niet zo dweperig hoor. Ik probeer je voor wat stomme fouten te behoeden, maar zo te zien; onbegonnen werk.

>

> Ik wijs je op een inconsistentie in je denken. En

> jij wordt boos.

Ik boos?

• Frederik D

Hoe heet Jezus in het Griekse NT?

En het is toch zo dat jij en Ellen de mening zijn toegedaan dat het Griekse NT door God zelf is geïnspireerd?

• Frederik D

Maakt niets uit hoe zijn moeder hem noemde. Maar het maakt alles uit wat er in het Griekse NT staat.

• samuel

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Hoe heet Jezus in het Griekse NT?

Iesous. oftewel Jezus in onze taal Nederlands en Jesus in het Engels, de naam in het Joods Yehoshua is.

>

> En het is toch zo dat jij en Ellen de mening zijn

> toegedaan dat het Griekse NT door God zelf is

> geïnspireerd?

Ofcourse, dat is Engels voor natuurlijk!