Het begrip vaste woonplaats: een vaste woonplaats is een plaats waar iemand gevestigd is zoals een adres, zoals bv ook een hoofdkantoor, aards gezien.
Iemand kan dus verschillende huizen hebben in verschillende landen, maar zijn vaste woonplaats is een huis met adres in Nederland.
Een bedrijf kan verschillende kantoren hebben in diverse landen maar heeft één hoofdkantoor op een adres in een land.
Dat God een vaste woonplaats heeft wil niet zeggen dat Hij nooit ergens anders zou kunnen zijn, en dat bewijs kan je zeker lezen in Exodus als God aan Mozes voorbijtrekt!
20 Hij zeide verder: Gij zoudt Mijn aangezicht niet kunnen zien; want Mij zal geen mens zien, en leven.
21 De HEERE zeide verder: Zie, er is een plaats bij Mij; daar zult gij u op de steenrots stellen.
22 En het zal geschieden, wanneer Mijn heerlijkheid voorbij zal gaan, zo zal Ik u in een kloof der steenrots zetten; en Ik zal u met Mijn hand overdekken, totdat Ik zal voorbijgegaan zijn.
23 En wanneer Ik Mijn hand zal weggenomen hebben, zo zult gij Mijn achterste delen zien; maar Mijn aangezicht zal niet gezien worden.
Exodus 33
Nu geen rare dingen meer verkondigen en eerst zelf eens onderzoek plegen en dan praten.