Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

God als vertaling van Elohim.....

• ¥ Lotje ­­¥

:D

• Anna Lieze

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/read.php?335,14456876,14465675#msg-14465675

Gepost door: ­­¥ Lotje ­­¥ ()

schelden is net zo erg als de rest. Schelden is ook zwakheid van je zelf .Je staat zelf niet stevig op de been dan , je twijfelt ergens , onzekerheid. Schelden is gemeen,

• Frederik D

Yeshua? Waar in het door God geïnspireerde Griekse NT staat Yeshua? Weet jij beter dan Jahweh hoe Jezus heet?

• Frederik D

Lotje meet met twee maten. Namelijk de overige leden van de Bende van Drie. :)

• Johanan

Hoe verzint men het,om te denken dat de allerhoogste naar de aarde komt om met mensen te spreken.

Een pluim voor diegene die daar tegen strijd.

Een paar kleine voorbeelden.

De grootse Schepper van het universum hoefde zijn verheven plaats in de hemel niet te verlaten om aan bepaalde mensen boodschappen over te brengen.

Neem Mozes:sprak hij met God? NEE;…Hand 7:38;…. Deze is het die te midden van de gemeente in de wildernis was met de engel die tot hem sprak op de berg Si̱naï en met onze voorvaders, en hij ontving levende heilige uitspraken om ze U te geven.

In Exodus 3:2 wordt hij als Jehovah’s engel geïdentificeerd. Wij lezen daar: Toen verscheen hem Jehovah’s engel in een vuurvlam midden in een doornbos.”

Neem Gideon: sprak hij met Jehovah? NEE:….„Later kwam Jehovah’s engel en zette zich neer onder de grote boom die in Ofra was, dat aan de Abiëzriet Joas toebehoorde, terwijl diens zoon Gideon bezig was in de wijnpers tarwe uit te kloppen om ze vlug aan het oog van Midian te onttrekken.

Deze boodschapper, Jehovah’s engel, wordt later beschreven alsof hij Jehovah God zelf was.

In de verzen 14 en 15 lezen je: Toen keek Jehovah Gideon aan en zei: ’Ga in deze kracht van u, en gij zult Israël stellig uit Midians handpalm redden.

Zend ik u niet?’ Hij zei op zijn beurt tot hem: ’Neem mij niet kwalijk, Jehovah. Waarmee zal ik Israël redden?

De gematerialiseerde engel die door Gideon werd gezien en met wie hij sprak, wordt in het bijbelse verslag dus voorgesteld alsof hij God zelf was.

In vers 22 zegt Gideon: Ik heb Jehovah’s engel van aangezicht tot aangezicht gezien!

De engel sprak precies wat God hem had opgedragen te spreken. Daarom kan er gezegd worden dat Gideon via deze engel, die als woordvoerder optrad, met God sprak.

Dus ook Abraham heeft niet van aangezicht tot aangezicht met Jehovah gesproken,maar met een engel,er waren er drie,twee gingen er naar Sodom een bleef er achter bij Abraham.

Johanan.

• Frederik D

Dus de Bijbel is niet door God geïnspireerd maar door engelen? Dus Mohammed had toch gelijk?

• samuel

Nee zijn boekje, hij is nogal selectief dat weet je toch! Maar hij kan vast wel uitleggen via zijn WTG bibliotheekje wie er voor Jozua stond in Jozua 5: Jozua ziet een verschijning

13 Voorts geschiedde het, als Jozua bij Jericho was, dat hij zijn ogen ophief, en zag toe, en ziet, er stond een Man tegenover hem, Die een uitgetogen zwaard in Zijn hand had. En Jozua ging tot Hem, en zeide tot Hem: Zijt Gij van ons, of van onze vijanden?

14 En Hij zeide: Neen, maar Ik ben de Vorst van het heir des HEEREN: Ik ben nu gekomen! Toen viel Jozua op zijn aangezicht ter aarde en aanbad, en zeide tot Hem: Wat spreekt mijn Heere tot Zijn knecht?

15 Toen zeide de Vorst van het heir des HEEREN tot Jozua: Trek uw schoenen af van uw voeten; want de plaats, waarop gij staat, is heilig. En Jozua deed alzo.

• Johanan

Voor iemand die overkomt als zeer intelligent,dan laat je het nu zeker achterwege.

Niet zo bijdehand zijn Frederik, maar goed lezen,staat je beter.

Johanan.

• samuel

Oh als iemand de waarheid zegt, dan wil jij hem de mond snoeren door hem bijdehand te noemen.

Niet dat het geen positief woord is, want Frederik D is bijdehand genoeg om te erkennen dat de NWV vooringenomen is en aangepast is naar de leer van het WTG.

• BOAZ

Hoe haal jij het in jouw hoofd om te strijden tegen de Allerhoogste!

NWV Exodus 15:3 Jehovah is een manlijk persoon van oorlog. Jehovah is zijn naam.

Hij verscheen op de door jou aangehaalde Schriftplaatsen.

Boaz.