Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Kritiek op Nederland - Bijbel eist humaan vluchtelingenbeleid

• perihelium

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> Dit heeft niets maar dan ook niets met de Bijbel

> te maken of met welk heilig boek dan ook deze

> discussie. JIJ MISBRUIKT HET HEILIGE BOEK TOT OP

> HET BOT.

>

> En jij weet niets maar dan ook niets van de

> vluchtelingen problematiek en dat maakt mij boos.

> Hier een beetje de heilig uithangen in die

> vluchtkerk van je, maar echte vluchtelingen en

> mensen in nood heb jij nog nooit geholpen, al dan

> niet betaald. Je weet wel waar geschoten word en

> mensen ook daadwerkelijk dood gaan die niet naar

> Nederland kunnen omdat die zogenaamde

> vluchtelingen van jou de boel traineren en zo de

> beschikbare plaatsen bezet houden en daar doe jij

> een mee. EN JA, DAT MAAKT MIJ BOOS dat domme

> gezwam van je.

Ik vroeg dat omdat dit een Bijbelprikbord is. Ik vind het fijn voor je dat je in Thailand zit en dat het goed met je gaat. Weet wel dat dat een voorrecht is en dat niet iedereen in deze wereld zo makkelijk kan kiezen en het zo makkelijk heeft.

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> Is het volgende niet waar?

>

> -"De onmenselijke Nederlandse staat geeft je te

> eten. Waarom weiger je je uitkering niet en ga je

> niet bidden voor je dagelijkse manna?"

Ik heb antwoord gegeven. Waarom geef jij dat niet?

• Sfred+

In alle ernst en redelijkheid; Zouden er meer gelovigen dan ongelovigen zijn die opkomen voor en/of hulp (willen) bieden aan (uitgeproduceerde) vluchtelingen/asielzoekers?

Ik heb geen idee hoor, ik heb nooit percentages gehoord of gelezen maar het lijkt me sterk dat alleen alle gelovigen van welke snit dan ook pro - en alle nietgelovigen anti zijn.

Los van het feit of het economische vluschtelingen zijn of gelukzoekers , dat is een andere discussie.

(tu)

Als we inderdaad even alles los laten en puur over hulp praten dan maakt niet uit denk ik en zal je weinig verschil zien in percentage. De 1 doet het inderdaad uit zijn geloof en de ander doet het uit medemenselijkheid en de derde weer dat het gewoon werk is en er een salarisstrookje aan vast zit, simplistische verteld.

Ik kan alleen uit mijn eigen perioden praten dat geloof nooit ter spraken kwam en er ook niet toe deed wat iemand zijn geloof was. Daarmee vermijd je ook deze discussies waar duidelijk hier een gelovige op zijn borst staat te klopen hoe goed hij wel niets is tegen over niet gelovige. Dat was ook de hoofdreden dat wij nooit over geloof prate en ook niet naar mensen keken wie, wat, waar in geloofde met een reddings/hulp actie.

• Sfred+

Wie zeg dat het makelij kiezen is/was? Dat maak jij er weer van. Jij maakt misbruik van het heilige boek jongen, jij haalt te pas en te onpas erbij als het jouw uitkomt. En als jij zo gelovig bent zoals jij doet voorkomen hier, wordt jij daar een keer voor gestraft.

• Sfred+

Geen antwoord, zoals altijd :D:D:D

• perihelium

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> Wie zeg dat het makelij kiezen is/was? Dat maak

> jij er weer van. Jij maakt misbruik van het

> heilige boek jongen, jij haalt te pas en te onpas

> erbij als het jouw uitkomt. En als jij zo gelovig

> bent zoals jij doet voorkomen hier, wordt jij daar

> een keer voor gestraft.

Makkelijk kiezen omdat wij met ons Nederlands paspoort vrijwel overal naartoe kunnen. Anderen hebben dat voorrecht niet.

• Sfred+

Misschien is hij god wel en maakt hij het wel uit.

• theo

Je moet als hulpverlener natuurlijk ook nooit je eigen geloof bij de hulpvrager door de strot duwen.

Hooguit vertellen welke betekenis je eigen geloof voor je heeft als dat ter sprake komt.

Bij (grote) rampen verlenen mensen hulp en staan zij aan zij, ongeacht kleur, (etnische) achtergrond, geloof of sexuale geaardheid.

Toch??

• samuel

Vertel eens theo, je schijnt er ervaring mee te hebben?

• Sfred+

Overal naar toe kunnen is wat anders ergens heen gaan en handje ophouden. Hou jij je handje maar op in Thailand, met tien schoppen onder je kont het vliegtuig in LET OP waar je vandaan gekomen bent wordt je naar teruggestuurd met de maatschappij waar je mee gekomen bent, papieren of geen papieren Weigert de maatschappij zo een passagier is het afgelopen met zijn landingsrechten en gaat de kist aan de ketting.. O ja, je moet ook de kosten zelf ophoesten en doe jij dat niet blijf je net zo lang in detentie tot je het wel kan betalen.

De echte vluchtelingen worden wel toegelaten en komen in vluchtelingen kampen terecht. Ga daar een kijken en kom dan nog eens aan met je achterlijk domme gezwam Kritiek op Nederland - Bijbel eist humaan vluchtelingenbeleid. Ik heb het meerder keren gezegd, jij en je vluchtelingen vriendjes weten niet waar jullie over praten.