Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Kritiek op Nederland - Bijbel eist humaan vluchtelingenbeleid

• perihelium

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> kom nu eerst eens met up to date cijfers, want je

> cijfertjes kloppen niet en zijn gebaseerd op

> inschrijvingen uit een niet up to date

> kerkregisters. Haal daar nu de mensen vanaf die

> niet meer geloven en nooit meer naar de kerken

> komen dan storten je cijfertjes geheel in.

Het is dus veel meer want er zijn veel gelovigen die niet bij een kerk staan ingeschreven.

> Elke

> maand moet er ergens in NL wel een kerk sluiten.

> Nederland gelooft steeds minder of wij dat nu leuk

> vinden of niet.

Steeds meer gemeenten komen samen op andere plekken dan traditionele kerken.

>

> En Boeddhisme is een geloof/religie, vertel eens?

> Ik ben zeer benieuwd.

Noem jij Boeddhisme seculier?

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> Een antwoord als een vraagteken behoed je voor een

> leugen zeker. Want leugenaars komen in de hel.

Gelukkig bepaal jij of ik niet wie wel of niet in de hel komt en ook voor jou is er ook nog een kans op het beste. Ik zei eerder al dat het niet klopt wat je zegt en vroeg hoe je daarbij komt.

• perihelium

Douce Schreef:

——————————————————-

> Ik zou dezulken helpen als ze op mijn pad komen,

> dat is iets anders dan ze op te zoeken.

Jij hebt het over ze opzoeken.

> Onderbuikgevoelens kunnen de mens misleiden.

>

> Douce

Jij hebt het over die gevoelens en waar je je door kan laten leiden. Je weet ook van de situatie van deze mensen en dat je ze kunt opzoeken. Iets weten en daar niks mee doen als dat in je mogelijkheid ligt lijkt mij met misleiding te maken te hebben.

• theo

In alle ernst en redelijkheid; Zouden er meer gelovigen dan ongelovigen zijn die opkomen voor en/of hulp (willen) bieden aan (uitgeproduceerde) vluchtelingen/asielzoekers?

Ik heb geen idee hoor, ik heb nooit percentages gehoord of gelezen maar het lijkt me sterk dat alleen alle gelovigen van welke snit dan ook pro - en alle nietgelovigen anti zijn.

Los van het feit of het economische vluschtelingen zijn of gelukzoekers , dat is een andere discussie.

• perihelium

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> Lazer toch op man ik heb met echte vluchtelingen

> gewerkt en ze geholpen, opgevangen, vervoerd, eten

> uitgedeeld en de overleden geborgen. Daarom ben ik

> ook zo hard geworden tegen economische

> vluchtelingen die te veel geld en plaatsen

> opslokken voor mensen die het echt nodig hebben en

> tegen mensen zoals jij die met ongelofelijke

> oogkleppen oplopen, misbruikt worden, in de zeik

> genomen worden zonder dat ze het zelf in de gaten

> hebben

>

> Jij bent niet helemaal goed in je hoofd met je

> gezwets dat Nederland geen seculiere staat is.

> Zoek hulp….

Kom je hier om te schelden en schoppen of om vanuit je geloof over de Bijbel te discussiëren?

• Sfred+

De kinderen waar we over praten worden hier 9 van de 10 keer bewust gedumpt. 18 jaar uitzetten en het probleem lost zich van zelf op. Het is namelijk een reden waarom zij dat doen. Later een verblijfsvergunning, daarna neutralisatie en daarna gezinshereniging.

Zo heb je in Azië veel mensen die bedelen met misvormde kinderen, hou altijd in je achterhoofd dat deze kinderen door maffia bendes bewust misvormt worden omdat ze zo meer geld binnenbrengen als bedelaar, vooral van toeristen.

Dit krijg je alleen maar uit de wereld als wij deze kinderen, hoe hard het ook is geen geld meer geven en zodoende verliest deze mafia bendes hun interesse in deze walgelijke handel.

Ps als je de onderbuik uitschakelt en je kijkt naar de Mauro zaak, dan zal ieder bepaalden dingen gelijk opvallen en weten dat hij gewoon weg moet uit Nederland. Er is gewoon een huilie huilie zaak van gemaakt om met valse sentimenten de mensen in het land in de zeik te nemen. Tis hard als hij weg moet ik weet het, maar over 5 jaar heb je weer 1000 Mauro's.

We hebben plaats in Nederland voor echte vluchtelingen en immigranten die gelijk bijdragen aan de Nederlandse economie en gelijk hun eigen broek ophouden.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> In alle ernst en redelijkheid; Zouden er meer

> gelovigen dan ongelovigen zijn die opkomen voor

> en/of hulp (willen) bieden aan (uitgeproduceerde)

> vluchtelingen/asielzoekers?

>

> Ik heb geen idee hoor, ik heb nooit percentages

> gehoord of gelezen maar het lijkt me sterk dat

> alleen alle gelovigen van welke snit dan ook pro -

> en alle nietgelovigen anti zijn.

>

> Los van het feit of het economische vluschtelingen

> zijn of gelukzoekers , dat is een andere

> discussie.

Mijn ervaring is dat het zeker niet alleen gelovigen zijn die helpen en ook niet alleen politiek links georiënteerde. Ieder mens is daartoe in staat.

• Sfred+

> kom nu eerst eens met up to date cijfers, want je

> cijfertjes kloppen niet en zijn gebaseerd op

> inschrijvingen uit een niet up to date

> kerkregisters. Haal daar nu de mensen vanaf die

> niet meer geloven en nooit meer naar de kerken

> komen dan storten je cijfertjes geheel in.

Het is dus veel meer want er zijn veel gelovigen die niet bij een kerk staan ingeschreven.

> Elke

> maand moet er ergens in NL wel een kerk sluiten.

> Nederland gelooft steeds minder of wij dat nu leuk

> vinden of niet.

Steeds meer gemeenten komen samen op andere plekken dan traditionele kerken.

Jij bent het geheel geestelijk aan het verliezen.

> En Boeddhisme is een geloof/religie, vertel eens?

> Ik ben zeer benieuwd.

Noem jij Boeddhisme seculier?

Nee walgelijk ventje dat is de vraag nu niet. Jij bent in mijn ogen meer en meer een huftertje aan het worden.

• Sfred+

Dit heeft niets maar dan ook niets met de Bijbel te maken of met welk heilig boek dan ook deze discussie. JIJ MISBRUIKT HET HEILIGE BOEK TOT OP HET BOT.

En jij weet niets maar dan ook niets van de vluchtelingen problematiek en dat maakt mij boos. Hier een beetje de heilig uithangen in die vluchtkerk van je, maar echte vluchtelingen en mensen in nood heb jij nog nooit geholpen, al dan niet betaald. Je weet wel waar geschoten word en mensen ook daadwerkelijk dood gaan die niet naar Nederland kunnen omdat die zogenaamde vluchtelingen van jou de boel traineren en zo de beschikbare plaatsen bezet houden en daar doe jij een mee. EN JA, DAT MAAKT MIJ BOOS dat domme gezwam van je.

• CU

Is het volgende niet waar?

-“De onmenselijke Nederlandse staat geeft je te eten. Waarom weiger je je uitkering niet en ga je niet bidden voor je dagelijkse manna?”