Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

1+1=1

• Frederik D

Je hebt niets aangetoond. Mijns inziens speelde je een flauw semantisch spelletje door de termen “god” en “God” te verwarren.

Logisch-semantisch gezien is een zoon van een godheid zelf ook een godheid, vooral als die zoon goddelijke eigenschappen en gaves heeft.

We zullen het nooit eens worden tenzij jij je christelijk geloof opgeeft.

Ik weet dat persona vooral masker betekent en ook personage. Vergelijk: dramatis personae. De personen in een toneelstuk. Zulke personen zijn geen echte personen.

Die personen van de Triniteit moet je inderdaad zien als rollen (ook een dramaturgische term), als manifestaties of zoiets.

Zelf denk ik dat het beste is om Jezus als een menselijk profeet te zien en dus niet als een aparte godheid en ook niet als God zelve.

Wat dat betreft had Mohammed gelijk. Mohammed kende via de markt de discussies over het ware geloof.

• samuel

Het wtg is onzorgvuldig geweest in hun vervalsen van de Bijbel.

In Jesaja 43 staat: 10 Gij zijt, luidt het woord des HEREN, mijn getuigen, en mijn knecht, die Ik verkoren heb, opdat gij het weet en in Mij gelooft en inziet, dat Ik dezelfde ben; vóór Mij is er geen God geformeerd en na Mij zal er geen zijn.

Maar volgens de wtg leer dus heeft God dus een God geformeerd. zoals je kunt lezen in hun Johannes 1 vervalsing.

• Anna Lieze

11 Ik, ík ben de HEER!

Buiten mij is er niemand die redt.

Mag Jezus niet meedoen ?

• BJE

David Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> -

> > Ik kan hier helemaal in meegaan omdat Jezus

> > Christus mens was. Maar kan jij ook meegaan in

> de

> > goddelijkheid van Hem die de zonde niet heeft

> > gekend, Jezus Christus?

>

> Wat versta je onder goddelijkheid?

> Bedoel je dat Jezus als beeld van God de

> goddelijke natuur uitstraalde ( kol 1:15) ? Ben ik

> nee eens

> Maar dan nog is een beeld va God niet God zelf

>

> David ;)

Op het eerste gezicht lijkt er wel wat in je opvatting. Maar bij nader inzien, ontstaat er toch een probleem.

Het lijkt mij onmogelijk dat iets Gods werkelijkheid afstraalt/weergeeft als het niet ook zelf God is.

Verderop betoog je ook dat Jezus niet God is. Je gaat daarbij helemaal niet in op Thomas' uitspraak

tegen hem: “Mijn Here en mijn God!” Dat is een krasse uitspraak. Natuurlijk zeg je daar niets over omdat het je gehele theorie dat Jezus geen God was ontkracht.

Je bent m.i. eenzijdig in je interpretatie en daarom onvolledig.

BJE

• BJE

LeSage2 Schreef:

——————————————————-

> Dan is de drie-eenheid er dus niet.

Waarom niet?

Wij kunnen onze menselijke mening over God wel hebben, maar zeker niet opleggen aan God. Zo van: als één van de drieëenheid stierf, moesten de andere (Vader en H Geest) ook sterven. Er is geen dwingende reden om dat aan te nemen.

Als een man sterft, hoeft zijn vrouw niet ook te sterven. Wel houdt op dat moment hun huwelijk op te bestaan. In Jezus' geval kon hij na zijn opstanding weer opgenomen worden in de drieëenheid. Dat gebeurde dan ook als we de reacties zien van de mensen die hij ontmoette na zijn opstanding en dat hij hen verscheen vanuit de goddelijke wereld.

BJE

• Scarlett 2de

1x1x1=1:D

• LiaDonkers

Bestaat er ook een wiskunde-prikbord?

• Frederik D

Inderdaad. Dat is een contradictie in het WTG-geloof. Tenzij je uiteraard die tekst symbolisch uitlegt. Maar zo'n uitleg lijkt mij, althans volgens de semantische logica (de logica van de betekenissen), onmogelijk.

• samuel

Dat is het ook samen met de tekst van BJE, en Titus 2: 13 verwachtende de zalige hoop en de verschijning der heerlijkheid van onze grote God en Heiland, Christus Jezus,

Het wtg heeft in deze tekst gewoon het woordje de toegevoegd, nergens te vinden in het Griekse origineel, aanpassen is hun devies.

13in afwachting van de gelukkige hoop en glorierijke manifestatie van de grote God en van Redder van ons, Christus Jezus, nvw.

• David

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Logisch-semantisch gezien is een zoon van een

> godheid zelf ook een godheid, vooral als die zoon

> goddelijke eigenschappen en gaves heeft.

In bijbel staat dat de mens bijna goddelijk naar het beeld en gelijkenis van de schepper is geschapen.

Zo worden de gelovigen kinderen van God genoemd.

Volgens jouw definitie zouden we dan ook goden.zijn

Volgens de bijbelse definitie is God van nature onsterfelijk, almachtig en alwetend uit wie alles is ontstaan

Aangezien daar er van die God maar één van is ben ik volgens de bijbelse definitie een unitarier