Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

1+1=1

• Johanan

Jij je zin,droom maar lekker verder.

Kom toch man wordt wakker.

Haal die kruiwagen zand eens uit je ogen,misschien ga je het dan onderscheiden,dat Jezus de zoon van Jehovah is.

En dat het twee afzonderlijke personen zijn.

Jezus roept "Mijn vader is GROTER dan ik; En Jehovah roept"Dit is mijn zoon luister naar hem

Die God van Jullie doet aan buikspreken.

Jouw God Jezus is op aarde dat beweer je,maar er kwam een stem uit de hemel.

Wat is satan toch listig,die rat heef honderde miljoenen mensen geestelijk blind gemaakt jouw inbegrepen.

Johanan.

• ¥ Lotje ­­¥

nou ja zeg , doe niet zo vervelend . Jij antwoord altijd een vraag met een vraag . of zie je dat zelf niet. Keessie stelt een vraag aan iemand en je veroordeeld gelijk .:S

• ¥ Lotje ­­¥

God Zelf heeft de volledige eenheid van man en vrouw gegeven en ons lichaam daar op gebouwd. In de regel, die Hij erbij geeft in Genesis 2: 24 kun je drie stappen ontdekken:

je losmaken van je ouders, een relatie opbouwen met een eigen partner - er staat immers zíjn vrouw -

Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, zij zullen één zijn.

Genesis 2: 24

en dan ook lichamelijk één worden.

• LeSage2

BJE Schreef:

——————————————————-

> LeSage2 Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Dan is de drie-eenheid er dus niet.

>

>

> Waarom niet?

Omdat je dat zelf aangaf in je reaktie.

• perihelium

¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> God Zelf heeft de volledige eenheid van man en

> vrouw gegeven en ons lichaam daar op gebouwd. In

> de regel, die Hij erbij geeft in Genesis 2: 24 kun

> je drie stappen ontdekken:

> je losmaken van je ouders, een relatie opbouwen

> met een eigen partner - er staat immers zíjn

> vrouw -

>

> Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten

> en zich hechten aan zijn vrouw, zij zullen één

> zijn.

>

> Genesis 2: 24

>

> en dan ook lichamelijk één worden.

Heb je dit zelf geschreven? Dit zijn twee stappen en ik mis hier de grootste stap; de bruid van Christus die één is met Christus.

• BJE

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Jij je zin,droom maar lekker verder.

> Kom toch man wordt wakker.

> Haal die kruiwagen zand eens uit je ogen,misschien

> ga je het dan onderscheiden,dat Jezus de zoon van

> Jehovah is.

> En dat het twee afzonderlijke personen zijn.

> Jezus roept "Mijn vader is GROTER dan ik; En

> Jehovah roept "Dit is mijn zoon luister naar hem

> Die God van Jullie doet aan buikspreken.

> Jouw God Jezus is op aarde dat beweer je,maar er

> kwam een stem uit de hemel.

> Wat is satan toch listig,die rat heef honderde

> miljoenen mensen geestelijk blind gemaakt jouw

> inbegrepen.

>

> Johanan.

Johanan, dit zie je helemaal verkeerd. Ik droom niet. Ik neem het je ook niet kwalijk dat je je goede humeur verliest. Niet één van je argumenten heb ik heel gelaten en dat komt hard aan. Uit je felle reactie blijkt in elk geval dat ik duidelijk ben geweest. Hoewel je door velen in het leven met een kluitje in het riet gestuurd wordt, is dat nu niet gebeurd. Voor eens en voor altijd heb je de argumenten gekregen waar het om draait. Dit is een rijk moment.

Nog even dit:

Jezus en de Vader zijn beide God, maar je hebt een misvatting als je denkt dat het daardoor één en dezelfde persoon is. Het blijven twee personen, maar zijn beide volkomen goddelijk. Daardoor zijn ze beide toch een eenheid. Dus inderdaad bij Jezus doop kwam er een stem uit de hemel: Jij bent mijn zoon, die ik liefheb. Zo sprak de Vader tot zijn geliefde Zoon.

In Handelingen 2:36 heet het: Daarom moet het ganse huis Israëls weten dat God hem èn tot Christus èn tot HERE gemaakt heeft, …

BJE

• Eliyahu

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Jij je zin,droom maar lekker verder.

> Kom toch man wordt wakker.

> Haal die kruiwagen zand eens uit je ogen,misschien

> ga je het dan onderscheiden,dat Jezus de zoon van

> Jehovah is.

Bs'd

Hij denkt dat God zijn eigen zoon is, en tegelijkertijd zijn eigen vader.

• BJE

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

> .

(helemaal niets dus.) Wel werd het kopje veranderd: Man en vrouw één wezen? Ja, maar het ene wezen is niet één!

E, dit zie je alweer verkeerd. In de tuin van Eden waren man en vrouw zeker één vlees zoals God het bedoeld had, want Hij zag dat het goed was. Eén vlees betekent zeker: één in gevoelen, wil en verlangen, maar bovenal: één in gezamenlijke wil om God te dienen. Zij waren twee personen, twee wezens zo je wilt, maar zij vormden tegelijk “één vlees”. En als je dat meent te kunnen ontkennen dan beklaag ik ieder met wie jij iets deelt over je geloof. Dan leef je in een waan, in eigen waan. Daar is nog nooit iets goeds van gekomen.

BJE

• Eliyahu

BJE Schreef:

——————————————————-

> Jezus en de Vader zijn beide God, maar je hebt een

> misvatting als je denkt dat het daardoor één en

> dezelfde persoon is. Het blijven twee personen,

> maar zijn beide volkomen goddelijk.

Bs'd

Als je twee goddelijke personen hebt, dan heb je twee goden. Dit ivm het feit dat 1 + 1 = 2, ook al geloof jij in de ongeloofelijke idioterie van 1 + 1 = 1.

> Daardoor zijn

> ze beide toch een eenheid.

Honderd soldaten kunnen één eenheid vormen, maar het blijven honderd soldaten.

Zo kunnen jouw twee goden een eenheid vormen, maar het blijven twee goden = polytheïsme = afgoderij.

> In Handelingen 2:36 heet het: Daarom moet het

> ganse huis Israëls weten dat God hem èn tot

> Christus èn tot HERE gemaakt heeft, …

Het woord “HERE” met hoofdletters komt niet voor in het NT.

• theo

Evenwel 1…schreef ik niks nieuws hoor.

Evenwel 2.. Discussies gaan hier zelden over “”in gesprek gaan met elkaar"'

maar doorgaans “” ik heb gelijk, ik ben dus de goede en jij de foute“”

Je ziet het door de beledigingen aan andersdenkenden gericht van sommige prikkers en b.v. het geschreeuw van E.