Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

God is Volmaakt.

• LeSage2

Dat had ik nou ooit met priesteressen in de New Age :)

Maar natuurlijk mogen gehandicapte dominees in de kerk komen.

Ik zou alleen wel eens willen weten of er ooit wel eens beslist is dat ze niet op de kansel hun ambt mogen bedienen. En waarom dan niet:)

• Frederik D

Ja, dat is zo. Vooral biblicisten (mensen die de Bijbel letterlijk nemen) munten hier in uit. Wat echt niet meer letterlijk genomen kan worden, wordt zeer symbolisch uitgelegd. Te symbolisch vaak.

• LeSage2

Okay i.c.

Benieuwd of iemand ook daadwerkelijk invalide dominees kent.

• LeSage2

Dat van de wateren onder de aarde bijvoorbeeld?

• LeSage2

Maar kennelijk een koninkrijk dat een toekomstige zaak is, en daarom dus niet zoveel afhangt van of men in Jezus gelooft of niet.

• Anna Lieze

Predikant Freddie Combs

http://www.cross.tv/blog/35305

• Frederik D

Hoezo vrouwenonderdrukking? Ik was een jongetje en kon nooit zwijmelen bij een mooie vrouwelijke dominee want die had je niet. Jongetjes zoals ik werden pas onderdrukt. Is er geen TV-programma waar ik mijn gram kan halen en onderwijl met de hele wederzijdse families uitgebreid gratis en voor niets kan eten, het liefst in het buitenland? Anna Witsgche of hoe ze heet en Bram van Leeuwen of wat zijn naam is neem ik wel voor lief.

• David

LeSage2 Schreef:

-

>

> Maar, als we er even vanuit gaan dat ieder mens

> door God volmaakt gegeven en geschapen is,….het gevolg van de zondeval.

Dat is dus niet waar. Alleen Adam en Eva waren volmaakt geschapen en de rest van de mens is gedegenereerd.

Jouw nichtje lichamelijk meer dan normaal.

> waar is dan het punt dat mijn invalide nichtje

> 100% gaaf door God werd “afgeleverd” en vervolgens

> de scheiding van God zijn invalidiserende werking

> deed?

Dat doen de mismaakte genen die ieder mens heeft

>

> En wat betekent in dit verband de tekst dat

> Christus de scheiding tussen God en mens heeft

> opgeheven?

Dat ieder mens die wil weer zich met God kan verzoenen maar dat betekent niet dat de dood is overwonnen.

.

David ;)

• Frederik D

Nou, de zondvloedgeologie neemt dat uiterst letterlijk. Maar de sluizen in het hemelgewelf worden wel weer symbolisch opgevat.

• LeSage2

hmmm…..tja.

Dit valt niet echt onder wat iedereen als invalide beschouwt. Denk ik. :)