Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

God is Volmaakt.

• Leo

Daniël 4 vers 35.

En al de inwoners der aarde zijn als niets geacht, en Hij doet naar Zijn wil met het heir des hemels en de inwoners der aarde, en er is niemand, die Zijn hand afslaan, of tot Hem zeggen kan: Wat doet Gij?

Jesaja 55

8 Want Mijn gedachten zijn niet ulieder gedachten, en uw wegen zijn niet Mijn wegen, spreekt de HEERE.

9 Want gelijk de hemelen hoger zijn dan de aarde, alzo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen, en Mijn gedachten dan ulieder gedachten.

10 Want gelijk de regen en de sneeuw van den hemel nederdaalt, en derwaarts niet wederkeert; maar doorvochtigt de aarde, en maakt, dat zij voortbrenge en uitspruite, en zaad geve den zaaier, en brood den eter;

11 Alzo zal Mijn woord, dat uit Mijn mond uitgaat, ook zijn, het zal niet ledig tot Mij wederkeren; maar het zal doen, hetgeen Mij behaagt, en het zal voorspoedig zijn in hetgeen, waartoe Ik het zende.

12 Want in blijdschap zult gijlieden uittrekken, en met vrede voortgeleid worden; de bergen en heuvelen zullen geschal maken met vrolijk gezang voor uw aangezicht, en alle bomen des velds zullen de handen samenklappen.

13 Voor een doorn zal een denneboom opgaan, voor een distel zal een mirteboom opgaan; en het zal den HEERE wezen tot een naam, tot een eeuwig teken, dat niet uitgeroeid zal worden.

Ik heb ook een gehandicapte zus.

Ik heb geleerd tegen God te zeggen “Heer ik weet niet waarom maar ik weet dat U alles goed zal maken”.

Openbaring 21

De nieuwe hemel en de nieuwe aarde

1 En ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer.

2 En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, nederdalende van God uit den hemel, toebereid als een bruid, die voor haar man versierd is.

3 En ik hoorde een grote stem uit den hemel, zeggende: Ziet, de tabernakel Gods is bij de mensen, en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen Zijn volk zijn, en God Zelf zal bij hen en hun God zijn.

4 En God zal alle tranen van hun ogen afwissen; en de dood zal niet meer zijn; noch rouw, noch gekrijt, noch moeite zal meer zijn; want de eerste dingen zijn weggegaan.

5 En Die op den troon zat, zeide: Ziet, Ik maak alle dingen nieuw. En Hij zeide tot mij: Schrijf, want deze woorden zijnwaarachtig en getrouw.

6 En Hij sprak tot mij: Het is geschied. Ik ben de Alfa en de Oméga, het Begin en het Einde. Ik zal den dorstige geven uit de fontein van het water des levens voor niet.

7 Die overwint, zal alles beërven; en Ik zal hem een God zijn, en hij zal Mij een zoon zijn.

8 Maar den vreesachtigen, en ongelovigen, en gruwelijken, en doodslagers, en hoereerders, en tovenaars, en afgodendienaars, en al den leugenaars, is hun deel in den poel, die daar brandt van vuur en sulfer; hetwelk is de tweede dood.

Dit is wat ik geloof.

Dit is wat ik belijd.

Dit is wat ik verwacht.

Leo.

Want Ik heb geen lust aan den dood des stervenden, spreekt de Heere HEERE; daarom bekeert u en leeft.

• Channah

Ik maak mij helemaal geen zorgen om mijn zus. dat is niet meer nodig, want ze is na die huidtransplantatie - 10% van haar lichaam - en nog tweemaal een fout van de begeleiding met een gebroken bovenarm en ene gebroken heup, met opnieuw ziekenhuisopnamen waarbij ze opnieuw doodsbang was voor Jezus, uiteindelijk vrij rustig overleden aan ??????darmkanker????? Ik weet het niet, heb haar op het laatst verder onderzoek bespaard.

Maar mijn zus met haar verstandelijke beperking en bovendien lijdend aan schizofrenie was dus zeker niet volmaakt inde ogen der alleswetende christenen, dus die hemelpoort blijft gesloten voor haar, hoewel er, zoals ik in mijn vorige bericht al zei, altijd nog in allerlei bochten gedrongen kan worden om haar alsnog naar binnen te duwen.

• Frederik D

Mijns inziens dienen christenen zeer terughoudend te zijn in hun uitspraken over wie wel of niet naar de hemel gaat. Niet alleen uit ethische overwegingen maar ook uit bijbelse en theologische overwegingen.

Veroordeel niet opdat ge zelf niet veroordeeld worde.

• Sietse 45

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Mijns inziens dienen christenen zeer terughoudend

> te zijn in hun uitspraken over wie wel of niet

> naar de hemel gaat. Niet alleen uit ethische

> overwegingen maar ook uit bijbelse en theologische

> overwegingen.

>

> Veroordeel niet opdat ge zelf niet veroordeeld

> worde.

Dit zijn echte ware woorden.

• LeSage2

Je kunt ook gewoon zeggen dat je het niet weet Leo. Dat is helemaal niet erg.

• LeSage2

samuel Schreef:

——————————————————-

> Iedereen is volmaakt in zijn zijn, dus de invalide

> is volmaakt in zijn/haar invalide zijn!

>

> Het is de mens die er een andere invulling aan

> geeft!

>

> De mens zit in een jas van vlees en bloed!!!

Een onbijbelse gedachte.

Genesis 2:7

7 Toen maakte God, de HEER, de mens. Hij vormde hem uit stof, uit aarde, en blies hem levensadem in de neus.

Genesis 3,19

Zweten zul je voor je brood, totdat je terugkeert tot de aarde, waaruit je bent genomen: stof ben je, tot stof keer je terug.’

Genesis 18,27

Hierop zei Abraham: ‘Nu ik eenmaal zo vrij ben geweest de Heer aan te spreken, hoewel ik niets dan stof ben:

Job 10,9

Bedenk toch dat u mij uit leem gevormd hebt,

Psalmen 103,14

Want hij weet waarvan wij gemaakt zijn, hij vergeet niet dat wij uit stof zijn gevormd.

En zo kan ik nog wel even door gaan.

M.a.w.: de mens is vlees en bloed, en daar mogen we nog blij mee zijn, omdat ‘vlees en bloed’ toch een tamelijk hoge ontwikkeling van materie is. Niets meer of minder. Zoals Dick Swaab schreef: 'wij zijn ons brein'.

• Sfred+

Heb je het bericht van Channah gelezen? Gezien je opmerkingen over schizofrenie elders. Ik zal maar even mijn mondje houden als ik jouw was. Een beetje zelfreflectie kan in dit geval geen kwaad. 8-)

• samuel

Geweldig voor Dick!

Maar wij zijn van vlees en bloed, en ons brein zit in dat stoffelijke lichaam, dus Swaab is een beetje kortzichtig, wij zijn meer dan ons brein, maar wel in een stoffelijke jas.

Maar even terug te koen op de on-Bijbelse gedacht volgens jou, die weerleg ik hier: 16 Simon Petrus antwoordde en zeide: Gij zijt de Christus, de Zoon van de levende God! 17 Jezus antwoordde en zeide: Zalig zijt gij, Simon Barjona, want vlees en bloed heeft u dat niet geopenbaard, maar mijn Vader, die in de hemelen is. Matt.16

Geen vlees en bloed dus ook geen brein! Dag Swaab!

44 Er wordt een natuurlijk lichaam gezaaid, en een geestelijk lichaam opgewekt.

Is er een natuurlijk lichaam, dan bestaat er ook een geestelijk lichaam. 45 Aldus staat er ook geschreven: de eerste mens, Adam, werd een levende ziel; de laatste Adam een levendmakende geest. 46 Doch het geestelijke komt niet eerst, maar het natuurlijke, en daarna het geestelijke. 47 De eerste mens is uit de aarde, stoffelijk, de tweede mens is uit de hemel. 48 Gelijk de stoffelijke is, zijn ook de stoffelijken, en zoals de hemelse is, zijn ook de hemelsen. 49 En gelijk wij het beeld van de stoffelijke gedragen hebben, zo zullen wij het beeld van de hemelse dragen.

1 Kor.15

50 Dit spreek ik evenwel uit, broeders: vlees en bloed kunnen het Koninkrijk Gods niet beërven en het vergankelijke beërft de onvergankelijkheid niet. 51 Zie, ik deel u een geheimenis mede. Allen zullen wij niet ontslapen, maar allen zullen wij veranderd worden, 52 in een ondeelbaar ogenblik, bij de laatste bazuin, want de bazuin zal klinken en de doden zullen onvergankelijk opgewekt worden en wij zullen veranderd worden. 53 Want dit vergankelijke moet onvergankelijkheid aandoen en dit sterfelijke moet onsterfelijkheid aandoen. 1 Kor. 15

Dus we worden opgewekt in een onvergankelijk lichaam, een nieuw lichaam dus een geestelijk lichaam, weg invaliditeit!!!

De mens zit alleen in een jas van vlees en bloed, maar is meer dan vlees en bloed!

• perihelium

Je citeert het zelf al; gevormd. Ben jij (in wezen) je vorm of je inhoud?

• LeSage2

Om het maar eens op jouw altijd-onduidelijke manier te zeggen: ik ben die ik ben. :)