Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

misdadigers opsporen

• perihelium

Theo Bert Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Kan toch! Duiken is een leuke hobby en handig!

> Er zal maar iemand waarvan je houdt spoorloos

> zijn.En als je weet dat iemand die als integer

> bekend staat je verder kan helpen, laat jij het er

> dan bij zitten?

Als je als gelovige gehoorzaam aan de Bijbel wil zijn ga je toch niet naar een paragnost?!

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ja, zoiets. Maar misschien vind je zo wel een

> partner.

Een partner misschien wel maar geen maagd. (dat had er nog bij moeten staan..)

> Maar zeker geen oplossing voor een

> misdrijf.

>

> Op de pulpzenders heeft men het geprobeerd om

> misdrijven via paragnostiek op te lossen. Score

> was nul. Maar wel een hoop voor de hand liggende

> praatjes. “Ik voel haat”. Nee, de dader bracht

> zijn slachtoffer uit mensenliefde om.

Als het een pulpzender is kan je een score ook met een korrel zout nemen.. Er zijn mensen die uit mensenliefde of dierenliefde doden en dat ze dat denken en gehoor aan geven is juist zo ziek aan die mensen.

• samuel

Perihelium heeft al een antwoord gegeven, waar ik het zeker mee eens ben.

Ik ben van mening en geloof dat God de meest integere is die er bestaat en dat men bij Hem moet wezen.

Als je een paragnost moet raadplegen, en die kan je alleen maar vertellen dat de vermiste dood is, ben je te laat!

Om als christen naar een paragnost te gaan is niet echt christelijk, om het maar zo te zeggen.

• Frederik D

Blijft vreemd dat als God zelf niets zegt, de profeet Samuel wel komt opdagen. Was het wel de echte profeet?

Het verhaal lijkt mij eerder psychologisch van waarde dan theologisch. De zielestrijd van Saul.

• samuel

Ja dat klopt, en onze wateren zijn niet altijd helder, dus moet veel op de tast worden gedaan door de duiker, dan zijn paranormale gaven zeker een aanwinst, dat maakt het raden makkelijker! ;)

• Frederik D

Ook dat komt voor. Moeders in de psychische knoop die hun kinderen ombrengen. Moeten zulke vrouwen worden gestraft? Zijn ze niet al genoeg gestraft?

Maar de meeste moorden lijken mij toch daden van agressie, niet van verwrongen liefde.

• Frederik D

Ja, ik wel. Hoe vreselijk het ook is.

• Sfred+

Tis alleen jammer dat zijn scepticisme maar 1 kant op gaat.

• Frederik D

Wanneer zulke mensen als Tholen worden getest, blijken ze niet significant beter te scoren dan niet-paragnosten.

En wie was die Jonny?

• samuel

De profetie die de geest (laten we hem Samuël noemen) komt ook precies uit zoals deze uitgesproken was.

Als men geesten kon raadplegen, dan kan dat nu ook nog, en God mengt zich daar niet in, Hij raad het af.

Zo heb je ook het verhaal van een waarzegster in het boek Handelingen 16:

16 En het geschiedde, toen wij naar de gebedsplaats gingen, dat een zekere slavin, die een waarzeggende geest had, ons tegenkwam, welke aan haar eigenaars met waarzeggen veel voordeel aanbracht. 17 Deze liep Paulus en ons achterna, luid roepende: Deze mensen zijn dienstknechten van de allerhoogste God, die u de weg tot behoudenis boodschappen. 18 En dit deed zij vele dagen lang. Maar toen dit Paulus verdroot, wendde hij zich tot de geest en zeide: Ik gelast u in de naam van Jezus Christus van haar uit te gaan. En hij ging uit op datzelfde uur.

Hier lees je duidelijk dat het een geest was die haar verliet, dat ondersteund het demonische/satanische, en waarom God ons afraad deze te raadplegen.