Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De menslievendheid van de atheïstische regimes

• Eliyahu

Bs'd

Sfred dacht dat het een goed idee was om te schrijven:

Iedereen kan op zijn klompen aanvoelen dat de joden anders zijn, dat ze speciaal zijn. En dat wekt haat en afgunst op.

Jij bent aardig aan het doorslaan, door mensen zoals jij en door die gassies met die dreadlocks, die zo bezopen staan te wiebelen bij de jank muur ontstaat er juist joden haat.

In elke religie heb je deze waanzinnige en van deze waanzinnige komt al dat gezeik om geloof vandaan, zonder deze waanzinnige gaan de gelovige veel vredelievend met elkaar om en hebben ongelovige ook meer respect voor gelovige.

Maar ik ben bang dat jij dat niet begrijpt.confused smiley

Vrede op aarden stop met religie, of maak mensen zoals jij van welke religie dan ook monddood en schop ze uit de kerk, moskee, of wat dan ook. Dan pas zal er vrede komen. Mensen zoals jij zijn de grootste geweld/oorlog hitsers in religies onder de gelovige.

Dus, volgens S, als je religie maar goed genoeg de kop indrukt, zoals destijds in Rusland, en nu nog in China bijvoorbeeld, dan komt het allemaal wel goed, en is er vrede op aarde, en in de mensen een welbehagen.

Tot zover Sfred.

En nu de echte wereld:

Over de tien grootste genocides van de 20e eeuw

http://www.meervrijheid.nl/?pagina=74

Karel Beckman 29 januari 2002

Er zijn, aan het einde van de vorige eeuw, heel wat lijstjes gemaakt. De invloedrijkste mensen, de grootste kunstenaars, de belangrijkste uitvindingen, en ga zo maar door. Eén lijstje ben ik nergens tegengekomen: de moordlustigste staten.

Gelukkig is er een Amerikaanse professor, nog wel van de blije universiteit van Hawaii, die voor ons heeft uitgezocht wie de grootste massamoordenaars van de 20e eeuw waren. Deze R.J. Rummel heeft in zijn boek Death by Government (1994) een hitlijst samengesteld van misdadige regimes op basis van aantallen slachtoffers, dat wil zeggen, mensen die zijn vermoord of vroegtijdig aan hun einde zijn gekomen als gevolg van doelbewuste repressie en terreur van een staatsapparaat. In de strijd gesneuvelde soldaten zijn niet meegeteld. Hoewel Rummel jarenlang aan zijn statistieken heeft geschaafd, gaat het uiteraard om schattingen, maar dat mag, vind ik, de pret niet drukken. Op naar de top-tien.

Op de tiende plaats vinden we Pakistan. De Pakistaanse regering onder leiding van president Yahya Khan vermoordde in 1971 in een recordtijd van 267 dagen 1,5 miljoen Bengalezen die woonden in wat toen de Pakistaanse provincie Oost-Bengalen was, nu Bangladesh. Op basis van het aantal doden per dag zou Pakistan ongetwijfeld hoger zijn geëindigd, waarschijnlijk zelfs op de eerste plaats, maar we moeten hard zijn - het gaat om het totale aantal doden, niet om het moordtempo. Op de negende plaats vinden we, voor mij zeer verrassend, Polen, dat in de periode van 1945 tot 1948 1.585.000 leden van de Duitse minderheid in dat land om zeep blijkt te hebben geholpen. Wist ik niet. Zo blijkt maar weer - de geschiedenis wordt geschreven door de winnaars. Nummer acht is communistisch Vietnam (1945-87), met het respectabele aantal van 1.678.000 doden. (Dit is exclusief het aantal gesneuvelden in de Vietnam-oorlog). Zevende staat Turkije. De Jonge Turken, die van 1909 tot 1918 de macht hadden, ruimden in die paar jaar pakweg 1.883.00 Armeniërs uit de weg ? een welbewuste, puur racistische genocide uitgevoerd op een weerloze minderheid van de bevolking. Is ongetwijfeld een inspiratiebron geweest voor Hitler. Armeniërs proberen al jaren om in Nederland een monument op te richten voor de slachtoffers van deze holocaust, maar dat wordt door onze bestuurders verhinderd omdat dat aanstootgevend zou zijn voor de in Nederland wonende Turken, die het blijkbaar als een belediging beschouwen dat 1,8 miljoen Armeniërs zich zomaar hebben laten vermoorden door de Turkse staat. Plaats zes valt toe aan Cambodja onder de Khmer Rouge met ruim twee miljoen doden. Jammer voor Pol Pot net geen plaats in de top-vijf. Hij heeft zijn best gedaan, zullen we maar zeggen.

De spanning begint te stijgen. Wie horen er bij de wreedste vijf? Op de vijfde plaats is geëindigd het fascistische regime van Japan, dat in de periode 1936-45 bijna zes miljoen mensen de dood injoeg. Op de vierde plaats, voor mij enigszins een verrassing, nationalistisch China (1928-49). Dit is de eerste staat die boven de tien miljoen doden uitkomt, zij het maar net. Tussen plaats vier en drie is een duidelijk gat geslagen, want onze bronzen-medaillewinnaar, Adolf Hitler, u kent hem wel, scoort met 20,9 miljoen doden meteen het dubbele van Tjiang Kai-sjek en consorten. Niettemin moet Hitler het duidelijk afleggen tegen een andere held uit de vorige eeuw: Mao Tse-tung. Communistisch China onder Mao neemt een eervolle tweede plaats in met ruim 35 miljoen doden. (Vandaar waarschijnlijk dat Harry Mulisch de Culturele Revolutie ooit omschreef als “misschien de meest fantastische gebeurtenis uit de wereldgeschiedenis”.) U heeft inmiddels wel geraden wie op nummer één staat. De winnaar is: de Sovjet-Unie (gefeliciteerd, kameraden!), dat met bijna 62 miljoen doden de genocide-competitie ruim wist te winnen.

We zien dus, dat het de atheïsten zijn, die de grootste aantallen mensen uitmoorden, en dan ook nog niet eens de vijand, maar hun eigen onderdanen.

Religie komt niet eens in de buurt van de slachtingen die de ongelovigen aanrichten.

• Sfred+

Dus, volgens S, als je religie maar goed genoeg de kop indrukt, zoals destijds in Rusland, en nu nog in China bijvoorbeeld, dan komt het allemaal wel goed, en is er vrede op aarde, en in de mensen een welbehagen.

BETER LEZEN.

Nee jongen dat zeg ik niet. Ik zeg mensen zoals jij die mensen via hun geloof tegen elkaar opzetten en zichzelf met zijn geloof zich beter vind dan mensen met een ander geloof, die moet je monddood maken en uit de kerk, moskee schoppen.

Mensen zoals als jij zijn een gevaar voor de vrede in alle religies.

• ¥ Lotje ­­¥

De religie hoef je zeker de kop niet in te drukken . zou me af vragen waarom?? Om dat de een wel geloof en de ander niet. Laat gewoon diegene die geloven met rust en wringt je dan er niet tussen als je toch niet geloven wil .Althans het afkammen van geloof. Dit is tenslotte de Bijbel en daar word over de Bijbel gepraat. . Sommige mensen zien misschien liever een café in het midden van de plaats . stad. dorp,. Nou van mij mag de kerk blijven staan . Vind het mooie gebouwen en heb ook wel iets, al ga ik ook niet altijd naar de kerk. En kerk klokken mogen er ook best zijn . De moskee heb ook bimbammers op dak staan . Dus bij de kerk mag van mij best nog een grote bimbammer er bij .Zou eens informeren bij de gemeente .;):D heb er tenslotte gewerkt .

• Sfred+

Laat dan ook de gelovige zich niet bemoeien met de ongelovige.

Lotje jij waar zeg ik dat de kerk niet mag blijven bestaan? Jij heb duidelijk ook een lees probleem. Lees nu eerst eens de oorzaak van deze discussie en kom dan nog eens terug.

Dit heerschap draait schlemielig weg waar het werkelijk over gaat, door een nieuwe topic te openen zodat de mensen niet de ware aard van de discussie onder ogen krijgen en jij trapt daar met open ogen in. Hij ziet jouw met jouw geloof namelijk als minderwaardig, maar dat heb je nu even niet meegekregen.

Het gaat namelijk hier over.

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/16202493/16207914/re-ook-op-turkse-scholen-haten-ze-de-joden#msg-16207914

Daar geeft hij geen antwoord op en gaat schijnheilig een nieuwe topic openen en dan net doen of ik de kwaaie genius ben. En jij trapt daar met open ogen in.

• ¥ Lotje ­­¥

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> Laat dan ook de gelovige zich niet bemoeien met de

> ongelovige.duidelijk heid is wel dat dit een Bijbelbord is. Zie wat een bord inhoud:Het bijbelprikbord is voor diegenen die positief staan tegenover de bijbel en vanuit hun geloof over de bijbel willen discussiëren.Dat moet je toch begrijpen .

>

> Lotje jij waar zeg ik dat de kerk niet mag blijven

> bestaan?Had ik het over jou zie in mijn stukje jou naam niet staan . . je neemt iets op je wat je naar je zelf trekt. Jij heb duidelijk ook een lees probleem.nee Sfred jij leest mijn stukje niet goed want heb jou naam niet genoemd , nogmaals jij trekt het naar je toe .

> Lees nu eerst eens de oorzaak van deze discussie

> en kom dan nog eens terug.ik lees en gaf Eliyahu op mijn manier antwoord.

>

> Dit heerschap draait schlemielig weg waar het

> werkelijk over gaat, door een nieuwe topic te

> openenDat is mijn pakkie aan niet dat zou je tegen de persoon moeten zeggen die de topic opende en niet over mijn rug heen zodat andere dan dat toch kunnen lezen. zodat de mensen niet de ware aard van de

> discussie onder ogen krijgen en jij trapt daar met

> open ogen in.ik ben niet zo gauw een intrapper . ik veeg netjes mijn voeten overal. Hij ziet jouw met jouw geloof

> namelijk als minderwaardig, maar dat heb je nu

> even niet meegekregen. ik kan goed voor me zelf praten ook tegen Eliyahu of wie ook . ik deins niet terug voor niemand.

>

> Het gaat namelijk hier over.

>

> http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/16202493/162

> 07914/re-ook-op-turkse-scholen-haten-ze-de-joden#m

> sg-16207914

>

> Daar geeft hij geen antwoord op en gaat

> schijnheilig een nieuwe topic openen en dan net

> doen of ik de kwaaie genius ben. En jij trapt daar

> met open ogen in.ik heb verder hier niks van doen dus dit zou je samen moeten bespreken en als het kan afhandelen.

• Sietse 45

Je kakelt weer als een kip zonder kop Lotje.

• Sfred+

Ik ben het weer eens als zo vaak met je eens ;)

• Sfred+

Sfred jij leest mijn stukje niet goed want heb jou naam niet genoemd ,

Jij reageert toch op mij, of ben ik van lotje getikt?

ik lees en gaf Eliyahu op mijn manier antwoord.

Dat doe jij niet jij reageert op mij.

Dat is mijn pakkie aan niet

Bemoei er dan niet mee, je weet waar het eigenlijk geeneens over gaat, hoe dom kan je zijn. Ik moet zeggen ik moet de mensen gelijk geven hier op het prikbord over jou onnozel gewauwel, ik had echt anders gehoopt.

ik deins niet terug voor niemand.

Nou nou, ik sta te trillen op mijn benen. >:D<

• Eliyahu

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> Laat dan ook de gelovige zich niet bemoeien met de

> ongelovige.

>

> Lotje jij waar zeg ik dat de kerk niet mag blijven

> bestaan?

Bs'd

Je zegt dat joden niet mogen bidden bij de klaagmuur, want dan wekken ze haat op. Jouw haat in elk geval.

> Dit heerschap draait schlemielig weg waar het

> werkelijk over gaat, door een nieuwe topic te

> openen zodat de mensen niet de ware aard van de

> discussie onder ogen krijgen en jij trapt daar met

> open ogen in. Hij ziet jouw met jouw geloof

> namelijk als minderwaardig, maar dat heb je nu

> even niet meegekregen.

Dat weet ze na 15 posten van mij hier onderhand wel.

> Het gaat namelijk hier over.

>

> http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/16202493/162

> 07914/re-ook-op-turkse-scholen-haten-ze-de-joden#m

> sg-16207914

>

> Daar geeft hij geen antwoord op en gaat

> schijnheilig een nieuwe topic openen en dan net

> doen of ik de kwaaie genius ben. En jij trapt daar

> met open ogen in.

Ik heb daar al vele antwoorden op gegeven, maar jouw absurde post dat joden niet mogen bidden bij de klaagmuur, want dan wekken ze haat op.

Ze moeten de kerk/synagoge/moskee uitgeschopt worden. Wel, dat hebben ze in China, Rusland, Cambodja, enz enz geprobeerd, met als gevolg meer dan 100 miljoen doden onder de burgerbevolking.

Wat ik dus even laat zien is dat het niet de religieuzen zijn die oorlog en massaslachtingen veroorzaken, maar fascistische atheïsten zoals Sfred.

• ¥ Lotje ­­¥

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> Sfred jij leest mijn stukje niet goed want heb jou

> naam niet genoemd ,

>

> Jij reageert toch op mij, of ben ik van lotje

> getikt? ik denk dat je getikt bent ja want ik reageerde op Eliyahu . en jij reageerde daarna op mij[X(

>

> ik lees en gaf Eliyahu op mijn manier antwoord.

>

> Dat doe jij niet jij reageert op mij. ga het eens nakijken dan ik reageerde op Eliyahu en jij hapte op mij . Je trok het naar je zelf toe en ik noemde je je naam nog niet eens ik schreef sommige . .

>

> Dat is mijn pakkie aan niet

>

> Bemoei er dan niet mee, je weet waar het eigenlijk

> geeneens over gaat, hoe dom kan je zijn. Ik moet

> zeggen ik moet de mensen gelijk geven hier op het

> prikbord over jou onnozel gewauwel, ik had echt

> anders gehoopt. je wordt wat kwaad zie ik . ik ( en dat strijd je toch echt niet af hoor) reageerde op

Eliyahu En jij ging er toen met mij bemoeien . jij kwam in mijn stukje nog niets eens van pas . Over gewauwel gesproken .:D

>

> Nou nou, ik sta te trillen op mijn benen Ja blijk baar doe je dat wel aan je schrijven te zien B) je begint te wringen en verdraaien, en te zeggen dat je andere gelijk geeft om maar met meerdere erover kunnen te hebben . alleen mij antwoord geven kan je niet . dus je deinst wel in die zin terug .maar zie mijn posting van 10.17 maar daar had ik het tegen de topic plaatsing . jij -zo zie ik het nu wil een aanknopingspunt hebben waarover je door kan ouwenhoeren .en dat in die zin van : je antwoord op mij .

>

>