Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bijbel

• Ellen-Josee

Kijk daar ga je weer tegen iemand die de Bijbel niet kent.

Ieder punt dat jij aandraagt, is onjuist en aan te vechten op bijbelse grond.

Ellen

• LiaDonkers

Is het niet veel gemakkelijker om gewoon de bijbel aan te houden in plaats van als JG's een eigen bijbel te verzinnen?

• Leo

Ja je kunt er hier nog een paar vinden.

http://www.theologienet.nl/theologieindex.html

Leo.

• CU

Nee, natuurlijk niet. Zolang er bijbelverlengers blijven die elke keer maar weer profeetje spelen is de bijbel niet kompleet, volgens hen,

• Malakh

Ik vind dat je hier veel werk doet om aan te geven dat egeiro niet betekent het “uit de slaap wekken”, echter een vorm van egeiro wordt b.v. ook gebruikt in in Mat 16:21 waar het gaat over de opwekking van de Heer, of Mat 10:8 waar het over het opwekken van de doden gaat.

Wel moet vermeld worden dat dit gedeelte van de schrift niet in deze vorm in alle oudere bronnen voorkomt.

• Malakh

Ik vrees dat het al zo'n lange tijd geleden is dat ik er enkele heb bestudeerd, dat ik niet zoveel zinnigs meer zou weten te vertellen. :$

• Johanan

Dat is waar.

Johanan.

• Johanan

Kun je niet,als je dat neer zet wat de bijbel echt leert.

En die leert geen drieeenheid.

Alle goede mensen gaan niet naar de hemel

We hebben geen onsterfelijke ziel.

Dus als jij Lia D gaat leren wat jij over deze onder werpen weet,en volgen jouw weet ze niet zo veel…..Kijk daar ga je weer tegen iemand die de Bijbel niet kent is ze nog verder van huis.

Maar je doet je best maar.

Johanan.

• Frederik D

:)

• Ellen-Josee

Als Lia iets wil leren over de Bijbel kan ze het me vragen.

Ze heeft het mij nog niet gevraagd, heeft ze het jou wel gevraagd?

Of begin jij je inzettingen over hoe jij denkt dat de Bijbel in mekaar zit zomaar aan haar op te dringen?

Dat alles samen met jouw ongeloof over wat er letterlijk in de Bijbel staat…

Dus het ene geloof jij niet en het andere laat jij eruit springen.

Dat is geen echte bijbelleraar maar iemand die een dwaalleer verkondigd.

Welke Baäl denk jij te dienen?

Ellen