Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bijbel

• LiaDonkers

Johanan Schreef:

——————————————————-

> In veel moderne bijbelvertalingen wordt door de

> weergave van Mattheüs 27:52, 53 de indruk

> gegeven dat er een opstanding plaatsvond.

Wat Mattheüs schrijft is helder:

“De graven werden geopend en de lichamen van veel gestorven heiligen werden tot leven gewekt; 53 na Jezus’ opstanding kwamen ze uit de graven, gingen de heilige stad binnen en maakten zich bekend aan een groot aantal mensen.”

Geen geesten dus, maar lijken die weer tot leven worden gewekt.

Wat wil je nu? De bijbel completeren met jouw Nieuwe-Wereldvertaling? En daar wordt de bijbel dan wel duidelijker en begrijpelijker van?

Tegenstrijdigheden in de bijbel alleen zijn er al genoeg. Als je nu ook nog rekening moet gaan houden met tegenstrijdige bijbels, dan wordt dat voor een simpele ongelovige als ik wel heel erg onoverzichtelijk.

• LiaDonkers

> > Dat je een concordantie nodig hebt, laat zien

> > hoezeer de bijbel in duidelijkheid en

> compleetheid

> > tekortschiet.

>

> Ja zo houd je altijd wel wat te zeuren over.

Onderwerp van de topic is of de bijbel compleet is.

> Niemand dwingt jou de Bijbel te lezen en niemand dwingt jou hier te prikken.

De Heere Jezus dwingt mij in hem te geloven, omdat ik anders voor eeuwig in de poel van vuur en zwavel zal branden.

> > Ik weet het, als je de Heilige Geest hebt, dan

> is 2+2 plotseling 5.

>

> Waarmee je aangeeft het duidelijk NIET te weten.

Iemand die zich van alles wijs laat maken, weet altijd meer.

• theo

Geeft Brooklyn openheid van zaken inzake finacien zoals b.v. bij ons PKN per kerk en landeleijkoverkoepelend ??

• Gonnie

Ik was al stom verbaasd, ik dacht ook zo ken ik Nada niet, je schrijfstijl was ook totaal anders en ja qua intelligentie had ik je ook hoger zitten. Grapjas.;)

• Sietse 45

Een beetje droge humor hoort er bij hoor Nada

• Johanan

Geeft men bij jouw kerk/organisatie alles gratis.

De honderde miljoenen lectuur worden kosteloos verschaft,wat je ook wil ..bijbel boeken tijdschriften,men vraagt er geen geld voor.

Er is een tijd geweest dat wij het zelf ook moesten betalen,maar dat is lang geleden.

Zijn er bij welke kerk maar ook bouwploegen die,in tijd van rampen je huis gratis repareren?

Wie zijn er altijd als eerste bij grote rampen om iedereen bij te staan ook niet getuigen.

En ja de financiën worden goed gekontroleerd,ook in de plaatselijke gemeente's

En het besturende lichaam heeft de zelde vergoeding als bvb een speciale pionier of een kringopziener,en

dat is vele malen minder dan een welke leidingevende ,in welke kerk/organisatie maar ook

• theo

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Geeft men bij jouw kerk/organisatie alles gratis.

Welnee, wel diaconie/ fianciele steun voor mensen in nood veraf en dichtbij .

> De honderde miljoenen lectuur worden kosteloos

> verschaft,wat je ook wil ..bijbel boeken

> tijdschriften,men vraagt er geen geld voor.

Nooit gehoord van het bijbelgenootschap die het moet hebben van vrijwillige bijdragen en bijbels geeft aan mensen die erom vragen en niet om bij een ander door de strot te drukken?

> Er is een tijd geweest dat wij het zelf ook

> moesten betalen,maar dat is lang geleden.

Wij betalen wel voor de kerk, voor de gebouwen, voor het bijbelgenotschap, voor mensen in nood.

>

> Zijn er bij welke kerk maar ook bouwploegen die,in

> tijd van rampen je huis gratis repareren?

Zeker weten, en niet alleen voor gelijkgezinden.

> Wie zijn er altijd als eerste bij grote rampen om

> iedereen bij te staan ook niet getuigen.

Artsen zonder grenzen- rode kruis- kerkgenootschappen.

>

> En ja de financiën worden goed gekontroleerd,ook

> in de plaatselijke gemeente's

En het besturende lichaam heeft de zelde

> vergoeding als bvb een speciale pionier of een

> kringopziener,en

> dat is vele malen minder dan een welke

> leidingevende ,in welke kerk/organisatie maar ook

Dus Brooklyn geeft openheid van de financien, van de gehel boekhouding.

Dan bied ik voor mijn opmerking bij dezen excuus aan want ik meende dat dit niet zo was.

• Johanan

Geloof wat je wil,dat is ieders recht.

Maar vertalers,vooral die achter bepaalde leerstellingen staan,zetten hun gedachte neer.

1 Slechte mensen gaan naar de hel…..maar er is geen hel.

2 Bij de dood gaat de ziel naar boven (hemel) maar de doden zijn dood;..Eze 18:4.

3 De God onteerende drieéénheid, "Ik ben Jehovah,en buiten mij is er geen God.

4 Hoe belangrijk Jezus ook mag zijn,…Mattheüs 4:10 Toen zei Jezus tot hem: „Ga weg, Sa̱tan! Want er staat geschreven: ’Jehovah, uw God, moet gij aanbidden en voor hem alleen heilige dienst verrichten.’”

5 Het scheppen van de aarde in 6 dagen van 24 uur.

Zo maar een paar verschillen in vertalingen.

Johanan.

• Johanan

Maakt niet uit theo,er is zoveel vooroordeel ,99.9% weet absoluut niet hoe het WT functioneert.

Een klein voorbeeld stel de leidinggevenden willen iets financieren,bvb een verbouwing van een zaal

dan is daar de toestemming van de leden voor nodig,meeste stemmen gelden dan,….ook bij ons.

En nee we duwen niks door iemands strot.

Johanan.

• theo

Niet om het een of ander…maar JG poesten hun eigen verleden ook weg.

JG posten ook weg dat er binnen families enorme verwijdering is ontstaan doordat de aanhangers van Brooklyn niet om mogen/mochten gaan met nietJ.G.

De ontkenning dat ze het einde der wereld echt niet voorspeld hebben met zelfs een datum erbij terwijl het op schrift staat.

Het kwaad worden van JG als mensen een aantal kwalijke zaken van het genootschap naar voren brengen maar zelf in meerdere (vaak ongenuanceerde ) kwalijke zaken over de gevestigde kerkgenootschappen uiten .

————————————————

Je andere opmerkingen lijken er verdacht veel op/wekken de indruk dat alleen de JG geweldig werk doen bij mensen in nood en dat andere geloofsgroepen er weinig tot niks aan zouden doen en dat is natuurlijk volslagen onzin.

Bovendien zijn er ook talloze hulporganisatie zonder geloofsachtergrond die ontzettend goed werk doen.