Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bijbel

• Ellen-Josee

LiaDonkers Schreef:

——————————————————-

> > > Een beetje meer uitleg zou niet misstaan.

> >

> > Wel eens van concordantie gehoord?

>

> Jawel, maar ik wil zo'n boek graag kunnen lezen

> zonder er eerst weer andere boeken bij te moeten

> kopen.

> Dat je een concordantie nodig hebt, laat zien

> hoezeer de bijbel in duidelijkheid en compleetheid

> tekortschiet.

Ja zo houd je altijd wel wat te zeuren over.

>

>

> > > De eindredactie van de bijbel is hopeloos.

> > > Het stijlniveau loopt per bijbelboek sterk

> > > uiteen.

> >

> > Tja het is nu eenmaal geen romannetje of uit de

> > mouw geschud anti-god boekje waar jij zo dol op

> bent.

>

> Een rommeltje.

Niemand dwingt jou de Bijbel te lezen en niemand dwingt jou hier te prikken.

>

>

> > > De bijbel wemelt van de tegenstrijdigheden.

> >

> > Nouuuuuuuuuuuuuuuu… dat komt omdat jij het

> niet

> > begrijpt. Wat logisch is, je hebt de heilige

> Geest niet om je te leiden.

>

> Ik weet het, als je de Heilige Geest hebt, dan is

> 2+2 plotseling 5.

Waarmee je aangeeft het duidelijk NIET te weten.

>

>

> > Ja zo kan je als je zoekt er vanalles bij

> slepen.

>

> Redactionele tekortkoming. Een voorbeeld. Een van

> de vele.

Zeg dat wel en daarom is discussie met jou zinloos, tenzij je natuurlijk uit hetzelfde hout gesneden bent.

Groet, Ellen

• samuel

Ik wilde deze niet onthouden een muzikale noot:

JG`s Fashion

• Johanan

Ja,maar wij behoren niet ,zo als jij tot de hoer babylon de grote die meer bloed heeft doen vloeien

dan dat er water in de zee is.

Ze is een hoer, die hoererij bedrijft met de koningen der aarde, hen dronken maakt van de wijn van haar hoererij en de natiën misleidt door haar spiritistische praktijken.Opb 17:1, 2; 18:3, 23)

Die de God van de Bijbel Jehovah bespot en zijn naam minacht,en nog te laf is die naam in Haar bijbels te gebruiken.

De hoer die organisatie die verantwoordelijk is voor de dood van miljoenen onschuldige mensen,de mensen heeft uitgekleed en zelf haast in haar weelde verzuipt. Wat een zware bloedschuld rust er op deze hoer.

En daar ben jij een onderdeel van.Gezien jouw beschuldeging aan mijn adres,zit ik heel gunstig vergeleken bij jouw.

Wij zijn geen deel van de wereld Satans aardse organisatie, zijn aardse zaad,jij wel.

En een prominente plaats in die organisatie wordt ingenomen door Babylon de Grote, het wereldrijk van valse religie,jouw religie.

Ze wordt beschreven als een vrouw die dronken is van het bloed der heiligen en van het bloed van de getuigen van Jezus. Ja, in haar werd het bloed gevonden van profeten en van heiligen en van allen die op de aarde geslacht zijn;…Goed lezen hoor,er staat alleen die op de aarde geslacht zijn.

Openbaring 17:5, 6; 18:24; Efeziërs 4:11; 1 Korinthiërs 12:28

).

Wat een enorme bloedschuld! Zolang Babylon de Grote bestaat, zal het bloed van haar slachtoffers om gerechtigheid roepen;.. Openbaring 19:1, 2.

En geloof me haar einde is in zicht.Dus over feiten plaatsen gesproken hier heb je dus je antwoord.

En geloof Samuël ben nu heel netjes geweest,maar als het op…..gooien aankomt kun je ..je lol op.

Johanan.

• samuel

Sorry maar ik ben geen Rooms Katholiek!

Een organisatie waar jij toebehoort wat je zelf aangeeft, die Jezus Christus afwijst als Zoon van God zijnde en als God zijnde die de heilige Geest afwijst die behoort niet echt tot het lichaam van Christus, maar een organisatie die Schrift teksten uit de Bijbel aanpast om een leugenleer te verkondigen komen in mij ogen en niet alleen in die van mij over als een satanssekte, immers hij is de vader van der leugen.

Vandaar ook die profetieën door de zg profeten van het genootschap, die niet uitgekomen zijn, de Bijbel is daar duidelijk in, leugens en leugenaars, en de vader van de leugen is zoals je weet de duivel.

Jij bent een getuige van Jehova tenminste dat zeg je zelf, ik zie daar geen getuige van Jezus Christus staan zoals het in de Bijbel staat, getuigen van Jezus Christus, en dan hebben we nog een aanwijzing voor de afgedwaalde in Johannes 16 en daar staat dit: 12 Nog veel heb Ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen; 13 doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen. 14 Hij zal Mij verheerlijken, want Hij zal het uit het mijne nemen en het u verkondigen. 15 Al wat de Vader heeft, is het mijne; daarom zeide Ik: Hij neemt uit het mijne en zal het u verkondigen.

Johannes 16

Je bent geestelijk dood net zo als je genootschap, geen heilige Geest, integendeel de geest van de aartsleugenaar satan.

Maar van mij mag je komen met je knip en plakwerk, er is zat tegen over te zetten.

• Nada

Dit was vals van me, ik heb er spijt van. Mijn excuses Lotje.

• ¥ Lotje ­­¥

ik heb eens gezocht en zie nu hier en daar staan dat de Bijbel toch compleet is maar ::: dit

Er zijn ongetwijfeld verborgen documenten. En het zal ongetwijfeld zo zijn, dat er in de catacomben van het Vaticaan documenten zijn, die niemand mag lezen.

Waarom mag die niemand lezen

• Anna Lieze

Dat is geheim

• samuel

Lotje de Rooms Katholieke organisatie heeft veel te verbergen, maar de Bijbel is compleet, er zijn canonieke boeken die staan in de Rooms Katholieke Bijbel de Willibrord vertaling, maar die zijn niet aanvaardt als betrouwbaar door de christenen die de Bijbel onder leiding van de heilige Geest hebben samengesteld, je kan ze wel lezen, het zijn mooie boeken. Maar ze voegen niets toe.

• Theo Bert

¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> is de Bijbel compleet????????

Wat bedoel je? of er voldoende profetie in staat?

Of dat er voldoende historie en wijsheid in staat?

Voor mij is de Bijbel compleet in die zin dat Gods woord er zich doorheen openbaart.

(Mijn oude leermeester gaf uitleg in de verborgen betekenis doorheen de letters, de woorden en verhalen.)

God is geest en de mens is een geestelijk mediamieke begaafdheid, die naar mijn mening, in verlangen leeft naar God,

Bewust of onbewust.is daar de pijn van het verloren Paradijs

Daar waar God en mens ekaar liefhebben, naar dat Paradijs is een weg.

Jezus zegt: Ik ben de weg., de waarheid en het leven.

.

Daarmee is de Bijbel compleet. .

• ¥ Lotje ­­¥

oke , zat verder te zoeken en zag het ook staan bedankt .