Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bijbel

• LiaDonkers

Fijn als je dat zo van jezelf kunt zeggen.

• Johanan

LiaDonkers Schreef:

——————————————————-

> > > Een beetje meer uitleg zou niet misstaan.

> > Noem eens iets!

>

> Bijvoorbeeld waarom God Mozes ziek maakte toen hij

> op weg was naar Egypte.

> En wat we ons moeten voorstellen bij "een

> bloedbruidegom".

Je kiest ook niet het gemakkelijkste uit,maar goed.

Wat gebeurde er tijdens het voorval dat in Exodus 4:24-26 staat opgetekend, en wiens leven was er in gevaar?

Mozes was samen met zijn vrouw Zippora en zijn zonen Gersom en Eliëzer op weg naar Egypte toen het volgende gebeurde: Nu geschiedde het onderweg, in het nachtverblijf, dat Jehovah hem voorts tegemoet trad en naar een manier bleef zoeken om hem ter dood te brengen.

Ten slotte nam Zippora een vuursteen en sneed de voorhuid van haar zoon af en liet die zijn voeten aanraken en zei: Het is omdat gij een bloedbruidegom voor mij zijt.

Dientengevolge liet hij hem met rust. Het was toen dat zij zei: Een bloedbruidegom, wegens de besnijdenis;…Exodus 4:20, 24-26.

Hoewel dit een onduidelijke passage is waarvan de betekenis niet met zekerheid vastgesteld kan worden, werpt de Schrift toch wel enig licht op deze verzen.

Het verslag geeft niet specifiek aan wiens leven in gevaar was. Toch kunnen we redelijkerwijs concluderen dat het niet Mozes leven was, aangezien God hem net opdracht had gegeven om de Israëlieten uit Egypte te leiden Exodus 3:10.

Het lijkt onwaarschijnlijk dat terwijl Mozes op weg was om zich van die opdracht te kwijten, zijn leven door Gods engel werd bedreigd.

Het zal dan ook om het leven van een van zijn zonen zijn gegaan.

De besnijdeniswet die voordien aan Abraham was gegeven, stelde: Een onbesneden manspersoon, bij wie het vlees van zijn voorhuid niet besneden zal worden, ja, die ziel moet van zijn volk worden afgesneden.

Hij heeft mijn verbond verbroken;…Genesis 17:14.

Kennelijk had Mozes verzuimd zijn zoon te besnijden en werd daarom het leven van de jongen door Jehovah’s engel bedreigd.

Wiens voeten werden aangeraakt toen Zippora de voorhuid van haar zoon afsneed in een poging de zaken recht te zetten?

Omdat Jehovah’s engel de macht had de onbesneden zoon ter dood te brengen, heeft Zippora dus logischerwijs met de voorhuid de voeten van de engel aangeraakt als bewijs dat ze aan het verbond had voldaan.

Zippora’s uitdrukking omdat gij een bloedbruidegom voor mij zijt is opmerkelijk.

Wat geeft dat over haar te kennen? Door aan de vereisten van het besnijdenisverbond te voldoen, erkende Zippora dat ze in een verbondsverhouding met Jehovah stond.

Uit het Wetsverbond dat later met de Israëlieten werd gesloten, bleek dat Jehovah in een verbondsverhouding als echtgenoot kan worden gezien en de andere partij als echtgenote Jeremia 31:32.

Toen Zippora Jehovah (via de engel die hem vertegenwoordigde) met bloedbruidegom aansprak, erkende ze daarmee kennelijk haar eigen onderworpenheid aan de voorwaarden van dat verbond.

Het was alsof ze in het besnijdenisverbond een positie als echtgenote had aanvaard, met Jehovah God als de echtgenoot. Hoe het ook zij, door haar resolute daad van gehoorzaamheid aan Gods vereiste verkeerde het leven van haar zoon niet langer in gevaar.

> > > De bijbel wemelt van de tegenstrijdigheden.

> > >

De bijbel is Gods woord dus heeft geen

tegenstrijdigheden.

>

> De bijbel is mensenwerk. Alleen blinde gelovigen

> ontkennen dat er tegenstrijdigheden in staan.

Nee de bijbel is Gods woord,hij is verantwoordelijk voor het geheel.

>

> > Er was geen opstanding van heiligen.

>

> Dus volgens jou staan er onjuistheden in de

> bijbel?

Er staan geen onjuistheden in de bijbel,het is wat Ellen schreef …een juist begrip.

• samuel

Oh je bedoeld in het boekje van de JG`s de naam van hun god!

Ja ik weet wie de NWV heeft gemaakt, jij niet zoek eens op F. Franz,

Ik heb hier ook nog een leuk en leerzaam linkje: DE NWV Wikipedia

Of praat jij via je kont, bij mij staat mijn hoofd op mijn nek!!!

• LiaDonkers

Exodus 4:24 Onderweg, toen Mozes en de zijnen ergens overnachtten, kwam de HEER op hem af en probeerde hem te doden.

God had het dus wel degelijk op Mozes gemunt.

Maar goed, als jouw uitleg klopt, dan zou dat best wel eens wat duidelijker in de bijbel neergezet kunnen worden.

De stelling dat de bijbel incompleet is, blijft dus overeind.

Als er geen onjuistheden in de bijbel staan, waar komen die herrezen heiligen in Mattheüs dan vandaan?

• Malakh

dag Lotje,

Ook ik vraag me af wat je dan begrijpt onder “Gods woord”.

Ik las hier onlangs nog een artikel over de nieuwe beweging dat men geloof koppelt aan emoties. Maar dat we het belang van het geschreuven woord als gelovige niet mogen veronachtzamen. In mijn leven heb ik geen openbaringen gekend zoals ik soms lees van anderen. Ik ben vooral gelovig geworden door de bijbel te lezen en te bestuderen. En ik ben daarin kritisch dat ik ga uitzoeken hoe het precies zit.

Zelf geloof ik ook niet dat je de bijbel zou moeten beschouwen als letterlijk geschreven door God. Dan zou ik in problemen komen, denk ik. Het is volgens mij wel de openbaring van God, maar zoals je zegt geschreven door feilbare mensen die daarom niet het volledig plaatje zagen. Daarom willen ze niet “onwaar” zijn, maar meer zoals de metafoor van het venster: iedereen kijkt door zijn eigen venster, en wat ik zie is daarom niet hetzelfde wat jij ziet, als je begrijpt wat ik bedoel. Zo zie ik het ook met de schrijvers van de bijbel… Het is een boek geschreven in een andere tijd, met andere mensen in gedachten, met andere ziensbeelden dan dat wij hebben. Verder is soms de symboliek schitterend gevonden, vind ik. Zoals het Abel-verhaal… Ik laat hier in het middel of het om een letterlijk verhaal gaat of om een leerverhaal, maar het geeft toch te denken dat Abel zoveel betekent als “niets”, en dat is precies wat hij in het verhaal voorstelt, want uiteindelijk gaat het verhaal over Kaïn, maar dan kun je je afvragen zou een moeder haar eigen kind echt “niets” noemen? Zeker in een tijd wanneer naamgeving en -betekenis zo belangrijk is?

Maar je dingen afvragen en kritisch over de dingen nadenken, ja, dat kan ik natuurlijk enkel toejuichen. En gelukkig hoeven we niet allemaal dezelfde denkwijze te hebben.

• Johanan

Alleen een vijand van de waarheuid,steld geloof in dit soort rotzoi.

En het is niet Franz die de auteur is van de NW,jammer hé.

Natuurlijk hebben de meeste getuigen deze rommel,satans afval keuken, gelezen.

De New World Translation of the Holy Scriptures is een vertaling van de gehele bijbel uit de oorspronkelijke Hebreeuwse en Griekse tekst in het hedendaagse Engels.

Dit werk werd verricht door een comité van volledig opgedragen christenen die anonimiteit wense te blijven.

Hetzelfde comité verzorgde ook de publikatie van The Kingdom Interlinear Translation of the Greek Scriptures, welke de Griekse tekst van Westcott en Hort met een interlineaire letterlijke Engelse vertaling bevat en waarin de Nieuwe-Wereldvertaling in het Engels in de rechterkolom is afgedrukt.

Maar door je taalgebruik laat je duidelijk merken wat voor een soort christen je bent.

Johanan.

• Frederik D

Het waren hallucinaties.

• Leo

¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> is de Bijbel compleet????????

Wat noem je compleet.

Er is ons geleerd dat de Canonieke boeken (66 stuks) voldoende zijn voor de redding van onze zielen.

Dat neemt niet weg dat de apocriefe boeken slecht voor ons zouden zijn.

In tegendeel, de zwaarste Dominee zal je kunnen vertellen dat deze apocriefe boeken nuttig zijn om te lezen, maar niets toevoegen aan de inhoud van de Canonieke boeken.

Bovendien zijn er een aantal apocriefe boeken waarvan de oorsprong onduidelijk is en dat er in sommige boeken historische feiten in vermeld worden die nooit in de genoemde tijdsperiode gebeurd kunnen zijn.

Ik zou zeggen lees ze maar door.

Leo.

• Johanan

In veel moderne bijbelvertalingen wordt door de weergave van Mattheüs 27:52, 53 de indruk gegeven dat er een opstanding plaatsvond.

Maar niet in de Nieuwe-Wereldvertaling, waarin op de uitwerking van een aardbeving wordt gewezen.

Waarom die gedachte?

Allereerst de woorden die staan in Joh 5:28,29;… Verwondert U hierover niet, want het uur komt waarin allen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen 29 en te voorschijn zullen komen, zij die goede dingen hebben gedaan, tot een opstanding des levens, zij die verachtelijke dingen hebben beoefend, tot een opstanding des oordeels.

Met andere woorden,er zal geen tussen tijdse opstanding zijn.

In de eerste plaats zei Mattheüs niet over de heiligen, wie zij ook waren, dat zij werden opgewekt.

Hij zei dit van hun lichaam, hun dode lichaam.

In de tweede plaats zei hij niet dat deze lichamen tot leven kwamen.

Hij zei dat ze werden opgericht, en het Griekse werkwoord e·gei′ro, dat onder andere oprichten, doen opstaan betekent, heeft niet altijd betrekking op een opstanding.

Het kan ook tillen uit een kuil of doen opstaan’van de grond betekenen Mattheüs 12:11; 17:7; Lukas 1:69.

Door de aardverschuiving ten tijde van Jezus’ dood werden graven geopend, waardoor er levenloze lichamen uit werden geworpen. Zulke voorvallen tijdens aardbevingen werden in de tweede eeuw G.T. bericht door de Griekse schrijver Aelius Aristides en deden zich recenter, in 1962, in Colombia voor.

waar op een begraafplaats 200 lijken door een hevige aardschok uit hun graven werden geworpen. El Tiempo, Bogotá, Colombia, 31 juli 1962.

Johanan.

• samuel

Dus de getuigen weten dat ze in een gemanipuleerd boekje lezen, en accepteren dat!

Ik niet, ik lees de Bijbel!

De rest van je vooringenomenheid heb ik niet zo veel mee, ook niet met je genootschap, maar dat is je inmiddels wel duidelijk.

En daar gaat het nu precies om Wescot en Hort, en nog een aantal van die occulte heerschappen, je weet wel net zo als de founder van je genootschap C.T. Russel.

Geeft niet ik heb al vaker feiten over je genootschap geplaatst en zal dat zeker blijven doen.

Zo ook deze link: Bent u al de Pineut ?