Kreeg je geen antwoord? Het was natuurlijk ook geen JG welgevallige vraag..
Zie hier mijn reactie: http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/16207724/16214115/re-bijbel#msg-16214115
Ellen
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlJij schrijft!
Welke Baäl denk jij te dienen?
Niet die van jouw,dat geeft te kennen door wat jij anderen leert,en dat is niet wat de bijbel leert.
De met onkruid te vergelijken geestelijken van de christenheid hebben eeuwenlang miljoenen mensen misleid.
Net zo misleid als jij dat bent.
Dat hebben ze gedaan door middel van godonterende leerstellingen, dingen die aanleiding tot struikelen geven, zoals de leer van de eeuwige pijniging in het hellevuur en de verwarrende en mysterieuze Drie-eenheid,en dat alle goede mensen naar de hemel gaan.
Dat er een nieuwe Aarde komt,die onbewoond blijft.
Veel religieuze leiders hebben hun kudden een slecht voorbeeld gegeven door hun overspelige vriendschap met de wereld en in sommige gevallen door hun schandelijke immorele gedrag (Jak. 4:4)
Ga maar na waarin je zelf geloofd,over je niet dood gaan en je hemelse leven,en daar ben je van overtuigd.Ja toch
Al zou dat zo zijn,en ik gun je het van harte,dan toch moet je eerst sterven…dat leert de bijbel.
En dit even tussen door,als ik dan mijn zienswijze neerzet ,ben ik volgens jouw verwaant.
Dus jij mag wel overtuigend overkomen,en ik niet,of zijn we dan beiden verwaant.
En nee ik dring me aan niemand op,dat laat ik wel aan jouw over.
En ja soms moet je iets letterlijk,en dan weer symbolisch nemen,doe je dat niet dan kom je er gewoon niet uit.
En als je dat niet wil of kan inzien,heb je gewoon een probleem.
Ga eens echt leren wat de BIJBEL leert,is zeer verhelderend.
En maak niet de fout,door te denken dat je geen hulp nodig hebt,maar overdenk dit eens;…Handelingen 8:30, 31;… Fili̱ppus liep hard naast de wagen en hoorde hem hardop de profeet Jesa̱ja lezen, en hij zei: „Weet gij eigenlijk wel wat gij leest?” 31 Hij zei: „Hoe zou ik dat toch ooit kunnen, tenzij iemand mij leidt?” En hij verzocht Fili̱ppus dringend in te stappen en bij hem te komen zitten.
Is maar een hint Hoor.
En je hoef niet te antwoorden,want dat zal nog wel haterlijker zijn dan de voorgaande,trouwens weet al wat je
gaat antwoorden jij hebt de kennis en wij zitten er naast.
De tijd zal het leren.
O en als jij denkt dat ik je met dit de les wil lezen,ook dan zit je er naast.
Kom soms wel eens hard over ,maar zachte dokters maken stinkende wonden.
Johanan
LiaDonkers Schreef:
——————————————————-
> Ellen-Josee Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Als Lia iets wil leren over de Bijbel kan ze het
> me vragen.
>
> En dan zeg je me niet meer dat ik wat te zeuren
> heb?
Als je zeurt dan zeur je, daar kan ik niets aan doen.
Het was toen geen vraag die je stelde, ik raadde jou een concordantie aan, maar jij wil al die uitleg in de Bijbel zelf hebben.
Nou zo zit de Bijbel niet in mekaar, dus jij vraagt iets onmogelijks, dan is het gezeur.
Er zijn trouwens wel Bijbels met uileg erin, maar dat zul jij wel niet genoeg vinden, dus ook gezeur.
Als jij een zeur wilt zijn, dan kies je daar zelf voor en moet je het niet bij mij neerleggen.
Precies zo als wanneer iemand ervoor kiest een valse leraar te zijn, of een notoire treiteraar.
Als ik dan even de waarheid vertel, omdat er op die manier een beroep wordt gedaan op mijn energie, dan kan dat gewoon.
Ellen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?