Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bruce Almighty

• LeSage2

Een film die vanavond weer te zien is, 20:30 bij sbs

Leuke (some melige) feelgood comedy.

Waarom ik het hier aankaart is natuurlijk de achterliggende vraag van de film. Als er een God bestaat, en daar gaat de film even vanuit, hoe komt het dan dat sommige gebeden verhoord worden en andere niet. Wij denken vaak dat we die rol van God wel beter zouden kunnen doen. Bruce denkt dat ook, en krijgt de kans om een poosje God te zijn. Met alle oprechte bedoelingen (zoals een ieder van ons die zou hebben) begint hij aan dit karwei. Of en hoe hij slaagt, laat de film zien.

Een echt serieus antwoord komt er (natuurlijk) niet. Je moet niet naar de film gaan kijken om op die vraag een antwoord te vinden, net zoals je in de bijbel moet gaan zoeken naar een antwoord op deze (en andere) vragen.

Je moet gaan kijken vanwege de lol om de situaties waar je dan in verwikkeld kunt raken.

En als je uitgelachen bent, zou je voor jezelf de balans op moeten maken en zien hoe het je heeft kunnen helpen relativeren en bewust maken van je eigen verantwoordelijkheid bij het verhoren van je eigen (gebeds)vragen.

• theo

Prachtige film.

Veel humor maar daarnaast ook vol met levensvragen.

• LiaDonkers

Mijn televisie heeft, christelijk gezegd, de geest gegeven.

Dus geen Bruce Almighty vanavond voor mij.

Een poosje zonder televisie is ook best wel lekker rustig.

• theo

De film is misschien wel 13 keer op tv geweest en zal nog wel 13 keer komen.

Nou ja, als de wereld niet opnieuw vergaat natuurlijk zoals op 21- 12 -12 .

• LeSage2

Of de televisie. Zoals die van LiaDonkers :)

• Ellen-Josee

Gewoon naar de kringloop, daar heb je voor een paar tientjes een tv die het weer jaren doet.