Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Is het geen waanzin....???

• Johanan

Er staat toch laat de kinderdjes tot mij komen,wat zeur je dan.

Johanan

• Malakh

Ellen-Josee haalt het al aan dat het onzin is dat JG de “enige” zijn.

Eerst en vooral wil ik kanttekeningen zetten bij “het goede nieuws” van Jehovah's Getuigen, want er hangt toch een wrang nasmaakje aan. Namlijk zullen er miljoenen doden vallen met Armageddon die meteen naar de tweede dood worden verwezen omdat ze geen Jehovah's Getuige zijn geworden. Meer nog, kinderen zijn de verantwoordelijkheid van de ouders en zullen dan ook met die “goddeloze” ouders ter dood veroordeeld worden.

Het enige onderscheid dat kan gemaakt worden is dat JG praktisch de enige zijn die in regelmaat van deur tot deur gaan. Maar natuurlijk staat dit niet in vers 14.

Zo zie ik de overgrote meerderheid van de christenen het evangelie verkondigen. De evangelische gemeente b.v. heeft zich zo genoemd naar de belangrijkste opdracht het evangeliseren (en ze blijken dit met meer succes te doen dan JG ;-)). Meer nog de eerste gelovige die bij mij aan de deur kwam was geen JG, maar iemand van de evangelische gemeente. Maar ook andere groeperingen doen moeite door middel van internet, radio, televisie… Zelfs b.v. katholieke priesters vinden evangeliseren een belangrijke taak.

Russells gedachte rond dit vers was trouwens dat dit al was gebeurd daar het evangelie al in zoveel talen was vertaald.

• Sietse 45

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Er staat toch laat de kinderdjes tot mij komen,wat

> zeur je dan.

>

> Johanan

Ik vraag er om dat ze bij mij aan de deur komen Jan doedel.:D

• Sietse 45

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Er staat toch laat de kinderdjes tot mij komen,wat

> zeur je dan.

>

> Johanan

Ik vraag er niet om dat ze bij mij aan de deur komen.

• Ellen-Josee

Oh zat christelijke evangelisten evangeliseren langs de deuren, op hun werk, in gevangenissen, ziekenhuizen, in het winkelcentrum en gaan naar het buitenland. Zo ook een flink aantal hier op dit prikbord. Ik ken er tientallen zo niet honderden.

We geven er alleen niet zo hoog over op.

Ellen

• Ellen-Josee

Je bedoelt zo'n bleek kindje die met zo'n trillend bekkie de tas met boekjes moet dragen?

• Johanan

De tijd zal het leren,en daar hoef je alleen maar op te wachten.

Al die spotters,die denken het buiten Jehovah om te kunnen doen,zullen net als in Noach's dagen raar op hun

neus kijken als Gods oorlog/Armageddon begint.

En al die zielige kindjes die zo bibberend aan de deur stonden zullen het nieuwe samenstel binnen wandelen.

En al die harteloze mensen die de deur voor die bibberende kinderdjes hebben dicht gesmeten,en niet hebben geluisterd zijn er niet meer.

Hoe heet dit spelletje ook weer? O ja"Wie kaatst vangt de bal.

Maar toch een goede nacht rust Ellen.

Johanan.

• Ellen-Josee

Ik heb geen deuren dichtgesmeten hoor Johanan, dus voor anderen ben ik niet verantwoordelijk.

Die Jehovah Getuigen zijn wel verantwoordelijk voor hun eigen kinderen en niet te vergeten hun naasten, wat ze die aan doen als ze niet mee gaan in hun drogbeelden.

Verder zou het goed zijn als je nog eens wat nederigheid aanleerde want die grote waffel die je hier opzet, omdat je denkt het allemaal beter te weten, daar win je zeker geen zieltjes mee en met gedreig ook niet. Hoogmoed komt ten de val Johanan.

Je hebt heel veel verwaandheden, dit geloof je niet van de Bijbel en dat leg je op jouw manier uit. Kortom van Gods Woord staat bij jou weinig overeind.

Je nieuwe samenstel is een gewenst fantasieobject en een waanbeeld waar je mee zoetgehouden wordt.

Ellen

• Sietse 45

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> Je bedoelt zo'n bleek kindje die met zo'n trillend

> bekkie de tas met boekjes moet dragen?

Juist en dat kwam aan je deur,

zit nu een stikker ben me niet werkt uit stekend:D

• Sietse 45

Johanan Schreef:

——————————————————-

> De tijd zal het leren,en daar hoef je alleen maar

> op te wachten.

> Al die spotters,die denken het buiten Jehovah om

> te kunnen doen,zullen net als in Noach's dagen

> raar op hun

> neus kijken als Gods oorlog/Armageddon begint.

>

> En al die zielige kindjes die zo bibberend aan de

> deur stonden zullen het nieuwe samenstel binnen

> wandelen.

> En al die harteloze mensen die de deur voor die

> bibberende kinderdjes hebben dicht gesmeten,en

> niet hebben geluisterd zijn er niet meer.

>

> Hoe heet dit spelletje ook weer? O ja"Wie kaatst

> vangt de bal.

> Maar toch een goede nacht rust Ellen.

>

> Johanan.

Wie kaatst kan de bal verwachten Johanan:D