Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Is het geen waanzin....???

• keessie

Straks weer een nieuw jaar het zal wederom een jaar (2013) worden dat Jezus niet terugkeert op aarde, 31 December 2013 zul je zien dat ik gelijk heb gehad.

Eerst verschijnt de ac ten tonele daar is het wachten op.

• Johanan

Dan kun je lang wachten Keessie,want hij zal niet meer op aarde te zien zijn.

Zijn komst zou onzichtbaar zijn.

Johanan.

• keessie

Maar er staat toch “ieder oog zal Hem zien ook zij die Hem doorstoken hebben” wat bakken jullie daarvan dan?

• Sietse 45

Douce Schreef:

——————————————————-

> Je hebt gelijk hoor, prima uitleg.

>

> Douce

:D

• CU

Dat is het negeren van de vraag hoe het staat het bij de Jehovahs Getuigen met de 1914-generatie theologie.

• Johanan

De tegenwoordigheid is onzichtbaar voor mensenogen.

Vergeet niet dat Jezus over het teken van zijn tegenwoordigheid sprak;…Mattheüs 24:3.

Als zijn tegenwoordigheid zichtbaar zou zijn voor mensenogen, zou er dan een teken nodig zijn? Ter illustratie Keessie: Stel dat jij eropuit trekt om de oceaan te zien.

Onderweg ziet je waarschijnlijk wegwijzers, maar als je eenmaal aan de kust staat, met voor je die enorme watermassa, die zich tot de horizon uitstrekt, verwacht je dan een bord met een grote pijl en het woord Oceaan te zien? Natuurlijk niet! Iets wat je makkelijk met uw eigen ogen kunt waarnemen, hoeft toch niet met een bord aangegeven te worden?

Nog iets!

Joh. 14:19: Nog een korte tijd en de wereld zal mij niet meer aanschouwen, maar gij Jezus’ getrouwe apostelen,want daar sprak hij tegen, zult mij aanschouwen, want ik leef en gij zult leven.

Jezus had zijn apostelen beloofd dat hij zou terugkomen en hen naar de hemel zou meenemen om bij hem te zijn.

Zij zouden hem kunnen zien omdat zij evenals hij geesten zouden zijn. Dus pas als zij een hemelse opstanding hadden ontvangen.

Maar de wereld zou hem niet meer zien. Vergelijk 1 Timótheüs 6:16.

Nu Jouw punt nog.

Wat wil het zeggen dat hij ’op de wolken komt’ en dat ’elk oog hem zal zien’?

Openb. 1:7: Ziet! Hij komt met de wolken, en elk oog zal hem zien, en degenen die hem doorstoken hebben; en alle stammen van de aarde zullen zich wegens hem in droefheid slaan;…..Ook Matthéüs 24:30; Markus 13:26; Lukas 21:27.

Waarop duiden wolken?

Op onzichtbaarheid. Een voorbeeld is een voudig maar het is duidelijk.

Wanneer een vliegtuig zich in een dichte wolk of boven de wolken bevindt, kunnen mensen het vanaf de begane grond gewoonlijk niet zien, hoewel zij wellicht het geronk van de motoren horen.

Jehovah zei tot Mozes: Ik kom tot u in een donkere wolk.

Mozes zag God niet, maar die wolk gaf te kennen dat Jehovah onzichtbaar tegenwoordig was Ex. 19:9; zie ook Leviticus 16:2; Numeri 11:25. Indien Christus zichtbaar in de lucht zou verschijnen, is het duidelijk dat niet elk oog hem zou zien. Als hij bijvoorbeeld boven Australië verscheen, zouden de mensen in Europa, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika hem niet zien, is het wel?

Gewoon je verstand laten werken Keessie,is niet verkeerd bedoeld hoor.

In welk opzicht zal ’elk oog hem zien?

Zij zullen aan de hand van gebeurtenissen op aarde onderscheiden dat hij onzichtbaar tegenwoordig is.

Ook Johannes 9:41 spreekt niet over een letterlijk zien, wanneer daar staat: Jezus zei tot de Farizeeën: Als gij blind waart, zoudt gij geen zonde hebben. Maar nu zegt gij: Wij zien. Uw zonde blijft. Vergelijk Romeinen 1:20.

Nadat Christus is wedergekomen, tonen sommigen geloof; zij erkennen het teken van zijn tegenwoordigheid.

Anderen verwerpen het bewijs, maar wanneer Christus als Gods oordeelsvoltrekker tegen de goddelozen in actie komt, zullen zelfs zij op grond van de manifestatie van zijn macht onderscheiden dat de vernietiging niet van mensen maar uit de hemel afkomstig is.

Zij zullen weten wat er gaande is omdat zij van tevoren zijn gewaarschuwd.

Wegens datgene wat plotseling over hen komt, zullen zij zich in droefheid slaan.

Wie zijn degenen die hem doorstoken hebben? In letterlijk opzicht hebben Romeinse soldaten dit gedaan ten tijde van Jezus’ terechtstelling.

Maar zij zijn reeds lang dood.

Dit moet dus op mensen slaan dus die gedurende de laatste dagen Christus’ ware volgelingen op overeenkomstige wijze slecht behandelen of doorsteken. Matth. 25:40, 45.

Dus men spreekt niet over wederkomst,dus in jouw denkwijze zichtbaar,maar van ….Parousia…Tegenwoordigheid.Jezus’ tegenwoordigheid

dus onzichtbaar.

Johanan.

• Johanan

Wie zou dat beter kunnen verwoorden dan jij.

Johanan.

• keessie

Dus om een lang verhaal kort te maken zit ik ernaast, maar waar is het wachten dan op Johanan waar wachten jullie dan op?

• theo

Zolang jij ( en ik en talloze anderen) dan in ieder geval maar de vrede in onze eigen omgeving behouden en bewerkstelligen voor zover dat in ons vermogen ligt dan komen we toch een heel end.

Vrede in je eigen lijf/hart lijkt me ook we leen goede basis.

Innerlijke vrede van Godswege helpt mensen daarbij, althans dat ervaren veel mensen.

Omdat jij er een bijbeltekst tegenaan smeet doe ik dat nu ook maar:

Rom 12,18

Houdt zo mogelijk, voor zover het van u afhangt, vrede met alle mensen.

• Johanan

De grote dag van Jehovah.

Maar de grootste dag van Jehovah moet nog komen,en binnen kort.

Het is de dag waarop Jehovah’s oordeel zal worden voltrokken aan hen die zijn naam onteren.

Die dag begint met de vernietiging van Babylon de Grote het wereldrijk van valse religie, en vindt zijn hoogtepunt in de verwoesting van de rest van het goddeloze samenstel van dingen in de oorlog van Armageddon. Openbaring 16:14, 16; 17:5, 15-17; 19:11-21.

Moet je bang zijn voor die dag?

Of mensen die dag vrezen of er verlangend naar uitzien hangt grotendeels af van de manier waarop ze hun leven nu inrichten.

De bijbel vertelt ons dat God hen zal verderven die de aarde verderven;….Openbaring 11:18

Het is dus beslist niet Jehovah’s voornemen onze planeet te vernietigen. In plaats daarvan zal hij de goddeloze mensenmaatschappij die zich tegen zijn heerschappij verzet, verwijderen. Dat komt overeen met het voorbeeld dat hij met de vloed in Noachs tijd stelde. — Genesis 6:11-14; 7:1; Mattheüs 24:37-39.

Johanan.