Er staan nogal wat tegenstellingen in de bijbel waar soms/vaak moeilijk een verklaring voor is te vinden of een redelijke/goede uitleg bij mogelijk (b)lijkt.
CU plaatste onderstaande elders en ik heb het gisteren elders nog eens onder de aandacht gebracht maar niemand reageerde.
Toch lijkt het me wel van belang…hoe gaan we hier mee om? Hoe kunnen of moeten we ermee omgaan?
—————————————————-
Gepost door: CU ()
Datum: 25 december 2012 15:13
Komt ie weer aan met één God.
Om dat dan maar tegen te spreken als een grote dwaling is het voldoende om Ex. 29:16-18 op te slaan en te lezen, en vervolgens Jeremia 7:22 op te zoeken en te lezen.
Je kan dan niet anders concluderen dat het over twee goden gaat, de ene God die voorschrijft hoe je zijn bbq moet bereiden, en de andere God die dat gewoon ontkent.
Ik zet ze hier maar even neer (uit de NBV)
Exodus 29:16-18
16 Slacht het dier en giet het bloed tegen de zijkanten van het altaar. 17 Snijd de ram in stukken, was de ingewanden en de poten en leg ze bij de stukken vlees en de kop. 18 Verbrand de ram in zijn geheel op het altaar. Het is een brandoffer, een geurige gave die de HEER behaagt.
Jeremia 7:22
22 Toen ik jullie voorouders uit Egypte leidde, heb ik hun nooit iets gezegd of voorgeschreven over brand- en vredeoffers.